Σάββατο, 16 Φεβρουαρίου 2008

Ευεργετικός για τον εγκέφαλο ο μεσημβρινός ύπνος

Διάβασα, Είδα, 'Ακουσα και΄'Εγραψα: στον ημερήσιο τύπο


"...Ένας 45λεπτος υπνάκος κατά τη διάρκεια της ημέρας φαίνεται να βοηθά τον εγκέφαλο να επεξεργαστεί μερικές πληροφορίες της μνήμης, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Sleep. Προσέξτε όμως, ο μεσημεριανός ύπνος έχει επωφελή επίδραση στις επιδόσεις μόνο των άτομων τα οποία μπορούν να απομνημονεύσουν καλύτερα πριν τον ύπνο. Αντίθετα η μεσημεριανή σιέστα δεν έχει τις ίδιες ενισχυτικές επιδράσεις σε άτομα που έχουν κακές επιδόσεις εκμάθησης πριν..."

Δηλαδή ακόμα κι εδώ διακρίσεις. Δεν είναι να είσαι μαθητής (σπουδαστής ή φοιτητής) μέτριων ή κακών επιδόσεων την σήμερον εποχή. Την έχεις …βάψει κυριολεκτικά.

Φυσικά ο μαθητής της Γ' τάξης των λυκείων, όταν διαβάσουν αυτή την είδηση, στην καλύτερη περίπτωση θα γελάσουν και στην χειρότερη θα θυμώσουν. Γιατί -και αυτό είναι σε όλους προφανές- πού να βρουν χρόνο για ύπνο; 'Οταν τα πρωινά βρίσκονται στα σχολεία και τα απογεύματα στα φροντιστήρια. 'Οταν ο χρόνος των 24 ωρών δεν τους φτάνει -και φυσικά αναφέρομαι στους συνειδητοποιημένους μαθητές-υποψήφιους.

Αντίθετα οι σπουδαστές-φοιτητές έχουν αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους, ακόμα και για μεσημεριανή σιέστα. Αλλά αυτοί έχουν ρυθμίσει το βιολογικό τους ρολόι διαφορετικά. Κοιμούνται ολόκληρο το πρωινό, ξυπνάνε το μεσημέρι και ζουν το υπόλοιπο της ζωής τους τις νύχτες. Δηλαδή κάνουν …νυχτοκάματα. Άρα δε θα πρέπει να μιλάμε για μεσημεριανή σιέστα αλλά για μεταμεσονύχτια –άραγε αυτή η σιέστα θα έχει τα ίδια ευεργετικά αποτελέσματα; Φυσικά δεν αναφέρομαι στους σπουδαστές-φοιτητές οι οποίοι ζουν τους καθημερινούς ρυθμούς της προς τούτο απαιτούμενης ζωής.

Συμπέρασμα. Τα ευεργετικά αποτελέσματα της μεσημβρινής σιέστας αφορά μια μικρή, πολύ μικρή –δυστυχώς και όχι οπωσδήποτε με δική τους επιλογή- μερίδας της μαθητιώσας και σπουδαζούσης νεολαίας της Ελλάδας. Τ’ ακούς Δρ Μάθιου Τάκερ από το Ιατρικό Κέντρο Beth Israel Deaconess που πραγματοποίησες το πείραμα και εξήγαγες το πιο πάνω συμπέρασμα; Τα …ψάλλω σε σένα μπας και τ’ ακούσουν οι εδώ …ενδιαφερόμενοι και αρμόδιοι.


ΥΓ. Τα ευεργετικά αποτελέσματα του μεσημβρινού ύπνου έχουν και άλλες ευεργετικές επιδράσεις. Για περισσότερα διαβάστε εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: