Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010

Τα συχνά διαγωνίσματα…κάνουν καλό στο μυαλό των μαθητών

Το αντιγράφω από την εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, του Σαββάτου, 16 Οκτωβρίου 2010.

"Δεν θα αρέσει μάλλον στα παιδιά όταν θα το ακούσουν, αλλά μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα συμπέρανε ότι οι μαθητές που υποβάλλονται σε τακτικά διαγωνίσματα, εμφανίζουν βελτιωμένη ικανότητα μνήμης και μάθησης, μια ανακάλυψη που αναμένεται να αναζωπυρώσει την παλαιά διαμάχη σχετικά με την αποτελεσματικότητα των τεστ στο σχολείο.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η προετοιμασία για τα διαγωνίσματα ωφελεί τους μαθητές, βελτιώνοντας την μνήμη τους, καθώς επιτρέπει στον εγκέφαλό τους να βρίσκει πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να αποθηκεύει και στη συνέχεια να ανακαλεί πληροφορίες. Ο εγκέφαλος των παιδιών καταφέρνει να δημιουργεί ευκολομνημόνευτες νοητικές «λέξεις-κλειδιά» (αποκαλούνται επιστημονικά «μεσάζοντες»), που την κατάλληλη στιγμή «πυροδοτούν» τις σωστές μνήμες. Κάτι τέτοιο, κατά τους ερευνητές, δεν συμβαίνει όταν τα παιδιά απλώς διαβάζουν και δεν είναι υποχρεωμένα να περάσουν μέσα από τη «βάσανο» των τεστ.

Η μελέτη, υπό την δρα Κάθριν Ρόσον του τμήματος Ψυχολογίας του πανεπιστημίου Κεντ Στέιτ του Οχάιο, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Science», σύμφωνα με τη βρετανική Telegraph και το Live Science, βρήκε ότι οι συχνές εξετάσεις, ειδικά όσες απαιτούν από τον μαθητή να θυμάται διάφορες πληροφορίες, αυξάνουν δραστικά την πιθανότητα ότι αυτός θα μπορεί πράγματι να συγκρατήσει στην μνήμη του αργότερα αυτές τις πληροφορίες.

Τα πειράματα που έκαναν οι ερευνητές, αφορούσαν ιδιαίτερα την εκμάθηση της αφρικανικής γλώσσας σουαχίλι από αγγλόφωνους μαθητές, οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, εκ των οποίων η μια ομάδα απλώς διάβασε την μετάφραση των λέξεων, ενώ η άλλη έκανε και τα σχετικά γραπτά τεστ. Τα παιδιά που υποχρεώθηκαν να γράψουν διαγώνισμα, είχαν καλύτερες μνημονικές επιδόσεις -έως και τρεις φορές- σε σχέση με όσους μαθητές είχαν απλώς μελετήσει, επιβεβαιώνοντας ότι ο εγκέφαλος «κωδικοποιεί» καλύτερα τις πληροφορίες στη διάρκεια της προετοιμασίας για ένα τεστ, παρά κατά την απλή μελέτη.

Όπως είπαν οι Αμερικανοί ερευνητές, θα έπρεπε να υπάρχουν περισσότερα τεστ μέσα στην τάξη, ενώ ακόμα και μόνοι τους οι μαθητές θα έπρεπε να βάζουν τεστ στον εαυτό τους για να προετοιμαστούν καλύτερα. Αυτό, δυστυχώς για τα παιδιά, σημαίνει ότι μάλλον πρέπει σιγά-σιγά να πάρουν από καλύτερο μάτι τα διαγωνίσματα!".

4 σχόλια:

KitsosMitsos είπε...

Κρατούν σε εγρήγορση το μυαλό.
Το θέμα είναι να μην συνδέεται ευθέως με την βαθμοθηρία.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνω με τον συναδελφο.
Και επισης να μη στηριζονται στην αποστηθιση.
Αλλα και παλι, μονο η λεξη διαγωνισμα προκαλει αγχος σε πολλους μαθητες.
Οι εργασιες ανα ομαδες ειναι καλυτερες και λειπουν απο το ελληνικο εκπαιδευτικο συστημα.
Το μονο σιγουρο ειναι οτι οι μαθητες δε θα δεχονταν με τιποτα περισσοτερα διαγωνισματα, οσο καλο κι αν τους εκανε.

Ἅ λ ς είπε...

συμφωνω εν μερει. Δηλαδη, εχουμε αποδειξεις: στη Γ' λυκειου τα τεστ ειναι τοσο συχνα που μαθαινουμε τελεια (σχεδον) την υλη, μαθαινουμε να κριτικαρουμε και να κατανοουμε αυτα που διαβαζουμε(οι περισσοτεροι θελω να ελπιζω).
Απο την αλλη το αγχος ειναι απιστευτο στην αρχη, αλλα καποια στιγμη συνηθιζεις, γι' αυτο δε χρειαζεται καθε βδομαδα κ τεστ!!

ΥΓ:γιατι να θελει καποιος να μαθει σουαχιλι;;;;

phlou...flis είπε...

@KitseΜitse: ορθά

@Anisixos: εργασίες... δύσκολη υπόθεση. κάποτε πήγαν να εφαρμοστούν, κάπου σκάλωσε. Το θέμα είναι η απαγγίστρωση από βαθμό και βαθμοθηρία

@Αλς: διώχνουμε το άγχος, την εξάρτηση από βαθμό και όλα πανε καλά