Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

...Αποφασίζουμε την αύξηση των αδικαιολόγητων απουσιών

Η υφυπουργός Παιδείας κας Χριστοφιλοπούλου, εξέδωσε τη με την Αριθ. Πρωτ. 39575 /Γ2 Απόφαση με Θέμα: «Χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων, Επαγγελματικών Λυκείων και Επαγγελματικών Σχολών, Ημερήσιων και Εσπερινών, κατά το σχολικό έτος 2009-2010», με την οποίαν «αποφασίζουμε: Ειδικά και μόνο για το σχολικό έτος 2009-2010, για το χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων, Επαγγελματικών Λυκείων και Επαγγελματικών Σχολών, Ημερήσιων και Εσπερινών, τα αριθμητικά όρια κάθε είδους απουσιών προσαυξάνονται κατά τριάντα τοις εκατό (30%).», με δυο λόγια, αυξάνει τις απουσίες των μαθητών κατά 30%.

Αρκετές απορίες μου έχουν γεννηθεί. Απορία πρώτη: γιατί  μέγας …σωρός των διατάξεων που ελήφθησαν υπόψη∙ δώδεκα (12) τον αριθμό. Τι αναφέρει η κάθε μία, ποιος πού θα το βρεί;

Απορία και εντύπωση μου προκαλεί ιδιαίτερα η 12η διάταξη: «Το γεγονός ότι από τις διατάξεις αυτής της απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού». Δηλαδή αν επιβάρυνε τον Κρατικό Προυπολογισμό, δε θα λαμβανόταν η Απόφαση αυτή, που ο κόσμος να γύριζε ανάποδα. Με το όποιο κόστος για την εκπαίδευση.

Απορίαν όμως έχω και για το λόγο που επέβαλε αυτή την Απόφαση. 'Ηταν ο ιός Η1Ν1 που …εξαπάτησε τους πάντες και οδήγησε σε κλείσιμο για μια εβδομάδα σχολικών τμημάτων ή τάξεων; Αν ναι, τότε γιατί δεν ανακοινώθηκε παράλληλα μείωση της διδακτέας και άρα εξεταστέας ύλης, ειδικότερα στην Γ’ τάξη; Ο ιός …έβλαψε τους μαθητές αλλά η ύλη έμεινε …αλώβητη;

Έχω κι άλλην απορίαν: οκ, αποφασίστηκε η αύξηση του ορίου των απουσιών. Γιατί όμως να αυξηθούν «…τα αριθμητικά όρια κάθε είδους απουσιών…», δηλαδή και οι αδικαιολόγητες -λέγε με κοπάνες- απουσίες; Νομιμοποιούνται για άλλη μια φορά οι κοπάνες από την εργασία. Αλλά μόνο για τους μαθητές. Για τους άλλους εργαζόμενους όμως; Δεν είναι άδικο;

Τα ερωτήματα μπορούν να θεωρηθούν, ίσως, …ρητορικά. Διότι και οι απαντήσεις είναι, μάλλον, απλές. Οδηγούμεθα ταχέως στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Μια …ιστορική αναδρομή θα βοηθούσε: Ξεκινήσαμε από τα Δημόσια σχολεία ως αποκλειστικούς παρόχους δωρεάν εκπαίδευσης, οδηγηθήκαμε στην σταδιακή ίδρυση φροντιστηρίων και ιδιωτικών σχολείων, φτάσαμε εσχάτως στα άγνωστα για πολλούς ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα) ακόμη και στα σχολεία και τελικά οδηγούμαστε νέτα και σκέτα στα ΙΤ (Ιδιωτικού Τομέα). Αν είναι έτσι, ε μια ψυχή που είναι να βγει ας βγει. Να προλάβω να πάω και στην κηδεία του δημόσιου σχολείου και αν είναι δυνατόν και σε ένα μνημόσυνο του.

2 σχόλια:

Ἅ λ ς είπε...

μα δεν στεκει η αποφαση!! καταρχας γτ να αυξηθουν? αφ ετσι κι αλλιως με το κλεισιμο της μιας βδομαδας κερδισμενοι βγηκαν οι μαθητες... Ναι! δεν προχωρησε η υλη στο σχολειο και κατι εγινε, τα φροντιστηρια εκαναν δουλεια τους... Ισα-ισα επρεπε να αναπληρωθει η βδομαδα εκεινη αν νοιαζονταν τοσο για τα κενα... Ελεοοος!!!! αντε και καλες κοπανες....

(ειδατε την ομαδα στο φβ;; "εκανα και εγω κοπανα την επομενη μερα απο την ανακοινωση για την αυξηση των απουσιων".)

phlou...flis είπε...

@Αλς: διότι ..."Πρώτα ο μαθητής"