Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2009

Πέντε ξένες γλώσσες φέτος στα σχολεία

Διάβασα, Είδα, Άκουσα πως … πέντε (5) ξένες γλώσσες θα διδάσκονται από φέτος στα σχολεία. Πως για πρώτη χρονιά φέτος η Ισπανική γλώσσα θα διδάσκεται στα γυμνάσια και στα λύκεια όλης της χώρας, ως δεύτερη ξένη γλώσσα στη διδακτική ύλη παράλληλα με τη Γαλλική, τη Γερμανική και την Ιταλική. Πως ήδη τα Ιταλικά έχουν δείξει τη δυναμικότητά τους καθώς κατακτούν σημαντικό έδαφος στη σχολική ζωή, με μεγάλη συμμετοχή του μαθητικού πληθυσμού, ενώ και τα Ισπανικά προβλέπεται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των μαθητών που θέλουν να ξεφύγουν από τις «κλασικές» επιλογές χρόνων στο σχολείο τους, οι οποίες είναι τα Γαλλικά και τα Γερμανικά.

Αναρωτιέμαι, στο σχολείο μου γιατί διδάσκεται μόνο μία, η Αγγλική; Και όταν οι μαθητές επιλέξουν –μέσα από τα μαθήματα Επιλογής- κάποια άλλη ξένη γλώσσα, γιατί το τμήμα αυτό συνήθως δε συγκροτείται (μιας και η αρμόδια Δ/νση Εκπ/σης δε διαθέτει ανάλογο καθηγητή για τη διδασκαλία της); Έτσι, με αυτή την πρακτική, οι μαθητές «διοχετεύονται» σε άλλα μαθήματα «Επιλογής». Μάλλον κουραφέξαλα, ή για να χρησιμοποιήσω μια πιο προσφιλή φράση «έπεα πτερόεντα». Όχι μόνο για τις …πέντε ξένες γλώσσες, αλλά και για τα μαθήματα «Επιλογής» που «δικαιούνται» να επιλέξουν οι μαθητές των τριών τάξεων του Λυκείου. Αυτά τα πράγματα δε συμβαίνουν, τουλάχιστον στα λύκεια της χώρας. Το ωρολόγιο πρόγραμμα «δε χωράει» πολλά μαθήματα, δε «βγαίνει», πως το λέν. Φτάνουμε στα 7ωρα και 8ωρα με αποτέλεσμα τη σωματική εξάντληση των μαθητών και άρα την αποφυγή επιλογής αυτών των μαθημάτων. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης «τσιγκουνεύονται» στις προσλήψεις εξειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού για τη διδασκαλία αυτών των μαθημάτων (θεατρολόγους, σχεδίου, μουσικής, ξένων γλωσσών). Το αναλυτικό πρόγραμμα θέλει ανανέωση, ριζική μάλιστα. Θέλει περικοπή ή περιορισμό της ύλης σε κάποια μαθήματα και εμπλουτισμό με άλλα. Και όχι τσιγκουνιές. Η παιδεία είναι το ζητούμενο. Έχει παρανοηθεί από κάποιους ότι η Παιδεία είναι η μεγαλύτερη μακροπρόθεσμη επένδυση που οφείλει να κάνει συνειδητά και υπεύθυνα ένα κράτος που προσβλέπει στο μέλλον. Ο Πολιτισμός είναι η βαριά βιομηχανία της Ελλάδας, τονίζεται από όλους. Παιδεία και Πολιτισμός πάνε μαζί, χέρι χέρι, καθοδηγώντας και διαμορφώνοντας αλλήλους. Γι’ αυτό και η σημερινή κατάπτωση του πολιτισμού.
Χρόνια μιλάμε για την υποβάθμιση της Παιδείας σε όλα τα επίπεδα. Ακούει κανείς; Εκλογές είχαμε, πολλά δεν ακούσαμε για Παιδεία και Πολιτισμό. Πότε επιτέλους ένα σοβαρό κράτος θα στηρίξει αυτό το αναφαίρετο δικαίωμα της σωστής δημόσιας εκπαίδευσης των μελλοντικών Ελλήνων πολιτών; Εκτός κι αν ηθελημένα προτιμούν πολίτες άβουλους, χωρίς γνώση και κρίση, έρμαια στα κελεύσματα των εκάστοτε κυβερνητών.

22 σχόλια:

VaD είπε...

:):):):)
Χα και χα και χα και ξανα χα! Το φούλ της ξενόγλωσσας...Ωρα για κινέζικα:))))

Ανώνυμος είπε...

Πάντως τα Ιταλικά διδάσκονται στα μισά τουλάχιστον Σχολεία της Ανατολικής Αττικής και στο 80% των Γυμνασίων του Δήμου Περιστερίου. Νομίζω λοιπόν πως είναι υπερβολή να λέμε ότι η Ισπανική δε διδάσκεται γιατί στο 90% των Σχολείων υπάρχει πρόβλημα αιθουσών. Αλλου είναι το πρόβλημα! Κατα την ταπεινή μου γνώμη οφείλεται στην ελλειπή ενημέρωση και την προχειρότητα. (Ο νόμος για την κατ' επιλογή ξένη γλώσσα δεν παρέχει ασφαλιστικές δικλείδες και όλα, ΜΑ ΟΛΑ, είναι στα χέρια του Διευθυντή)

Συχνά μάλιστα οι Διευθυντές απο λειτουργοί και απο άτομα που θα έπρεπε να υπηρετούν την "Υπηρεσία" και το Νόμο γενικότερα, καθιστούσαν "εαυτούς" υπεράνω του Νόμου και θεωρούσαν πως η ενημέρωση ή μή (για τις προσφερόμενες ξένες γλώσσες)είναι κάτι που απτεται της διακριτικής τους ευχέρειας. Θεωρώντας λοιπόν το Σχολείο ως τσιφλίκι τους, "υπηρετούν", όχι την "ΥΠΗΡΕΣΊΑ" τους, αλλά κάποιους παλιούς συναδέλφους τους... Φοβόύνται οι άνθρωποι μην δουλέψουν και σε δεύτερο Σχολείο.. Άβολο το να πηγαίνεις σε δύο Σχολεία... Καλό πράγμα η συναδελφική αλληλεγγύη.
Όποιος βολευτηκε πρέπει να κοιτάει την πάρτη του.
-Ποιος νοιάζεται για εκατοντάδες πτυχιούχους άλλω γλωσσών?..
-Ποιός νοιάζεται τώρα για το αν εξασφαλίζουν στα παιδια (μαθητές> μαθητοκεντισμός) το δικαίωμα τους να μάθουν αυτό που ΄πραγματικά θέλουν και επιθυμούν?...

Ανώνυμος είπε...

Θα συμφωνήσω σε μεγάλο βαθμό με τα ανωτέρω, οι νέες γλώσσες Ιταλικά και Ισπανικά δεν δόθηκαν ως επιλογές σε πολλά σχολεία και αυτό ήταν παράνομο διότι καταστρατηγήθηκε η εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ για δεύτερη συνεχόμενη φορά όσον αφορά τα Ιταλικά. Δεν υπήρχε λόγος να μην τηρηθεί η εγκύκλιος. Χαμένα σε μεγαλύτερο βαθμό τα Ισπανικά που δεν ενημέρωσαν καν οι δντες τους γονείς και τους μαθητές για την επιλογή που τους έδινε το κράτος. Η έλλειψη αιθουσών είναι η εύκολη καραμμέλα όποιου θεωρεί ότι η εισαγωγή νέων ξένων γλωσσών θα πλήξει την εργασιακή του ηρεμία. Σύμφωνα με την Eurostat η Ελλάδα είναι η τελευταία χώρα σε εκμάθηση 2ης ξένης γλώσσας με 95% των μαθητών να μαθαίνουν (?) μία ξένη γλώσσα και μόνο το 6,5% των μαθητών να μαθαίνουν...2η ξένη γλώσσα. Δεν υπάρχει έλλειψη αιθουσών (μόνο σε μερικά σχολεία ισχύει) υπάρχει φόβος των δντων για οτιδήποτε καινούργιο που διαταράσει το εργασιακό τους περιβάλλον και φυσικά τους ξεβολεύει. Υπάρχει πόλεμος απο καθηγητές Γαλλικών και Γερμανικών απέναντι στις νέες γλώσσες διότι δεν θα προσλαμβάνονται πλέον τόσοι πολλοί και θίγονται εργασιακά τους κεκτημένα. Οι μαθητές δεν είναι περισσότεροι, απλά μαθητές απο την μία ξένη γλώσσα περνάνε στην άλλη οπότε δεν απαιτούνται και περισσότερες αίθουσες (εκτός λίγων εξαιρέσεων)αυτό όμως έχει οικονομικό αντίκτυπο σε καθηγητές, ιδιαιτεράδες, φροντιστήρια, φορείς πιστοποίησης ξένων γλωσσών... Παράδειγμα, σε σχολείο της Ανατολικής Αττικής δεν σχηματίστηκε τμήμα Ιταλικών αν και είχαν μαζευτεί 20-23 μαθητές (πάνω απο 12 - όριο της εγκυκλίου). Ο πραγματικός λόγος είναι ότι η γυναίκα του δντη του σχολείου κάνει ιδιαίτερα Γαλλικών σε μαθητές του σχολείου και όσα περισσεύουν τα δίνει στην αδελφή της... (Είναι αρκετά τα λεφτά και επηρεάζουν την κρίση του δντη) έτσι 20 και πλέον μαθητές δεν θα μάθουν την γλώσσα επιλογής τους αλλά αυτή που επέλεξε ο δντης και κάνει καλό στην τσέπη του, στο συγκεκριμένο γυμνάσιο δεν υπάρχει έλλειψη αιθουσών αφού διαχωρίστηκε φέτος απο το λύκειο (αντίθετα υπάρχουν αρκετές). Τίθεται σαφώς θέμα αναμόρφωσης του ωρολόγιου προγράμματος, πχ γιατί 2 ώρες την εβδομάδα Θρησκευτικά και όχι 1, γιατί 4 ώρες την εβδομάδα Αρχαία!!! και όχι 1-2. Αμέσως αμέσως, αυτές οι 3-4 ώρες μπορούν να διατεθούν για πιο χρήσιμα μαθήματα, η αναμόρφωση του ωρολόγιου προγραμματος πρέπει να γίνει άμεσα. Βάλτε στο google "ωρολόγιο πρόγραμμα γυμνασίου" να κρίνεται και μόνοι σας ποιές είναι οι πραγματικές γνώσεις που δίνουμε στα παιδιά μας και πόσο τις χρειάζεται το δικό σας παιδί.

Ανώνυμος είπε...

Ισχύουν σε μεγάλο βαθμό τα παραπάνω, αλλά θα πρέπει να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να μάθουν την γλώσσα επιλογής τους, είναι δικαίωμα που τους έχει δοθεί απο την Πολιτεία. Ναι δεν έγινε ενημέρωση για τα Ισπανικά, ναι υπάρχει προστασία απο Δντες και Δευτεροβάθμιες στις παλαιές γλώσσες Γαλλικά και Γερμανικά για μην χάσουν ώρες οι μόνιμοι καθηγητές, μην αρχίσουν να πηγαίνουν σε 2 και 3 σχολεία για να καλύψουν το ωράριο τους. Αυτά είναι θέματα συντονισμού, υπακοής στους νόμους και τις εγκυκλιούς απο τους δντες σχολείων (που τις γράφουν πολλές φορές στα παλαιότερα των υποδημάτων τους) και καλής θέλησης απο όλες τις μεριές. Οι μαθητές λόγω δημογραφικού προβλήματος μένουν σταθεροί - δεν αυξάνονται, δεν είναι θέμα αιθουσών είναι θέμα διαμόρφωσης του σχολικού ωραρίου και των διδασκόμενων μαθημάτων. Σε πολλές περιπτώσεις θα πρέπει να μειωθούν οι ώρες μαθημάτων ώστε οι μαθητές να μαθαίνουν τα πραγματικά χρήσιμα πράγματα για το μέλλον τους. Ποια είναι η πρώτη ερώτηση που κάνει κάποιος βλέποντας και αξιολογώντας ένα βιογραφικό; Ποιες γλώσσες ξέρετε και σε ποιό επίπεδο. Ποιά είναι η δεύτερη; Τι γνώσεις έχετε σε υπολογιστές και ποιά προγράμματα ξέρετε. Αν και αυτά είναι τα πρώτα ζητούμενα για μία θέση εργασίας στο Λύκειο παραμένουν μαθήματα ελεύθερης επιλογής. Ο παραλογισμός σε όλο του το μεγαλείο. Πραγματικά δεν πιστεύω ότι θα με ρωτήσει ποτέ εργοδότης να του πω το Προϊμιο της Οδύσειας ούτε την Υπερμάχω. Εσείς το πιστεύεται; Δεν νομίζεται λοιπόν ότι θα πρέπει να γίνει ορθολογικότερη διαχείριση του χρόνου στις σχολικές αίθουσες; Αν ναι πόσες ώρες θα έπρεπε, βάση της σπουδαιότητας τους, να δωθούν σε γλώσσες και υπολογιστές; Αν γίνει αυτό δεν θα υπάρχει πρόβλημα χρόνου και αιθουσών.

Ανώνυμος είπε...

Eγινε αναφορά -πάρα πολύ σωστά- στο θέμα της έλλειψης καθηγητών ξένων γλωσσών που επικαλούνται οι διευθυντές Γυμνασιάρχες και Λυκειάρχες και τελικά δυστυχώς δεν σχηματίζονται τα τμήματα, παρά την δήλωση προτίμησης των παιδιών η οποία θα έπρεπε να είναι απολύτως σεβαστή.
Σε περιπτώσεις απομακρυσμένων περιοχών ίσως να έχουν κάποιο δίκιο, όμως όπως θα αποδείξω παρακάτω η Ήπειρος έχει πλήρη επάρκεια καθηγητών. Η Ήπειρος λοιπόν έχει πλήρη επάρκεια καθηγητών Ιταλικής και Ισπανικής γλώσσας και αυτό προκύπτει από τους πίνακες ωρομισθίων και αναπληρωτών του ΥΠ.Ε.Π.Θ. όπου εμφανίζονται 34 καθηγητές για τις δύο αυτές γλώσσες στην Ήπειρο, και είναι υπεραρκετοί.
Οι γλώσσες αυτές υπάρχουν στο εκπαιδευτικό σύστημα μόνο 2 χρόνια (Ιταλικά από το 2008-2009 και Ισπανικά από το 2009), οπότε δεν έχουν κάνει όλοι οι καθηγητές ακόμα τα χαρτιά τους για πρόσληψη και σίγουρα το δυναμικό των καθηγητών στην Ήπειρο είναι μεγαλύτερο. Αυτό θα φανεί τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Εδώ να εξηγήσουμε ότι κάθε ωρομίσθιος καθηγητής, επιτρέπεται να διδάξει έως (το μέγιστο) 11 ώρες / εβδομάδα, οπότε αυτοί οι καθηγητές συνολικά θα μπορούν να διδάξουν έως και 374 ώρες (34 x11) σε εβδομαδιαία βάση ή 1.496 ώρες τον μήνα.
Αν κάθε τμήμα κάνει 2 ώρες την εβδομάδα μάθημα δεύτερης ξένης γλώσσας, σημαίνει ότι το δυναμικό των καθηγητών της Ηπείρου καλύπτει 187 τμήματα των γλωσσών αυτών, με 12 μαθητές / τμήμα. Δηλαδή οι 34 καθηγητές καλύπτουν συνολικά 2.244 μαθητές (το ελάχιστο), αριθμός υπερβολικά μεγάλος που δεν υπάρχει πιθανότητα να ξεπεραστεί.
Στην απίθανη περίπτωση που και αυτές οι ώρες δεν φτάνουν και απαιτείται και άλλος καθηγητής σε κάποιο σχολείο, τότε η Δευτεροβάθμια Ηπείρου έχει ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να αναζητήσει τηλεφωνικά αυτόν τον καθηγητή από την συνολική λίστα Αναπληρωτών και Ωρομισθίων του ΥΠ.Ε.Π.Θ. για τις γλώσσες αυτές.
Εδώ να αναφέρουμε το παράδειγμα της Ζακύνθου, που οι μαθητές σε μεγάλη πλειοψηφία είχαν ζητήσει Ιταλικά και δεν υπήρχε καθηγητής στην Ζάκυνθο. Οι γονείς και ο σύλλογος γονέων υποστήριξαν το αίτημα των παιδιών τους, διότι η Ιταλική είναι πολύ σημαντική γλώσσα για τον τουρισμό των Επτανήσων και κινητοποιήθηκε ως όφειλε η Δευτεροβάθμια, η οποία πήρε τηλέφωνο καθηγητές από την γενική λίστα του ΥΠ.Ε.Π.Θ. (όλης της χώρας) και βρέθηκαν 2 καθηγητές που πήγαν στο νησί. Η άνοδος των Ιταλικών στα Ιόνια νησιά είναι πλέον τεράστια.
Τώρα, μετά από ένα χρόνο, η Ζάκυνθος δικαιολογεί οργανική θέση καθηγητού Ιταλικής. Τα τμήματα Ιταλικών και Ισπανικών που θα δημιουργηθούν από τις νέες δηλώσεις προτίμησης γλώσσας των μαθητών σε γυμνάσια και λύκεια της Ηπείρου (10-18/9/2009) μπορούν να καλυφθούν με σωστή συνεννόηση μεταξύ Γυμνασιάρχη / Λυκειάρχη και γονέων / παιδιών. Εδώ θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο ο σύλλογος γονέων και η Δευτεροβάθμια που θα πρέπει να πραγματοποιήσει πολύ γρήγορα τις διαδικασίες εξεύρεσης του Καθηγητή. Η εγκύκλιος και η Υπουργική Απόφαση ΥΠ.Ε.Π.Θ. λοιπόν για την υποβολή νέων δηλώσεων προτίμησης 2ης ξένης γλώσσας, των παιδιών Αʼ Γυμνασίου και Αʼ Λυκείου θα πρέπει να εφαρμοστεί από τους Γυμνασιάρχες και Λυκειάρχες χωρίς καμία παρέκκλιση. Η εύκολη λύση για τους διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων είναι το «δεν μας δίνουν καθηγητή, διαλέξτε άλλη γλώσσα» που πολλές φορές γίνεται και σκοπίμως λόγω άλλων σοβαρών προβλημάτων, κυρίως υποδομών, των σχολείων μας.
Η πραγματικότητα όμως είναι ότι δυστυχώς, σε μεγάλο βαθμό δεν γίνονται όλες οι προβλεπόμενες κινήσεις από τον νόμο, διαδικασίας εξεύρεσης καθηγητή για την κάλυψη της θέσης, παρά την επιθυμία των παιδιών.

Ανώνυμος είπε...

Για την πληρέστερη ενημέρωση σας στο link που ακολουθεί θα βρείτε όλο το ιστορικό της ένταξης της Ισπανικής στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, το αίτημα ήταν πολυκομματικό και απασχόλησε την βουλή.

http://www.ispania.gr/index.php?option=com_content&view=category&id=86&Itemid=131

Επίσης ο Καθηγητης Κος Μπαμπινιώτης και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έχουν τις παρακάτω απόψεις που μένει να δούμε αν θα γίνουν πράξη.

Στην έδρα του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε χθες 31-08-2009 ημίωρη συνάντηση του Προέδρου του Συμβουλίου Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης κ. Γ. Μπαμπινιώτη με εκπροσώπους των συλλογικών φορέων των καθηγητών Γερμανικής (2 Σύλλογοι, ΣΥΚΑΓΕ-DLV, ΠΕΚΑΓΕΠΕ), Αγγλικής (2 Σύλλογοι), Γαλλικής (3 Σύλλογοι) και Ιταλικής & Ισπανικής Γλώσσας. Τον ΣΥΚΑΓΕ-DLV εκπροσώπησε ο Πρόεδρος Πέτρος Παπαβασιλείου, καθηγητής ΠΕ07 Γερμανικών Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Η συνάντηση, κατά το μέρος που αφορά τον ΣΥΚΑΓΕ-DLV, είναι απότοκος σχετικού Υπομνήματος που εστάλη προς τον Υπουργό Παιδείας, σε όλους στους φορείς, αλλά και στους τομείς Παιδείας των κομμάτων της ελληνικής βουλής, στα πλαίσια του διαλόγου για την Παιδεία.
Επιγραμματικά αναφέρθηκαν τα εξής:
1. Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Αθμιας και Βθμιας Εκπσης κ. Γ. Μπαμπινιώτης τάχθηκε εξ' αρχής υπέρ της πολυγλωσσίας ("Αγκαλιάζω την γλωσσική πολυμορφία. Θεωρώ την κυριαρχία της Αγγλικής επί κακώ".).
2. Ενίσχυση του ρόλου και της σημασίας της ξένης γλώσσας στο δημόσιο σχολείο, ώστε το μάθημα της ξένης γλώσσας να μην απαξιώνεται.
3. Η ξένη γλώσσα να γίνει κύριο μάθημα στα σχολεία.
4. Δυνατότητα ελεύθερης επιλογής της ξένης γλώσσας. Δηλ. όλες οι γλώσσες θα είναι ισότιμες. Δεν θα υπάρχει δηλ. η Α' ξένη γλώσσα και οι Β' ξένες γλώσσες.
5. Οι Σύλλογοι θα έχουν λόγο στο Αναλυτικό Πρόγραμμα.
6. Οι μαθητές οφείλουν να εκμανθάνουν στο δημόσιο σχολείο 2 ξένες γλώσσες, όχι γιατί το θέλει η Ε.Ε., αλλά επειδή είναι αναγκαίο και συνιστούν εφόδιο.
7. Οι ξένες γλώσσες να διδάσκονται σε επίπεδα.
8. Διευρυμένο ωράριο διδασκαλίας. [Σημ.: Δεν υπάρχει ωστόσο καμια απόλυτη διευκρίνηση ως προς αυτό].
9. Συνεργασία των συναδέλφων των ξενόγλωσσων ειδικοτήτων μέσα στο σχολείο.
10. Η β΄ ξένη γλώσσα δε μπορεί να έχει τον ίδιο αριθμό ωρών με την πρώτη ξένη γλώσσα. Σημ.: Σε αυτό το σημείο παρενέβη ο Πρόεδρος του ΣΥΚΑΓΕ-DLV επισημαίνοντας την αντίφαση σε σχέση με τα σημεία 3, 6, 7, τονίζοντας την ανάγκη για την 3ωρη εβδομαδιαία διδασκαλία και τη διδασκαλία σε επίπεδα, πάγιες θέσεις του Συλλόγου μας.
11. Ουσιαστική αναβάθμιση της ξένης γλώσσας στο Λύκειο, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ.
12. Σαφήνεια ως προς το επίπεδο γνώσης της ξένης γλώσσας που θα πρέπει να έχει αποκτήσει ο μαθητής στη διάρκεια της 9χρονης εκπαίδευσής του και σχετική πιστοποίηση μέσα από το σχολείο.
13. Τον Οκτώβριο αναμένεται νέα συνάντηση και κατάθεση προτάσεων από τους Συλλόγους.
14. Συμμετοχή του βαθμού της ξένης γλώσσας για την Γθμια Εκπαίδευση.

KitsosMitsos είπε...

Τουλάχιστον παρατηρείται μια κινητικότητα και αυτό είναι από μόνο του θετικό. Αρκεί να υπάρχει συνέχεια ανάλογη.

EiRiNi είπε...

Ναι αλλα ελλαδα δεν ειναι μονο η Αθηνα...
Και δεν φταινε παντα οι καθηγητες ή οι διευθυντες ή οι μαθητες...Παιζονται κ αλλα...
εμενα λογικα οι φιλοι μου απο Αθηνα δεν ανηκουν στο παραπανω ποσοστο γιατι μονο αγγλικα διδασκονται...:)

phlou...flis είπε...

@VaD: ναι ναι, ειδικά τώρα που ξεκίνησαν με τα λιμάνια...

phlou...flis είπε...

@Ανώνυμε-1: ΣΤΗΝ αθήνα μπορεί αλλά εώ στη Λάρισα, στα λύκεια τουλάχιστον, δε συμβαίνει δυστυχώς. με ευθύνη ντων προισταμένων της εκπ/σης

Ανώνυμε-2: μάλλον γνωρίζεις περισσότερα για το θέμα. Οσον αφορά στην αναθεώρηση και αναδιάρθρωση του αναλυτικού προγράμματος, με βρίσκεις σύμφωνο.

phlou...flis είπε...

@Ανώνυμοι-1 &2: χαίρομαι για τη συμμετοχή σας αλλά και για τους προβληματισμούς. Αλλά φοβάμαι πως μιλάμε σε ώτα μη ακουόντων. Οργάνωση κι αγώνας χρειάζεται για ενημέρωση και πάλη. Νάσται καλά και καλά κουράγια για τα περαιτέρω.

phlou...flis είπε...

@KitsoMitso: πράγματι έτσι είναι

@EiRiNi: πολλά παίζονται, απ' ότι φαίνεται από τις από πάνω επισημάνσεις

Ανώνυμος είπε...

Στα Λύκεια δεν έγινε καθόλου σεβαστή η εγκύκλιος, μέχρι στιγμής οι γλώσσες αυτέ υπάρχουν μόνο στα γυμνάσια και γύρω στα 10 λύκεια - και πολλά λέω. Η Εγκύκλιος για τα γυμνάσια και η Υπουργική Απόφαση για τα Λύκεια βγήκε 3/9 αφού όλοι είχαν φτιάξει προγράμματα και κανείς δεν ήθελε να τα αναμορφώσει. Οι Λυκειάρχες έπρεπε να δώσουν τις επιλογές στους μαθητές, αν δεν το έκαναν - που δεν το έκαναν - παρανόμησαν. Η γενική άποψη τους είναι ότι στο λύκειο επιλέγονται μαθήματα απο τους μαθητές που δεν εξετάζονται, το ακούγαμε συνεχώς...δεν είναι έτσι όμως, ας δώσουν την επιλογή και θα δούμε, μην παίρνουν το αποτέλεσμα ως δεδομένο. Πολλοί είπαν ότι θα περιμένουν οι νέες γλώσσες να έρθουν σιγά σιγά απο το γυμνάσιο...γι' αυτό σκέπτομαι ότι η Υπουργική Απόφαση των ανωτέρων τους δεν έχει καμία μα καμία σημασία. Στην Λάρισα έχουν γίνει 41-50 σχολικά τμήματα Ιταλικών και στην Μαγνησία 22-25 τμήματα, (στα γυμνάσια), μην ξεχνάτε είναι η δεύτερη μόλις χρονιά της Ιταλικής στο εκπαιδευτικό σύστημα. Γενικά η Ιταλική γλώσσα πήγε αρκετά καλά. Για την Ισπανική δόθηκε στους μαθητές και τους Γυμνασιάρχες τόσο μα τόσο ανορθόδοξα η εγκύκλιος που είναι σαν να μην το έκαναν - το σαμποτάρισαν οι ίδιοι και μετά οι γυμνασιάρχες και οι λυκειάρχες ...10 ημέρες πριν την έναρξη του σχολικού έτους βγήκε με προχειρότητα η εγκύκλιος. Γενικά μια γλώσσα με τεράστια δυναμική όπως η Ισπανική, τρίτη ομιλούσα στον Κόσμο μετά τα Αγγλικά και τα Κινέζικα με 450.000.000 ομιλητές παγκοσμίως και με το Ελληνικό Cervantes πρώτο σε διπλώματα ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ (Η μικρή Ελλαδίτσα είναι πρώτη σε μαθητές που δίνουν Διπλώματα Ισπανικών με τεράστια διαφορά απο χώρες όπως η Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία...) δεν έφτιαξε παρά ελάχιστα τμήματα σε σχολεία, αυτό σημαίνει απλά ότι δεν δόθηκε η επιλογή στους μαθητές, τίποτα άλλο. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για την Ισπανική θα βρείτε ένα θαυμάσιο πρόσφατο άρθρο στο www.ispania.gr, http://www.ispania.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1021:dedomena-taseis-prooptikes-ispanikhs-glwssas-sto-ellhniko-ekpaideytiko-systhma&catid=71:ispaniki-glossa&Itemid=86

Ανώνυμος είπε...

Η χρησιμότητα της Ισπανικής γλώσσας
Προς ενημέρωση σας δελτίο τύπου που...δόθηκε στον τύπο...αλλά ο τύπος...είχε εκλογές οπότε το κατάστημα ήταν κλειστό.

Σύμφωνα με τις εγκυκλίους του Υπουργείου παιδείας (Αρ.Απόφασης: 105957&105959 / Γ2 / 03-09-2009) η ισπανική γλώσσα διδάσκεται από τη φετινή σχολική χρονιά στα γυμνάσια κι στα λύκεια όλης της χώρας ως δεύτερη ξένη γλώσσα στα πλαίσια της παράλληλης διδασκαλίας.

Αναμφίβολα, η Ισπανική γλώσσα αξίζει και αυτή μια θέση στη δημόσια εκπαίδευση, για πληθώρα λόγων׃

• Είναι μια από τις πιο διαδεδομένες γλώσσες διεθνώς, καθώς είναι η επίσημη γλώσσα 21 χωρών (Ισπανία και χώρες Λατινικής Αμερικής) και την μιλούν πάνω από 440.000.000 άτομα.

• Είναι μια γλώσσα προσιτή στους Έλληνες λόγω της προφοράς της και διαθέτει πλούσια λογοτεχνική και μουσική παράδοση, γεγονός που την καθιστά πιο ιδιαίτερα ελκυστική στους νέους.

• Η Ελλάδα έχει συνεχώς αυξανόμενες εμπορικές συναλλαγές με ισπανόφωνες χώρες, ως εκ τούτου αποτελεί σημαντικό εφόδιο στην αγορά εργασίας.

• Παρατηρείται αυξανόμενο ενδιαφέρον για την ισπανική γλώσσα στην Ελλάδα, καθώς η χώρα μας κατέχει παγκοσμίως την 1η θέση συμμετοχής στις εξετάσεις των Διπλωμάτων της Ισπανικής ως ξένης γλώσσας DELE του Ινστιτούτου Θερβάντες. Επίσης, έχει ενταχθεί στο Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας από το Νοέμβριο 2008.

Όλοι οι Σύλλογοι Καθηγητών Ισπανικής, συμπράττουμε με κύριο στόχο τη διάδοση των ισπανικών γραμμάτων και την προώθηση της ισπανικής γλώσσας στις σχολικές μονάδες. Στα πλαίσια της αρχής της πολυγλωσσίας και της πολιτιστικής ποικιλότητας που προωθείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι Καθηγητές Ισπανικών πιστεύουμε ακράδαντα ότι η επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας αποτελεί δημοκρατικό δικαίωμα κάθε μαθητή.


Για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνιση μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Με εκτίμηση

Πανελλήνιος Σύλλογος Πτυχιούχων Ισπανικής Φιλολογίας ΠΑ.Σ.Π.Ι.Φ. aplifhi@yahoo.gr,

Πανελλήνιος Σύλλογος Αποφοίτων Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του Ε.Α.Π. ΠΑ.ΣΥ.ΑΠ.ΙΣΠ. Licenciados.isp@gmail.com,,

Σύλλογος Καθηγητών Ισπανικής Γλώσσας και Ισπανιστών ASPE (Σ.Ε.Κ.Ι.) aspegr@otenet.gr

Ανώνυμος είπε...

Απο όλα τα παραπάνω προκύπτει ότι όλο το θέμα μπορεί να διορθωθεί με κάποιες πολύ απλές κινήσεις που θα πρέπει να δοθούν με εγκύκλιο στις σχολικές μονάδες.
1/ Οι δηλώσεις 6ης Δημοτικού να έχουν και τις 4 γλώσσες επιλογής και οι δηλώσεις που μαζεύονται να μην ελέγχονται μόνο απο τον Δντη αλλά και απο το Δεκαπενταμελές ή τον Σύλλογο Γονέων για προστασία της βούλησης των μαθητών, τα αποτελέσματα θα δίνονται στην Πρωτοβάθμια όπως προέκυψαν απο την καταμέτρηση των δηλώσεων με υπογραφή του Δντη και του Προέδρου Δεκαπενταμελούς ή του Συλλόγου Γονέων.
2/ Οι δηλώσεις 1ης Γυμνασίου με τον ίδιο τρόπο και με τις ίδιες υπογραφές (αν δεν υπάρχει δεκαπενταμελές θα υπογράφει ο Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων) θα στέλνονται στην Δευτεροβάθμια.
3/ Οι δηλώσεις 3ης Γυμνασίου εκτός απο τις 4 γλώσσες επιλογής θα περιέχουν και τα υπόλοιπα μαθήματα ελεύθερης επιλογής Α Λυκείου. Θα καταμετρώνται και θα στέλνονται στην δευτεροβάθμια με τις ίδιες υπογραφές δηλαδή του Δντη και προέδρου Δεκαπενταμελούς ή Προέδρου Συλλόγου Γονέων.
4/ Στο Λύκειο οι Δηλώσεις 1ης Λυκείου θα ελέγχονται καταμετρώνται και θα αποστέλονται στην Δευτεροβάθμια με τις ίδιες υπογραφές.
5/ Οι δηλώσεις ανά σχολική μονάδα θα είναι τυποποιημένες και ίδιες για όλη την Ελλάδα και απλά θα διαφέρουν στα μαθήματα επιλογής σε Γυμνάσιο και Λύκειο δηλαδή μόνο 2 δηλώσεις για όλες τις σχολικές μονάδες, όχι περισσότερες.
6/ Το αρχείο είναι ελεγχόμενο, θα παραμένει για 1 χρόνο στον Δντη του σχολείου με τις 2-3 υπογραφές ελέγχου σε κάθε δήλωση και θα είναι προσβάσιμο σε α/ Σύλλογο Γονέων β/ Δεκαπενταμελές γ/ Συλλόγους Καθηγητών Ξένων Γλωσσών δ/ Δευτεροβάθμια. Με μια απλή εξουσιοδότηση το κάθε μέλος Συλλόγου θα μπορεί να ελέγχει και να έχει πρόσβαση στις δηλώσεις (είναι νόμιμο δικαίωμα μας).
Επειδή όλα έως τώρα καταλήγουν στον Δντη και αυτός κρίνει, θα ήταν σκόπιμο να ενεργοποιηθούν τα Δεκαπενταμελή και οι Σύλλογοι Γονέων για να υπάρχουν 2-3 υπογραφές καταμέτρησης και διαφάνεια στην πληροφορία που φεύγει απο την σχολική μονάδα και πηγαίνει στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια κάθε περιοχής. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα υπάρχουν αμφισβητήσεις. Προσωπικά θα εμπιστευόμουν (μετά απο αυτά που είδα φέτος) πιο πολύ τον Πρόεδρο Δεκαπενταμελούς ή τον Πρόεδρο Συλλόγου Γονέων παρά τον Δντη, με αυτό που λέω δεν θέλω να θίξω όλους τους Δντες αλλά ένα μεγάλο μέρος αυτών που σε καμία περίπτωση δεν είναι η πλειοψηφία.
Τα αποτελέσματα ανα σχολική μονάδα θα φυλάσονται σε ελεγχόμενο ηλεκτρονικό αρχείο προσβάσιμο σε κάθε έλεγχο απο τους Συλλόγους.
Αυτές είναι προτάσεις για διαφάνεια και άρση της πίεσης προς τον δντη απο κάθε συμφέρον ή γκρίνια καθηγητή που υπάρχει ήδη στο σχολείο.
Επειδή παρατηρήθηκαν συμπτύξεις τμημάτων και επηρεασμός απο καθηγητές θα πρέπει να απαγορεύεται η σύμπτυξη τμημάτων μέχρι να έρθει ο καθηγητής επιλογής των μαθητών πχ δεν θα πρέπει να μπαίνουν σε τμήμα Γαλλικών ή Γερμανικών οι μαθητές αν έχουν επιλέξει Ιταλικά. Ο διορισμός καθηγητή επιλογής των μαθητών δεν θα πρέπει να αργεί αφού τα αποτελέσματα είναι ήδη γνωστά απο τις δηλώσεις Δημοτικού (για το γυμνάσιο) και απο τις δηλώσεις Γυμνασίου (για το Λύκειο), δεν θα πρέπει να τρέχουν τελευταία στιγμή για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών αφήνοντας 2 και 3 μήνες τους μαθητές χωρίς τον καθηγητή επιλογής τους, γεγονός που διαλύει σχηματισμένα τμήματα διότι οι μαθητές είναι ανοικτοί σε κάθε είδους επηρεασμό (πραγματικά έχουμε ακούσει και δει τα πιο τρελά πράγματα πχ τι θέλετε τα Ιταλικά...ελάτε στο τμήμα Γαλλικών θα μάθουμε τραγουδάκια θα κάνουμε σκέτς θα τρώμε Γαλλικό τυρί!!!! θα σας φτιάξω κρέπες!!!! τι πέρασαν τους μαθητές ινδιάνους να τους δίνουν χάντρες;)
Αυτά απο εμένα, ευχαριστώ το υπέροχο blog του οποίου διάβασα όλα τα θέματα, φαίνεται να υπάρχει μεγάλη ευαισθησία και σωστή παιδαγωγική προσέγγιση σε ότι έχει απασχολήσει τον blogger για τον λόγο αυτό έχει ήδη μπει στα "Αγαπημένα μου".

Ανώνυμος είπε...

Θα ήθελα να αναφέρω την στατιστική του ΙΔΕΚΕ (Ινστιτούτο Δια Βίου Εκπαίδευσης Ενηλίκων) για τα Κ.Ε.Ε (Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων) που μπορεί κανείς να βρει πολύ εύκολα στο διαδίκτυο (link). Αν τα νούμερα που εμφανίζονται παρακάτω είναι μία ένδειξη του τι ζητάνε οι Ενήλικες, τότε θα πρέπει να ληφθούν πολύ σοβαρά υπόψιν διότι οι ελλείψεις των Ενηλίκων είναι αυτές που δεν διδάχθηκαν κατά τα χρόνια που ήταν μαθητές οπότε δείχνουν τις ανάγκες των σημερινών μαθητών, θα εντοπιστώ μόνο στις γλώσσες διότι χρειάζεται πολύς χρόνος για να βγάλω και τα νούμερα για τα υπόλοιπα μαθήματα.
Θα δώσω όμως μία ένδειξη για την πληροφορική.
Τα αποτελέσματα είναι σε ώρες διδασκαλίας.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ - ΠΙΘΑΝΟΝ ΔΙΠΛΑΣΙΕΣ ΩΡΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΙΤΑΛΙΚΑ!!!!!
ΙΤΑΛΙΚΑ - 11.450 ΩΡΕΣ
ΑΓΓΛΙΚΑ - 8.050 ΩΡΕΣ
ΓΑΛΛΙΚΑ - 3.150 ΩΡΕΣ
ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ - 1.800 ΩΡΕΣ
ΙΣΠΑΝΙΚΑ - ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΑ
Τα Αγγλικά διδάσκονται επαρκώς για τον λόγο αυτό έχουν μειωμένο ενδιαφέρον αλλά παρ όλα αυτά είναι δεύτερα στις γλώσσες.
Οι γλώσσες Γερμανικά / Γαλλικά συγκρίνονται με τα Ιταλικά διότι οι ενήλικες δεν τα είχαν διδαχθεί στα σχολεία απο μαθητές.
Τα Ισπανικά θα πρέπει να ενταχθούν και στα Κ.Ε.Ε. αφού υπάρχουν ήδη στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Άρα ποιές είναι οι ανάγκες που δεν καλύπτονται επαρκώς απο το εκπαιδευτικό σύστημα σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης ?

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΙΤΑΛΙΚΑ / ΙΣΠΑΝΙΚΑ στην Πρωτοβάθμια (οι άλλες γλώσσες υπάρχουν.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΕΣ στα Γυμνάσια με περισσότερες ώρες διδασκαλίας.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΕΣ στα Λύκεια ΟΧΙ ΩΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ με αυξημένες ώρες διδασκαλίας.
Για να γίνει αυτό θα πρέπει να τροποποιηθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.
Επίσης για να σταματήσει ο στραγγαλισμός των νοικοκυριών απο τα φροντιστήρια που σπρώχνουν όποιο δίπλωμα τους δίνει μεγαλύτερα ποσοστά!!! θα πρέπει οι μαθητές να περνάνε απο Κ.Π.Γ. στα σχολικά τους χρόνια, αυτό θα συμβάλει και στην μείωση των τιμών των Ξενόγλωσσών Φορέων Πιστοποίησης που πραγματικά ζητάνε όσα θέλουν ή...όσα τους λείπουν.

πηγή http://kee.ideke.edu.gr/?p=courses

exoaptonkyklo είπε...

Στη Νικαια παντως ολα αυτα ακουγονται πολυ...ξενα.
Στο γυμνασιο του γιου μου διδασκονται αγγλικα και γαλλικα μονο. Αν και ειχαν μαζευτει πολλα παιδια(α γυμνασιου) ζητωντας να διδαχτουν (και) γερμανικα αυτο δεν εγινε ποτε! Οι δικαιολογιες ηταν πολλες και συνηθισμενες. Για αλλες γλωσσες βεβαια ουτε λογος να γινεται.
Αποτελεσμα πολλα παιδια στο σχολειο να μαθαινουν αγγλικα γαλλικα και στα φροντιστηρια γερμανικα (αφου τα ειχαν ηδη αρχισει ενα η δυο χρονια πριν).
Την καλημερα μου σε ολους.

Ανώνυμος είπε...

H ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΑΥΤΗ. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΦΟΣΟΝ ΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΙ ΤΜΗΜΑ ΤΩΝ 12 ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΩ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΔΙΔΑΧΘΟΥΝ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥΣ. ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΠΙΣΩ ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΛΕΨΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΛΑΙΨΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ENIAIOΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α'

Αν. Παπανδρέου 37, 151 80 Μαρούσι
Τηλέφωνο : 210-34.42.238
Πληροφορίες : Αν. Πασχαλίδου
ΠΡΟΣ :











ΘΕΜΑ: Διδασκαλία της δεύτερης ξένης Γλώσσας στο Γυμνάσιο.

