Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2008

Ο θεσμός του εθελοντή Σχολικού Τροχονόμου και η ...μονιμοποίησή τους

Διάβασα, Είδα, 'Ακουσα και Ανάρτησα: από τον Τοπικό Τύπο


«Η αύξηση της κυκλοφορίας των οχημάτων και τα συχνά τροχαία ατυχήματα μαθητών μερικές φορές μπροστά σε σχολεία, ανάγκασε τον νομοθέτη να προβλέψει τον Σχολικό Τροχονόμο…Οι εθελοντές Σχολικοί Τροχονόμοι ρυθμίζουν την κυκλοφορία σε προκαθορισμένα σημεία, πλην διασταυρώσεων, τα οποία διαμορφώνονται κατάλληλα με οριζόντια και κάθετη σήμανση.
Για την αποφυγή πρόκλησης κυκλοφοριακών προβλημάτων, οι Σχολικοί Τροχονόμοι συγκεντρώνουν τους μαθητές στο πεζοδρόμιο και τους περνούν στο απέναντι πεζοδρόμιο πάντα σε διάβαση πεζών σε μικρές ομάδες.
Οι ώρες εκτέλεσης των καθηκόντων των σχολικών τροχονόμων πρέπει να περιορίζονται στον απολύτως απαραίτητο χρόνο για την άνετη και ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών. Την εποπτεία του έργου των Σχολικών Τροχονόμων και της εν γένει συμπεριφοράς τους έχουν οι Δ/ντές των οικείων Σχολείων. Σε περίπτωση διαπίστωσης παράβασης που σχετίζεται με τα καθήκοντα του, ο Σχολικός Τροχονόμος υποβάλει σχετική αναφορά στην αρμόδια αστυνομική αρχή για τις δικές της περαιτέρω ενέργειες. Στους εθελοντές Σχολικούς Τροχονόμους θα καταβάλλεται για τις δαπάνες τους, οικονομική ενίσχυση από τις Σχολικές Επιτροπές υπό μορφή εξόδων κίνησης, της οποίας το ύψος και η διαδικασία καταβολής θα καθορίζεται με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομικών, Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ, η οποία θα σας κοινοποιηθεί μόλις εκδοθεί. Η οικονομική ενίσχυση που τους καταβάλλεται δεν υπόκειται σε κρατήσεις κανενός είδους και επιπλέον οι εθελοντές δεν ασφαλίζονται σε κανένα ασφαλιστικό φορέα. Η εκπαίδευση γίνεται κατά ομάδες 5 - 6 ατόμων στα Τμήματα Τροχαίας. Περιλαμβάνει δύο στάδια: το θεωρητικό και το πρακτικό. · Στο πρώτο στάδιο δίδονται θεωρητικές κατευθύνσεις, που αφορούν την παράσταση και εμφάνιση, την ψυχολογία του οδηγού και το σταμάτημα του αυτοκινήτου. Επίσης, τη χρήση της πινακίδας STOP και τα τροχονομικά σήματα. · Το δεύτερο στάδιο της πρακτικής, γίνεται σε σχολεία, όπου υπάρχουν διαγραμμίσεις πεζών και εφαρμόζεται η θεωρία με την επίβλεψη και νουθεσία έμπειρου αξιωματικού ή υπαξιωματικού της τροχαίας
» (Διαβάστε περισσότερα
ΕΔΩ)

Αυτά διάβασα αλλά στην πράξη άλλα βλέπω. Στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν διδάσκουν κυκλοφοριακή αγωγή στους μαθητές. Απλά τους …μαθαίνουν πως απ’ όποιο σημείο μπορούν να διασταυρώνουν το δρόμο χωρίς να επιλέγουν τα φανάρια ή τις διαβάσεις πεζών. Διότι, στις περισσότερες των περιπτώσεων, οι σχολικοί τροχονόμοι στέκονται σε ακατάλληλα σημεία κατά την άποψή μου, ή ακόμα κι αν βρίσκονται σε κατάλληλα δεν εκτελούν σωστά το έργο τους. Για παράδειγμα, μόλις δουν έστω και ένα μεμονωμένο μαθητή, σηκώνουν την πινακίδα, σταματούν την κίνηση και όλοι περιμένουν τον μαθητή να διασταυρώσει το δρόμο. Και αυτός/η μπορεί να χαζεύει και άρα να θεωρεί πως πεζοδρόμια και δρόμοι του ανήκουν. ‘Η ρυθμίζουν την κίνηση σε σημεία που απέχουν 30 και 50μ. από φανάρια. Πώς λοιπόν ο μικρός μαθητής θα μάθει να διασχίζει τους δρόμους από διαβάσεις σε φανάρια; ‘Η σηκώνοντας την πινακίδα κι σταματώντας την κίνηση, τσούρμο και ουρές μαθητών διασταυρώνουν αντί να διασχίζουν σε ομάδες. Ακόμα, δεν σημειώνουν παραβάσεις οδηγών τροχοφόρων οι οποίοι, π.χ., κινούνται σε μονόδρομο ή δεν υπακούουν στις υποδείξεις τους. Έτσι δημιουργείται μια …κυκλοφοριακή σύγχυση στο μυαλό των μικρών μαθητών, όσον αφορά στις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους ως πεζοί, σήμερα, και ως οδηγοί-εποχούμενοι, αργότερα.
Ο θεσμός του σχολικού τροχονόμου ξεκίνησε εθελοντικά και έτσι πρέπει να μείνει. Αλίμονο αν κάθε εθελοντική εργασία πρέπει να αμείβεται, να ασφαλίζεται και να ζητά μονιμοποίηση. Τότε παύει να είναι εθελοντική. Και τι θα γίνει αν οι εθελοντές αιμοδότες ζητήσουν κίνητρα ή αμοιβές, οι εθελόντριες νοσοκόμες του ΕΕΣ το ίδιο, οι εθελοντές στους Ολυμπιακούς Αγώνες και αυτοί και άλλοι τόσοι;
Οι Σχολικοί τροχονόμοι διατείνονται πως δεν ζητούν μονιμότητα αλλά τετράωρη απασχόληση με ανάλογη αύξηση του μισθού και ασφάλεια. Επίσης, δεν θέλουν κάθε χρό­νο να τίθεται θέμα μείωσης του αριθμού τους ή αλλαγής τους. Δηλαδή αν αυτό δεν είναι μονιμότητα, τότε τι είναι; Προτείνουν μάλιστα να είναι και φύλακες των δημοτικών σχολείων. Έχουμε δει το …έργο των σχολικών φυλάκων. Μόνο όσοι έχουν λίγο φιλότιμο προσφέρουν κάτι ελάχιστο στο σχολείο. Οι υπόλοιποι είναι απλά χαραμοφάηδες. Και αν γνωρίζω καλά, αυτός ο θεσμός έγινε προκειμένου να γίνει πραγματικότητα η φύλαξη των σχολείων αφ’ ενός και αφ’ ετέρου να προσληφθούν άτομα από τα οποία έλειπαν ένσημα προκειμένου να τα συμπληρώσουν και να συνταξιοδοτηθούν. Αντί αυτού, βρήκαν την ευκαιρία οι Δήμαρχοι να κάνουν πολιτική προσλήψεων… και να μην υπάρχουν φύλακες σε νυχτερινές βάρδιες ή Σαββατοκύριακα, για λόγους οικονομίας!
Για ναμην τρελαθούμε δηλαδή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: