Άκουσα, Είδα, Διάβασα και Αντέγραψα από την εφημερίδα ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ, της 29ης Μαρτίου 2010.
Καλύτεροι μαθητές με μία ώρα ύπνο παραπάνω
Με επιτυχία στέφθηκε πείραμα σε βρετανικό λύκειο
Οι απουσίες μειώθηκαν, οι επιδόσεις των μαθητών βελτιώθηκαν, ενώ υπήρχε καλύτερη συνεργασία
Απολύτως επιτυχές θεωρείται πείραμα που εφαρμόστηκε φέτος σε βρετανικό λύκειο με 800 μαθητές και μαθήτριες: τα μαθήματα αρχίζουν μία ώρα αργότερα. Οι απουσίες μειώθηκαν εντυπωσιακά, οι επιδόσεις των μαθητών (13 ως 18 ετών) βελτιώθηκαν, ενώ καθηγητές, γονείς και παιδιά συνεργάζονται καλύτερα.
Από τον περασμένο Οκτώβριο το κουδούνι του λυκείου στο Μονκσίτον του Βορείου Τάινεσαϊντ χτυπάει στις 10 αντί για τις 9 το πρωί, προς μεγάλη χαρά των μαθητών και μαθητριών, ηλικίας 13-19 ετών που προσέρχονται με μεγαλύτερη προθυμία στο μάθημα. Στατιστικώς προέκυψε μείωση των απουσιών σε ποσοστό 8% ενώ οι κατά σύστημα «σκασιάρχες» λιγόστεψαν κατά 27%. Κατόπιν αυτών ο λυκειάρχης κρίνει απαραίτητη την προσαρμογή του σχολικού ωραρίου με σκοπό τη δημιουργία «πολύ ευχαριστημένων και καλύτερα εκπαιδευμένων νέων». Έχει μάλιστα και ιατρικώς διαπιστωθεί, όπως είπε ο λυκειάρχης στο ΒΒC, ότι είναι καλύτερα να αρχίζουν αργότερα οι έφηβοι την καθημερινή εργασία τους στο σχολείο γιατί έτσι προκύπτει όφελος, τόσο για την πνευματική όσο και για τη σωματική υγεία τους. Έχει άλλωστε διαπιστωθεί ότι το απόγευμα αφομοιώνονται ευκολότερα οι γνώσεις.
Το πείραμα πραγματοποιείται υπό την επίβλεψη ειδικών επιστημόνων του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Από τα τεστ μνήμης στα οποία υπέβαλε τους μαθητές προκύπτει ότι τα δύσκολα μαθήματα είναι καλύτερα να διδάσκονται το απόγευμα. Η επιστημονική εξήγηση είναι σχετικά απλή. Όταν το παιδί φτάνει στην εφηβεία, οι ρυθμοί του εσωτερικού βιολογικού ρολογιού αλλάζουν. Ο νέος θέλει εκ φύσεως να ξυπνάει πιο αργά το πρωί και δεν το κάνει από τεμπελιά, αλλά επειδή έτσι είναι βιολογικά προγραμματισμένος.
Εξειδικευμένος στη μελέτη των διαταραχών του ύπνου καθηγητής δήλωσε στο ΒΒC ότι θεωρεί «παραλογισμό» την εμμονή να αρχίζουν τα μαθήματα νωρίς το πρωί. Διότι, όπως εξήγησε, το βιολογικό ρολόι κάθε ανθρώπου λειτουργεί σε κύκλους φωτός και σκότους οι οποίοι διαδέχονται ο ένας τον άλλο. Στην περίοδο της εφηβείας αυτή η εναλλαγή γίνεται αργότερα. Και, εκτός αυτού, οι μαθητές που ξυπνούν πολύ πρωί χάνουν το ουσιαστικότερο μέρος του ύπνου τους -και ο ύπνος είναι απαραίτητος για την αφομοίωση όσων μαθαίνει ο άνθρωπος.
Το πείραμα πραγματοποιείται υπό την επίβλεψη ειδικών επιστημόνων του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Από τα τεστ μνήμης στα οποία υπέβαλε τους μαθητές προκύπτει ότι τα δύσκολα μαθήματα είναι καλύτερα να διδάσκονται το απόγευμα. Η επιστημονική εξήγηση είναι σχετικά απλή. Όταν το παιδί φτάνει στην εφηβεία, οι ρυθμοί του εσωτερικού βιολογικού ρολογιού αλλάζουν. Ο νέος θέλει εκ φύσεως να ξυπνάει πιο αργά το πρωί και δεν το κάνει από τεμπελιά, αλλά επειδή έτσι είναι βιολογικά προγραμματισμένος.
Εξειδικευμένος στη μελέτη των διαταραχών του ύπνου καθηγητής δήλωσε στο ΒΒC ότι θεωρεί «παραλογισμό» την εμμονή να αρχίζουν τα μαθήματα νωρίς το πρωί. Διότι, όπως εξήγησε, το βιολογικό ρολόι κάθε ανθρώπου λειτουργεί σε κύκλους φωτός και σκότους οι οποίοι διαδέχονται ο ένας τον άλλο. Στην περίοδο της εφηβείας αυτή η εναλλαγή γίνεται αργότερα. Και, εκτός αυτού, οι μαθητές που ξυπνούν πολύ πρωί χάνουν το ουσιαστικότερο μέρος του ύπνου τους -και ο ύπνος είναι απαραίτητος για την αφομοίωση όσων μαθαίνει ο άνθρωπος.
Πριν εγκρίνει την πραγματοποίηση του πειράματος, ο λυκειάρχης ζήτησε συμβουλές από ειδικούς σε θέματα ύπνου, οι οποίοι παρουσίασαν έρευνες που δείχνουν ότι οι μαθητές που βρίσκονται στην αρχή της εφηβείας χρειάζονται περισσότερο ύπνο απ’ ό,τι ο υπόλοιπος πληθυσμός και αποδίδουν καλύτερα το απόγευμα. Οι ορμόνες είναι αχαλίνωτες, το σώμα αναπτύσσεται και το μυαλό χρειάζεται τουλάχιστον εννιάμισι ώρες ξεκούραση.
Καθώς το πείραμα στο λύκειο Μονκσίτον στέφθηκε με επιτυχία, οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι έχει φτάσει ο καιρός να αναθεωρηθούν οι ώρες λειτουργίας των σχολείων, ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη απόδοση των μαθητών και η βέλτιστη λειτουργία των εκπαιδευτηρίων
Καθώς το πείραμα στο λύκειο Μονκσίτον στέφθηκε με επιτυχία, οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι έχει φτάσει ο καιρός να αναθεωρηθούν οι ώρες λειτουργίας των σχολείων, ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη απόδοση των μαθητών και η βέλτιστη λειτουργία των εκπαιδευτηρίων
6 σχόλια:
συμφωνω απολυτα!!!!!!!!!
@Αλς: είμαστε δυο, γίναμε τρεις (ο Δ/ντής του εν λόγω σχολείου, εσύ κι εγώ) που συμφωνούμε...Ε κάτι θα γίνει
Είδατε σε χώρες όπου τους ενδιαφέρει η Εκπαίδευση των μαθητών τους πώς ενεργούν;
Είμαι μητέρα εφήβου μαθητή και ήδη αντιμετωπίζω πρόβλημα με τις αδικαιολόγητες (κυρίως πρωινές) του απουσίες και το βρίσω απόλυτα φυσικό!
@@Angela: δυστυχώς όλοι είμαστε ...συνεργοί
Να το'ξερα νωρίτερα να το εκμεταλλευόμουν λιγάκι...
Πάει τώρα το πουλάκι, πέταξε!
να χαίρεσαι διότι το πουλάκι τώρα πετάει μακριά
Δημοσίευση σχολίου