Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2008

Γιατί θα μπορούσα να κάνω κατάληψη...αν ήμουν σήμερα μαθητής

Υπάρχουν λόγοι πολλοί για τους οποίους, αν ξαναγινόμουν μαθητής, θα έκανα σήμερα κατάληψη. Λόγοι γενικότεροι και ειδικοί. Για προβλήματα που χρονίζουν αλλά και για καθημερινά. Που έχουν να κάνουν με το άψυχο υλικό μα και με το έμψυχο. Που λύνονται άμεσα, βραχυπρόσθεσμα μα και μεσομακροπρόσθεσμα. Ας αναφέρω κάποιους τέτοιους λόγους…

  • Θα έκανα κατάληψη για τις κακές έως κάκιστες κτιριακές εγκαταστάσεις από κατασκευής ή χρήσης (προκατασκευασμένοι κυβικοί όγκοι μπετόν) οι οποίοι γκρέμισμα θέλουν και ανακατασκευή.
  • Θα έκανα κατάληψη για τις μικρές και στενάχωρες αίθουσες διδασκαλίας με ανεπαρκή ή ακατάλληλο φωτισμό (λόγω κατασκευής ή κακής συντήρησης), χωρίς επαρκή θέρμανση (για λόγους οικονομίας), σε περιβάλλον ηχορυπογόνο (πάνω σε κεντρικούς οδικούς άξονες ή δίπλα σε ηχορυπογόνες πηγές) και πολλές φορές επικίνδυνες (λόγω κακών υλικών κατασκευής).
  • Θα έκανα κατάληψη για τα φτηνά και ακατάλληλα, για παιδιά 16 και 17 χρονών, θρανία και καρέκλες (που κουράζουν και ταλαιπωρούν το σώμα).
  • Θα έκανα κατάληψη για τους μικρούς αύλειους χώρους, οι οποίοι αντί να «διαστέλλονται» αντιθέτως «συστέλλονται» διότι κάποιοι …φυτεύουν σ’ αυτούς και άλλα κτίρια (αίθουσες διδασκαλίας ή κλειστά γήπεδα).
  • Θα έκανα κατάληψη για την έλλειψη κλειστών γυμναστηρίων σε κάθε σχολική μονάδα, η οποία έλλειψη έχει σαν αποτέλεσμα την ταυτόχρονη άθληση 2 ή και 3 τμημάτων στον ίδιο αύλειο χώρο (με αποτέλεσμα το μάθημα που γίνεται σε αίθουσες στο ισόγειο, απλά να μην είναι μάθημα).
  • Θα έκανα κατάληψη για ακατάλληλα εργαστήρια πληροφορικής ως προς τη χωρητικότητα (2-3 μαθητές ανά μονάδα), τον εξοπλισμό (10ετίας και βάλε), την επιτήρηση (ένας καθηγητής, πολλές φορές ανά 28 μαθητές).
  • Θα έκανα κατάληψη για τον τρόπο λειτουργίας των κυλικείων. Ο τρόπος εκμίσθωσης των κυλικείων –με πλειοδοτικούς διαγωνισμούς- λόγω ανταγωνισμού, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των προσφορών για εκμίσθωση, την παράλληλη αύξηση των τιμών των παρεχόμενων προϊόντων, δηλαδή την μετακύλιση του κόστους στους μαθητές και τους γονείς.
  • Θα έκανα κατάληψη για την ουσιαστική αύξηση των δαπανών για την παιδεία (και όχι σε διαφημίσεις ή πομφόλυγες) και την πραγματική στήριξή της από την πολιτεία και τα κόμματα.
  • Θα έκανα κατάληψη για την σύμπτυξη τμημάτων (για την οικονομία των προσλήψεων, ενώ τόοοσοι καθηγητές περισσεύουν), με αποτέλεσμα το πολυάριθμο των μαθητών σε κάθε τμήμα. Όπως και για την κατάργηση τμημάτων επιλογής, λόγω μειωμένου αριθμού ενδιαφερόμενων μαθητών.
  • Θα έκανα κατάληψη για την μεγάλη σε έκταση διδασκόμενη ύλη, η οποία διδάσκεται επί τροχάδην, με αποτέλεσμα να μη γίνεται κατανοητή, να μην αφομοιώνεται και να εξοντώνει.
  • Θα έκανα κατάληψη για την πραγματική αναδιοργάνωση της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης, την κατάλληλη στελέχωσή της και τη σωστή στήριξη και λειτουργίας της.
  • Θα έκανα κατάληψη για την ύπαρξη πολλών ακατάλληλων και προβληματικών καθηγητών, για αυταρχικές συμπεριφορές, για ασυνέπεια, ωχαδερφισμό και μη εργατικότητα εκ μέρους των.
  • Θα έκανα κατάληψη για να σταματήσουν οι διορισμοί κι άλλων καθηγητών, την ίδια στιγμή που περισσεύουν και υποαπασχολούνται (με μειωμένο ωράριο), εκτελούν χρέη γραμματέως (γραμματειακή υποστήριξη) ή απασχολούνται σε ξένες προς την ειδικότητά τους υπηρεσίες (γραφεί βουλευτών κ. ά).
  • Θα έκανα κατάληψη… και για άλλους χίλιους δυο λόγους που αυτή τη στιγμή δεν μου έρχονται πρόχειρα στο μυαλό. Γιατί πιστεύω πως κανένας αγώνας δεν πάει χαμένος!

7 σχόλια:

VaD είπε...

Προβληματικοί;Θα σε γδάρουν οι "συνάδελφοι"!Χα!

Ανώνυμος είπε...

Θα έκανα κατάληψη γιατί είμαι νέος, και κανείς δεν μπορεί να μου στερήσει την γνώση και τη σωστή κατάρτηση. Γιατί είμαι νέος και έχω κάθε δικαίωμα να επαναστατώ... Και άν μπορούσα θα καταλάμβανα και τη βουλή γιατί μόνο έτσι θα μπορούσε ίσως να λειτουργήσει χωρίς ιντριγκες χωρίς ευτελή τερτίπια για εντυπωσιωσμούς του κόσμου που νομίζουν πως είναι "χαζός" και μας δουλεύουν μπροστά στα μάτια μας...
Και όπως είπε κάποιος μακάρι να συνεδρίαζε η βουλή των εφήβων και περιστασικά η κανονική.

marianaonice είπε...

Mακάρι όλοι οι Δάσκαλοι να σκέφτονταν σαν και σένα! Τότε οι μαθητές δεν θα χρειαζόταν να κάνουν καταλήψεις!!
Καλό Σ/Κ!

nickpet είπε...

Το πρόβλημα είναι ότι οι μαθητές θέλουν κάποιου είδους οργάνωση, την οποία θα έπρεπε να τη βρούν πέρα από τα κόμματα, κάπου αλλού. Συν το γεγονός ότι δεν μπορείς σαν εκπαιδευτικός να τους "καθοδηγήσεις" γιατί θα παρεκτραπείς από το έργο σου...

phlou...flis είπε...

@vad: μέχρι σήμερα είναι αρτιμελής

@ανώνυμε: και για πολλά άλλα

@marianaonice: μπα, υπάρχουν και πολύ καλύτεροι

@nickpet: ακόμη και σ' αυτό, στο ότι δεν ¨καθοδηγούμαε", κάποιοι μας μέμφονται

hamomilaki ♂ είπε...

Μόνο Φλού-φλης δεν είναι ο Δάσκαλος.
Με πολλή αγάπη το χαμομηλάκι
Συγχαρητήρια.

phlou...flis είπε...

@hamomilaki: καλώς όρισες. Αν δεν είσαι φλούφλης μηδέ δάσκαλος γίνεσαι.