Δευτέρα, 5 Μαΐου 2008

'Ηλθε η 'Ανοιξη• ωχ, πλησιάζουν και οι εξετάσεις


Η άνοιξη ήλθε αλλά μαζί της πλησιάζει «απειλητικά» και καιρός των εξετάσεων. Εδώ και αρκετό καιρό, λίγο πριν το Πάσχα, οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης των Λυκείων της χώρας μας -που το μόνο που ξέρει είναι να …τρώει τα παιδιά της- «λειώνουν» στη μελέτη. Φαντάζομαι πως δεν έχουν καταλάβει ότι… η Άνοιξη μπήκε για τα καλά, πως …πέρασε το Πάσχα και Ανέστη ο Κύριος, πως …ξανάνοιξαν τα σχολεία! Έχουν καιρό που έπαυσαν να ανασαίνουν, να τρώνε και να κοιμούνταιας είναι καλά η μανούλα που φροντίζει γι’ αυτά, αλίμονο σ’ αυτούς που τη στερούνται προσωρινά ή την στερήθηκαν για πάντα. Έχουν καιρό που σταμάτησαν να ρωτάνε, να μιλάνε, να ακούνε μουσική, να ερωτεύονται. Μόνη έννοια τους είναι να …αρχίσουν οι εξετάσεις και να τελειώσουν. Έχουν βαρεθεί, έχουν κουραστεί, έχουν σιχαθεί. Βαρέθηκαν την απομόνωση στο σπίτι, το κλείσιμο στο δωμάτιό τους, το γραφείο τους. Έχουν κουραστεί –κυρίως πνευματικά- με το μονότονο διάβασμα· Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία… Έχουν σιχαθεί εμάς τους καθηγητές τους, τους μεγάλους γενικότερα γιατί σ’ αυτή την τρυφερή ηλικία τους πιέζουμε, τους «βασανίζουμε». Τους έχουμε κλείσει σε «φυλακές» και τους βάλαμε να εκτελούν «καταναγκαστικά έργα». Τους «βιάζουμε» το πνεύμα, «ασελγούμε» στα αισθήματά τους και στις ψυχές τους. Τους στερούμε τον αέρα της ελευθερίας.
Πόσο αλλιώτικα θα ήταν τα πράγματα αν δεν είχαμε αυτές τις ψυχοφθόρες εισαγωγικές πανελλαδικές εξετάσεις. Πόσο αλλιώτικα θα ήταν τα πράγματα αν η επιλογή για την εισαγωγή στα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα γινόταν με διαφορετικό τρόπο (πολλοί και ειδικοί έχουν γράψει γι’ αυτά). Πόσο αλλιώτικα θα ήταν τα πράγματα αν ο καθένας τους επέλεγε τη Σχολή που ήθελε συμπληρώνοντας απλά μία αίτηση. Πόσο αλλιώτικα θα ήταν τα πράγματα αν το Σχολείο προσφερόταν για την απόκτηση ευρύτερων εγκυκλοπαιδικών γνώσεων για την καλλιέργεια του πνεύματος και της σκέψης, την απόκτηση δεξιοτήτων και όχι τη μετατροπή του σε …θάλαμο εξετάσεων.
Οι γονείς προσμένουμε να περάσουν …κάπου τα παιδιά μας για να κάνουμε απόσβεση των όσων ξοδέψαμε όλα αυτά τα χρόνια σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα. Οι μαθητές περιμένουν να δοκιμάσουν την τύχη τους σε όποια σχολή καταφέρουν να περάσουν. Και γύρω από το θεσμό αυτό καλλιεργείται ένα κλίμα. Ένα κλίμα που παρουσιάζει τις εξετάσεις αυτές ως τη συντέλεια τους κόσμου και την ώρα της κρίσεως, ως τη μοναδική επιλογή των μαθητών, ως το μεγάλο σταυροδρόμι της ζωής τους. Η τάν ή επί τας. Και δε λαμβάνουν υπόψη πολλές φορές τους αστάθμητους παράγοντες (τύχη-ατυχία, ασθένεια ή απλά κακή μέρα). Δεν πρέπει λοιπόν να βιαστούμε να καταδικάσουμε μια ενδεχόμενη αποτυχία, καθώς υπάρχει και δεύτερη ευκαιρία. Και το …κλίμα συνεχίζεται. Ειδικοί επιστήμονες, Κλινικοί Διαιτολόγοι-Διατροφολόγοι, Παιδοψυχολόγοι και βάλε, δίνουν οδηγίες για το «Τι πρέπει να προσέχει στην διατροφή του ο μαθητής στις πανελλήνιες εξετάσεις». Και ξεκινάνε ένα κατεβατό … «Καθ’ όλη την περίοδο της προετοιμασίας του μαθητή για τις πανελλήνιες εξετάσεις, η διατροφή έχει το δικό της εξέχοντα ρόλο. Μια πλήρης και ισορροπημένη διατροφή βοηθά το μαθητή να είναι πιο υγιής και ισχυρός, για να έχει καλύτερη απόδοση στο διάβασμά του. Το διαιτολόγιο πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων, στις κατάλληλες για τον μαθητή ποσότητες, δίνοντας έμφαση στα ψάρια και θαλασσινά, στα γαλακτοκομικά, στα φρούτα και τα λαχανικά, τροφές που συχνά παραλείπονται ή δεν καταναλώνονται σε επαρκείς ποσότητες…». Καλά ρε, ρωτήσατε τα παιδιά αν έχουν χρόνο για ισορροπημένη διατροφή όταν η ψυχοσωματική τους ισορροπία δεν είναι η καλύτερη; Το διαιτολόγιο και τις ομάδες τροφίμων θα ψάχνουν τώρα;

Δεν έχω σκοπό να αναλύσω το θέμα των …πανελληνίων εξετάσεων, ούτε να δώσω οδηγίες προς …εξεταζομένους, ούτε να προτείνω τρόπους εισαγωγής σε …ώτα μη ακουόντων. Απλώς σήμερα που ξανάνοιξαν τα σχολεία και ξαναείδα τις άδειeς αίθουσες της Γ’ τάξης, σκέφτηκα να στείλω τις ΘΕΡΜΟΤΕΡΕΣ των ευχών μου στα παιδιά αυτά και να τους ευχηθώ ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ και να έχουν ΠΙΣΤΗ στους εαυτούς τους. Επίσης στους γονείς τους, κουράγιο και υπομονή και να δείχνουν την εμπιστοσύνη τους προς τα παιδιά τους. Τη βοήθειά τους τη χρειάζονται περισσότερο ΜΕΤΑ τις εξετάσεις, όταν τα αποτελέσματα μπορεί να μην είναι τα επιθυμητά. Στο κάτω κάτω …Εξετάσεις είναι θα περάσουν!!

Στη δ/νση ΑΥΤΗ, διαβάστε για τις πανελλήνιες εξετάσεις από μια άλλη άποψη, χιουμοριστική ίσως, κοντά όμως στην πραγματικότητα!

Δεν υπάρχουν σχόλια: