Διάβασα, Είδα, Άκουσα, 'Εφριξα και Έγραψα: στον ημερήσιο Τύπο
Την πρόσληψη αναπληρωτών (28 δασκάλων και 19 νηπιαγωγών) για την κάλυψη των λειτουργικών κενών σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανακοίνωσε χθες το υπ. Παιδείας.
Βλέπουν καλά τα μάτια μου, αναρωτήθηκα. Από τώρα άρχισαν οι προετοιμασίες για το νέο σχολικό έτος, διερωτήθηκα. Μπράβο στο ΥΠΕΠΘ, σκέφτηκα. Αυτό θα πει οργάνωση. Των φρονίμων τα παιδιά, πριν πεινάσουν –τον Σεπτέμβρη- μαγειρεύουν –τον Μάρτη. Τελικά κάθε σωστό υπουργείο θέλει τον …Ευριπίδη του, βροντοφώναξα. Αλλά προσγειώθηκα, όταν συνέχισα την ανάγνωση.
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για ανάληψη υπηρεσίας από Δευτέρα 17 έως και Τετάρτη 19 Μαρτίου και θα τοποθετηθούν με απόφαση του διευθυντή της Διεύθυνσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Συμβουλίου, σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής που προσλήφθηκαν, μέχρι λήξεως του διδακτικού έτους.
Εμ, πέστο μου χρυσόστομε. Για να καλύψουν φετινά κενά, προσλαμβάνονται οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί. Τωρινά κενά, 15 Μαρτίου, δηλαδή ένα περίπου τρίμηνο πριν τη λήξη του σχολικού έτους. Μου θυμίζουν τα ΕΛΤΑ που φέρνουν επιστολές σταλμένες πριν από …μερικά χρόνια. Δηλαδή τόσον καιρό αυτά τα σχολεία στα οποία υπήρχαν τα ...κενά, πώς λειτουργούσαν; Και μη μου πει κανείς πως ξαφνικά καμιά 30αριά δασκάλες και νηπιαγωγοί ‘μείναν έγκυες ομαδικά και ‘φύγαν με άδεια; ‘Η πως ξαφνικά ένα τσούρμο παιδιά γράφτηκαν ομαδικά σε σχολεία και δημιούργησαν πρόβλημα. Να σας πω τι πιστεύω; Τα κενά υπήρχαν από καιρό, αλλά οι περιφερειακοί προϊστάμενοι αδυνατούσαν να προβούν σε προσλήψεις γιατί –κι εδώ είναι το κουφό της υπόθεσης- θα πρέπει πρώτα το Υπουργείο να εγκρίνει τις πιστώσεις και μετά να γίνουν οι αντίστοιχες προσλήψεις. Δηλαδή ζήσε ...Μάρτη μου φας ...διορισμό!
Τι να πρωτοπρολάβει αυτό το έρμο Υπουργείο; Αυτό το διάστημα ασχολείται με άλλα, πιο σόβαρα. Βρήκε τον τρόπο να αναβαθμίσει την εκπαίδευση. Εκτός από τα «έξυπνα» σχολεία, σκέφτηκαν τα σχολεία με «ονοματεπώνυμο». «'Ενα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να δίδει ονόματα στις σχολικές μονάδες, ονόματα διαπρεπών ελλήνων…», δήλωσε ο Υπουργός. Σιγά τα λάχανα, θα πει κάποιος. Και πού είναι το κακό, θα αντιτείνει άλλος. Η πρόθεση καλή, θα τους απαντούσα. Αλλά προέχουν άλλα, όπως ελλείψεις υποδομών και εξοπλισμού, έγκαιρη και επαρκής στελέχωση των σχολικών μονάδων, αναβάθμιση επιπέδου παρεχόμενης εκπαίδευσης, σύγχρονα προγράμματα και νέα βιβλία, κ.ά πολλά και αναρίθμητα. Αλλά ακόμα και η διαδικασία ονοματοδοσίας των σχολείων είναι …γραφειοκρατική. Επιτροπές έγκρισης (λογοκρισίας;) από δ/ντές και προϊσταμένους, καταληκτικές ημερομηνίες. Έτσι, η φαεινή αυτή ιδέα –για την οποίαν ομολογώ πως δεν είμαι αντίθετος- έρχεται για να ωραιοποιήσει την θλιβερή πραγματικότητα στη εκπαίδευσης. Η οποία τώρα θα μοιάζει με έναν τάφο κεκονιαμένον, ασπρισμένο καθαρό και όμορφο απέξω, αλλά βρώμικο από μέσα. Και ήλθε στο μυαλό μου το "όλα τα είχε η Μαριορή ο φερετζές της έλειπε" ή το άλλο " τι του λείπει του ψωριάρη, φούντα με μαργαριτάρι"
ΥΓ. Πλάκα πλάκα θα δούμε ονόματα όπως 135ο Γυμνάσιο "Η Καλομοίρα", ή 259ο Λύκειο "Η. Ψινάκης", ή 2ο Λύκειο "Λ. Λαζόπουλος", 258ο ΕΠΑΛ "Στ. Καζαντζίδης" κ.ά.
4 σχόλια:
βρε παιδί μου τόσο νοικοκύρηδες??
που ζω στην Ελβετία?
@akrat: εξάγουμε ...τεχνογνωσία.
Την καλησπέρα μου
πες τα καλέ μου....εφριξα με το θεμα της ονομασίας...3 μαθητές εγω στο νηπ/γείο...σε χωριο είμαστε...το ονομα με καιει ή ο αριθμός των μαθητών??...έλεος...τι να πεις...από την αλλη θελουν ολη η υπηρεσιακή αλληλογαφία να κινείται ηλεκτρονικά..οταν η ταχύτητα του διαδικτύου ειναι για κλαματα...θελεις 3 μερες για ενα εγγραφο...εγώ δεν εχω καν τηλέφωνο...έτσι καταλήξαμε μηδεν αλληλογραφία στο σχολείο...ό,τι καταφέρω να πάρω με φωτοτυπία απο άλλους...συγχρονη ελλαδα,ωραιο ανεκδοτο...
@cook: και νόμιζα πως μόνο στη Δ/θμια είναι τα προβλήματα
Δημοσίευση σχολίου