Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου 2008

Η φετινή σχολική χρονιά είναι ...γεμάτη

Διάβασα (το παρακάτω μνμ του Υπουργού ΠΕΠΘ), Είδα (την κατάσταση στο σχολείο μου), 'Ακουσα (τις διαμαρτυρίες των συναδέλφων μου αλλά και των μαθητών) και 'Εγραψα (την παρούσα ανάρτηση).



Παραθέτω σε αποκλειστικότητα και πρώτη ...εκτέλεση, το Μήνυμα του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Ξεκινά μία νέα σχολική χρονιά με νέα αυτοπεποίθηση και σύγχρονη νοοτροπία. Αφήνουμε πίσω προβλήματα που ταλάνιζαν επί δεκαετίες το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Φέτος για πρώτη φορά τα βιβλία περιμένουν τους μαθητές στα σχολεία και όχι το αντίθετο.
Φέτος για πρώτη φορά η κάλυψη των λειτουργικών κενών σε νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές ολοκληρώθηκε έγκαιρα ώστε όλα τα σχολεία να λειτουργούν από την πρώτη στιγμή.
Φέτος για πρώτη φορά η εισαγωγική επιμόρφωση για 7.300 νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και 5.000 αναπληρωτές ολοκληρώθηκε πριν τον αγιασμό.
Φέτος για πρώτη φορά η πρόσθετη διδακτική στήριξη ξεκινά έγκαιρα για να χτυπήσει την παραπαιδεία.
Φέτος για πρώτη φορά λειτουργεί το υποχρεωτικό νηπιαγωγείο και ξεκινά χωρίς τα συνήθη προβλήματα το ολοήμερο σχολείο.
1.233 νέες σχολικές μονάδες κατασκευάζονται σε όλη την χώρα ενώ ψηφίστηκε στο πλαίσιο της ανθρωποκεντρικής εκπαίδευσης ένα σύγχρονο Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση που θα διασφαλίσει ίσες ευκαιρίες στα άτομα με αναπηρία.
Θέλω να ευχαριστήσω την εκπαιδευτική κοινότητα και τα διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης για τη συνεργασία της και την επιμελή προετοιμασία που έκαναν για τη νέα σχολική χρονιά. Θέλω να διαβεβαιώσω τους γονείς ότι το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να αποφέρει γρήγορα καρπούς η πολιτική του Έξυπνου σχολείου που έχει αρχίσει να εφαρμόζεται.
Εύχομαι στους εκπαιδευτικούς καλή και εποικοδομητική σχολική χρονιά.
Στους μαθητές και τις μαθήτριες καλή πρόοδο.
Όλοι μας μέσα σε μία βελτιωμένη εκπαιδευτική καθημερινότητα εργαζόμαστε και αγωνιζόμαστε για μία σύγχρονη, ποιοτική εκπαίδευση γιατί πιστεύουμε ακλόνητα ότι «ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ».


Σήμερα μπήκα σε σχολική αίθουσα Β’ τάξης Γενικού Λυκείου και είδα 54 μάτια να με κοιτούν. Η αίθουσα ήταν ασφυκτικά γεμάτη, 14 θρανία, 28 καρέκλες, μία έδρα, 27 παιδιά κι εγώ. Και έκανε μία ζέεεστη… 'Ενοιωσα υπέροχα. 'Ηρθαν και από άλλα τμήματα να με δουν, να με χαιρετήσουν και να με ακούσουν, σκέφτηκα προσ στιγμή. Αλλά διαπίστωσα πως αυτό θα ήταν ...ειδυλλιακό. 'Ηταν οι μαθητές του τμήματός μου. Πώς λοιπόν να ξεκινήσουμε «…με νέα αυτοπεποίθηση και σύγχρονη νοοτροπία…» όπως λέει και το μήνυμα ; Δηλαδή φέτος, σ’ αυτή την αίθουσα μαζί με τους μαθητές μου αφήσαμε «…πίσω προβλήματα που ταλάνιζαν επί δεκαετίες το εκπαιδευτικό μας σύστημα…» αναρωτήθηκα; Αν ο κος Υπουργός «…κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να αποφέρει γρήγορα καρπούς η πολιτική του Έξυπνου σχολείου που έχει αρχίσει να εφαρμόζεται...» εννοεί μέσα σ' αυτή την αίθουσα; Αστραπιαία τρόμαξα όταν ...φαντάστηκα πως θα ήταν το σχολείο που δεν είναι Έξυπνο; Αυτό εννοούν όταν αναφέρονται σε «…μία βελτιωμένη εκπαιδευτική καθημερινότητα …μία σύγχρονη, ποιοτική εκπαίδευση..»; Τελικά, συμφωνούμε πως «…ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ» για να γίνουν …στάχτη και μπούρμπουλη τα όνειρα μου και των μαθητών μου για μια καλή και δημουργική σχολική χρονιά!

ΥΓ. Στο Λύκειό μου, υπάρχουν 6 τμήματα της Α’ και της Β’ από 27 μαθητές και 6 τμήματα της Γ’ από 26 μαθητές. Μάλλον είναι ένα από τα Πρότυπα Έξυπνα Σχολεία.

3 σχόλια:

VaD είπε...

Αχ,βρε Φλου,τριάντα χρόνια ελάχιστα πράγματα άλλαξαν!Και να σκεφτείς ότι στην Κύπρο σου,που έτσι κι αλλιώς ήταν πενήντα χρόνια μπροστά από μας και στην Παιδεία,προχωρούν σε μεταρρύθμιση!Εμεις τι πρέπει να κάνουμε;Να τα γκρεμίσουμε όλα και α τα ξαναχτίσουμε απ'την αρχή!Αλλά ποιος;

exoaptonkyklo είπε...

Αφου δεν ντρεποντε και εκμεταλλευοντε ακομα και τους σχολικους αγιασμους για να προπαγανδισουν το δηθεν εργο τους...Τι να πει κανεις.Ο κατηφορος δεν εχει τελος πια.

phlou...flis είπε...

@vad: ναι, ναι γκρέμισμα εδώ και τώρα

@exoaptonkyklo: ακόμα και στα νήπια οι ντόπιοι πολιτευτές εκφωνούν λόγους