Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2008

Είδος υπό εξαφάνιση ή σε ανεπάρκεια

Από σήμερα, -ορισμένοι ξεκίνησαν από την Παρασκευή- οι μαθητές της Γ’ τάξης των Λυκείων της χώρας μας, αρχίζουν να κάνουν χρήση της …άδειας που τους χορηγεί –με πατρική+μητρική στοργή- του Υπουργείο Παιδείας. Ναι, δεν διαβάσατε λάθος. Οι μαθητές στα Λύκεια …"δικαιούνται" 164 απουσίες. Δικαιούνται να λείψουν από το σχολείο 5,5 - 6 ολόκληρες εβδομάδες. Για να καθίσουν σπίτι να διαβάσουν, να κάνουν τις αναγκαίες επαναλήψεις για την κατανόηση της μέχρι τότε κουτσοδιδαχθείσας ύλης. Δυστυχώς όμως δε συμβαίνει αυτό. Τα φροντιστήρια …καραδοκούν. Και αντί να βρίσκονται σπίτι να μελετούν, σέρνονται στις αίθουσες των φροντιστηρίων. Εγκαταλείπουν τις σχολικές αίθουσες και σέρνονται στις αντίστοιχες φροντιστηριακές. Διότι εκεί …μαθαίνουν καλύτερα. ‘Η τουλάχιστον, έτσι τους έχουν πείσει. Και ξέρετε πόσο εύκολα πείθεται ένας νέος ο οποίος βρίσκεται λίγο προ των πυλών …των εξετάσεων. Ακολουθεί ως ..πρόβατο, δε χρησιμοποιεί τη λογική. Να δει το συμφέρον του. Κι αν αποφασίσει να χρησιμοποιήσει τη νενομισμένη ...άδειά του, να καθίσει στο σπιτάκι του να μελετήσει, να εμβαθύνει και να κατανοήσει. Να ετοιμαστεί, δηλαδή, πλήρως για τη μεγάλη μάχη.
Φυσικό είναι πως οι υπόλοιποι, αυτοί που δεν έκαναν …κουμάντο στις απουσίες τους, ή δεν έκαναν …λελογισμένη χρήση απουσιών, συνεχίζουν να έρχονται σχολείο. Βαριεστημένοι, μονίμως γκρινιάζοντες, γιατί οι άλλοι είναι σπιτάκι τους ενώ αυτοί…, και φυσικά χωρίς να έχουν όρεξη ούτε να …πουν αλλ’ ούτε ν' ακούσουν. Συνήθως στην κατηγορία αυτή των μαθητών είναι οι πλέον μέτριοι και κακοί στις επιδόσεις –άρα και στον …προγραμματισμό- με αποτέλεσμα να συμπαρασύρουν και τους υπόλοιπους εναπομείναντας. Εν κατακλείδι, ο μαθητής της Γ’ τάξης των Λυκείων στη χώρα μας, αυτή την περίοδο και μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, είναι για το σχολείο …είδος υπό εξαφάνιση ή είδος σε ανεπάρκεια.

ΥΓ. Σχετικά με το θέμα των απουσιών, έχω γράψει και σε παλαιότερή μου ανάρτηση, ΕΔΩ!

3 σχόλια:

EVELIN είπε...

Διαβάζοντας την ανάρτηση αυτή αναρωτήθηκα για πολλοστή φορά "η κότα έκανε τ'αβγό ή το αβγό την κότα";Με άλλα λόγια πώς ξεκίνησε όλη αυτή η κατάσταση και ποιοι ευθύνονται;Ομολογώ ότι παρ'όλο που ήμουν ενέργός εκπαιδευτικός και πάντα αντίθετη με τα φροντιστήρια δεν κατάλαβα πώς φτάσαμε εδώ που φτάσαμε.Δυστυχώς διαπίστωσα προσωπικά ότι κάποιοι συνάδελφοι κάθε άλλο παρά μαθημα έκαναν με αποτέλεσμα οι μαθητές που ήθελαν να μάθουν να αρχίσουν φροντιστήρια που κι'αυτά για να έχουν ουσιαστικό αποτέλεσμα πρέπει να είναι ιδιαίτερα.Το ερώτημα είναι ,οι καθηγητές σταμάτησαν πρώτοι να κάνουν μάθημα ή το ότι οι περισσότεροι μαθητές πάνε φροντιστήριο τους έκανε (απαραδεκτο βέβαια)αδιάφορους; Τι μπορεί να σώσει αυτή την κατάσταση;

phlou...flis είπε...

@evelin: Καλησπέρα. Ευχάριστο είναι το ότι αναρρώνεις! Κρίσιμο το ερώτημα που θέτεις. Θα περιμένω λίγο μήπως ακουστούν κι άλλες απόψεις.
Την καλησπέρα μου.

JF είπε...

Καταρχάς να πω ότι δεν ανήκω στον κλάδο σου.
Καταθέτω όμως αυτό που άκουσα από άριστη μαθήτρια –με ώριμη και σωστή κρίση- για το θέμα που θέτεις.
Αναγκάστηκε να κάνει χρήση της …άδειάς της, γιατί οι περισσότεροι καθηγητές δευτερευόντων μαθημάτων, την κρίσιμη αυτή περίοδο, αντί να χαλαρώνουν & να αποφορτίζουν την ήδη τεταμένη ψυχολογική κατάσταση των μαθητών τους, γίνονται απαιτητικότεροι στα δικά τους μαθήματα. Να υποπτευθώ ότι αυτοί οι καθηγητές νιώθουν παραγκωνισμένοι;