Τετάρτη, 8 Δεκεμβρίου 2010

"Καλλικράτης" και στην εκπαίδευση; Γιατί όχι;

Ο …Καλλικράτης ήρθε στην αυτοδιοίκηση και αναλαμβάνει από την 1η του νέου έτους, αλλά «Καλλικράτης» αναγγέλλεται και αλλού. Μόνο σε μια περίπτωση δεν ακούμε για «Καλλικράτη». Ναι, σωστά μαντέψατε, στις βουλευτικές έδρες, στους βουλευτές «…Σιγά μην κλάψω.... σιγά μη φοβηθώ…», που τραγουδάει ο Αγγέλακας και σίγουρα τον σιγοντάρουν και οι βολευτές. Κάποιοι ασθενείς ψίθυροι ακούστηκαν από μερικούς, νομίζω μεταξύ αυτών ήσαν και βουλευτές, αλλά σιώπησαν αμέσως …οι βολευτές.

Μιας και μας έχει κολλήσει η …καλλικρατίτιδα, να προσθέσω κι εγώ την άποψή μου. Προτείνω λοιπόν να εφαρμοστεί «Καλλικράτης» και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να ξεκινήσει από τις Δ/νσεις Εκπ/σης και τα Γραφεία Εκπ/σης. Στη Λάρισα, για παράδειγμα, υπάρχουν και λειτουργούν, η Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με ένα Διευθυντή, 6 Διοικητικούς υπαλλήλους και 9 αποσπασμένους καθηγητές. Υπάρχουν ταυτόχρονα και 3 Γραφεία Εκπαίδευσης, στα οποία «ανήκουν» τα σχολεία του κέντρου, της περιφέρειας και τα υπόλοιπα. Το 1ο Γραφείο με έναν Προϊστάμενο, 2 Διοικητικούς υπαλλήλους και 6 αποσπασμένους καθηγητές, το 2ο Γραφείο (καλύπτει την επαρχία Ελασσόνας) με έναν Προϊστάμενο, 2 Διοικητικούς και 3 αποσπασμένους καθηγητές και τέλος το 3ο Γραφείο με έναν Προϊστάμενο, 1 Διοικητικό υπάλληλο και 7 αποσπασμένους καθηγητές. Τα αντικείμενα, οι υπηρεσίες που παρέχουν τα 3 Γραφείων είναι ίδια, οπότε κάλλιστα θα μπορούσαν να συγχωνευθούν σε ένα, να …περισσέψουν 2 Προϊστάμενοι, να εργαστούν σ’αυτό μόνον οι διοικητικοί υπάλληλοι και οι αποσπασμένοι να επιστρέψουν στα σχολεία τους. Πώς δλδ υπάρχει, για παράδειγμα, μόνο 1 Γραφείο Φυσικής Αγωγής που καλύπτει τις ανάγκες ολόκληρου του νομού (κι ας απασχολεί 6 αποσπασμένους καθηγητές ΦΑ) ή 1 μόνο Γραφείο ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. με 5 αποσπασμένους; Με τη συγχώνευση αυτών των Γραφείων μάνι μάνι …εξοικονομούνται 16 καθηγητές.

Ακούγονται και προτάσεις για συγχώνευση σχολείων. Πάρτε για παράδειγμα το Λύκειο Γόννων -25 χλμ βόρεα της Λάρισας, με 53 μαθητές, εκ των οποίων 13 στη θεωρητική κατ/νση της Γ’ τάξης και 9 στην αντίστοιχη τεχνολογική κατ/νση. Το διπλανό χωριό Μακρυχώρι -που το χωρίζει από τους Γόννους ο Πηνειός και βρίσκεται σε απόσταση 12,1 χλμ, 15 λεπτά (όπως αναφέρει το google maps)- λειτουργούν Λυκειακές τάξεις με 50 μαθητές εκ των οποίων 8 στη θεωρητική κατ/νση της Γ’ τάξης και 8 στην αντίστοιχη τεχνολογική κατ/νση (ίδε ώδε). Τι κερδίζουν τα δύο γειτονικά χωριά, τι κερδίζουν τα δύο Λύκεια και το βασικότερο, τι κερδίζουν οι μαθητές. Η συγχώνευση αυτών –και ίσως με άλλα γειτονικά λύκεια- μάλλον κέρδη και οφέλη θα αποδώσει στους μαθητές.

Υπάρχει και μια άλλη άποψη, «καλλικρατικής» ας πούμε μορφής, κυρίως για …εξοικονόμηση μάχιμων καθηγητών. Αναφέρομαι σε σκέψεις της ηγεσίας του υπουργείου για αύξηση του υποχρεωτικού ωραρίου όλων των καθηγητών. Πιστεύω όμως πως το υπουργείο θα δοκιμάσει τα δύο πρώτα «καλλικράτεια» μοντέλα και από την επιτυχία ή μη αυτών, θα ξανασκεφτεί και την Τρίτη λύση. Οψόμεθα!!!

2 σχόλια:

nickpet είπε...

Λές ελέω ΔΝΤ κα "καταργήσουν" τον Πηνειό για να γίνει πιο απλή η συγχώνευση των δύο προαναφερθέντων Σχολείων;;;;;

phlou...flis είπε...

@nickpet: αδύνατον. εδώ την εκτροπή Αχελώου την ετοιμάζουν χρόοοοονια τώρα και δεν... Ύστερα δε θα τους επιτρέψει ο ...δικός μας ο Γιάννης Π.