Σας γνωρίζουμε ότι από το σχολικό έτος 2009-2010 θα εισαχθεί η Ισπανική Γλώσσα σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας. Για το σκοπό αυτό οι μαθητές της Α΄ τάξης του Γυμνασίου, στο πλαίσιο της παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας, πρέπει να επιλέξουν τη γλώσσα που επιθυμούν να διδαχθούν μεταξύ της Γαλλικής, της Γερμανικής, της Ιταλικής ή της Ισπανικής
Οι Διευθυντές των Γυμνασίων να ενημερώσουν τους γονείς-κηδεμόνες των μαθητών της Α΄ τάξης του Γυμνασίου αποστέλλοντας, μέσω των μαθητών, δηλώσεις προτίμησης. Μετά την παραλαβή των δηλώσεων με την προτίμηση των μαθητών σε συνεννόηση με τους συλλόγους των καθηγητών και τους σχολικούς συμβούλους να οργανώσουν τη λειτουργία της παράλληλης διδασκαλίας. Στη συνέχεια, να αποστείλουν το αίτημά τους στο αντίστοιχο Γραφείο ή Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπου ανήκουν μέχρι 21-9-2009.
Οι Διευθυντές των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα προβούν στην έκδοση απόφασης λειτουργίας παράλληλων τμημάτων, σύμφωνα με τα παραπάνω και θα αποστείλουν έως την 30η Σεπτεμβρίου 2009, στη Διεύθυνση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΕΠΘ, τμήμα Α΄, συγκεντρωτικό πίνακα στον οποίο θα καταγράφονται τα παράλληλα τμήματα διδασκαλίας της Α΄ τάξης Γυμνασίου, οι Γλώσσες που διδάσκονται και ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα, σε όλες τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς τους.
Για τη δημιουργία τμημάτων ο ελάχιστος αριθμός μαθητών που απαιτείται είναι δώδεκα (12). Σε απομακρυσμένα Γυμνάσια της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας μπορούν να λειτουργήσουν τμήματα ακόμη και με οκτώ (08) μαθητές.




Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ



ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ








Εσωτ. Διανομή
1. ΔΙΠΟΔΕ
2. Δ/νση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης
3. ΓΕΠΟ
4. Δ/νση Ξένων & Μειονοτικών Σχολείων
5. Διεύθυνση Εκκλησιαστικής Εκπ/σης
6. Δ/νση ΣΕΠΕΔ
7. Δ/νση Σπουδών Δ. Ε. Τμήμα Α’

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΙ Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ


ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ

AΠΟΦΑΣΗ
ΤΜΗΜΑ Α'
Αν. Παπανδρέου 37,
151 80 Μαρούσι
Τηλ. : 210-34.42.238
Πληροφ : Αν. Πασχαλίδου




ΘΕΜΑ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του Ν. 1566/85 (ΦΕΚ Α΄167) «Δομή και λειτουργία της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης και άλλες διατάξεις ».
2. Τις διατάξεις του Ν. 2525 (ΦΕΚ Α΄188) «Ενιαίο Λύκειο, Πρόσβαση των Αποφοίτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου και άλλες διατάξεις».
3. Τις με αρ. πρ. 63447/Γ2/27-6-2005 (ΦΕΚ Β΄921) και 63444/Γ2/27-6-2005 (ΦΕΚ Β΄921) Υπουργικές Αποφάσεις που καθορίζουν τα Ωρολόγια Προγράμματα στο Ημερήσιο και το Εσπερινό Γενικό Λύκειο.
4. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ Α΄ 98).
5. Τις με αριθμ. 42/2008 και 02/2009 πράξεις του τμήματος Δ/θμιας Εκπ/σης και του Συντονιστικού Συμβουλίου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου αντίστοιχα.
6. Το γεγονός ότι από την παρούσα δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού
Προϋπολογισμού.

Αποφασίζουμε:

1. Οι μαθητές της Α΄ τάξεις του Γενικού Λυκείου επιλέγουν ως πρώτη ξένη γλώσσα μία από τις Γλώσσες που διδάχτηκαν στο Γυμνάσιο, μεταξύ της Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας.
2. Τα τμήματα Ξένων Γλωσσών συγκροτούνται με βάση τις επιλογές των μαθητών και ο ελάχιστος αριθμός μαθητών που απαιτείται για τη δημιουργία τμήματος είναι δώδεκα (12). Σε απομονωμένες σχολικές μονάδες της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας μπορούν να λειτουργήσουν τμήματα και με οκτώ (8) μαθητές.
3. Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν ως μάθημα επιλογής μία δεύτερη ξένη Γλώσσα, μεταξύ της Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας, ανεξάρτητα εάν την έχουν διδαχθεί στο Γυμνάσιο και διαφορετική από την Α΄ Ξένη Γλώσσα. Οι προϋποθέσεις λειτουργίας των τμημάτων Ξένων Γλωσσών ως μάθημα επιλογής, καθορίζονται από την με αρ. πρ. Γ2/4521/28-8-2001 (ΦΕΚ Β΄1168) Υπουργική Απόφαση που ορίζει τη λειτουργία των κατευθύνσεων και μαθημάτων επιλογής.

Η παρούσα να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησής
Μαρούσι 03-09-2009

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΑΡΗΣ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Είναι εμφανές ότι η ενημέρωση είναι πολύ μικρή και ένα blog όσο καλό και να είναι δεν μπορεί να μεταφέρει την πληροφόρηση μακριά, οι Γλώσσες που έχουν ενταχθεί στο Εκπαιδευτικό Σύστημα είναι Αγγλικά Γαλλικά Γερμανικά Ιταλικά και Ισπανικά. Στην 6η Δημοτικού οι δντες Δημοτικού πρέπει να ζητάνε δηλώσεις προτίμησης απο τους Μαθητές,το ίδιο στην Α Γυμνασίου, Γ Γυμνασίου και Α Λυκείου. Τα παιχνίδια είναι πολλά για να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η εφαρμογή των εγκυκλίων πρέπει να συμμετάσχουν ενεργά οι μαθητές, οι γονείς, οι Σύλλογοι Γονέων και φυσικά ο Δντης Δημοτικού Γυμνασίου και Λυκείου που να είναι ανεπηρέαστοι, να μην υποκύπτουν σε πιέσεις και προπάντων τίμιοι. Σε περίπτωση που δεν σας δίνονται όλες οι γλώσσες προς επιλογή, να το καταγγέλεται, σε Δντη, Δευτεροβάθμια και στον Σύλλογο της Γλώσσας που επιθυμείτε και δεν σας δόθηκε ως επιλογή (υπάρχουν στο διαδίκτυο). Αν 12 μαθητές και πάνω επιλέξουν μία συγκεκριμένη γλώσσα τότε σχηματίζεται τμήμα. Να ευαισθητοποιηθεί ο σύλλογος γονέων για να ελέγχει και αυτός τις δηλώσεις, ο δντης να μην έχει όλη την ευθύνη γιατί αντιμετωπίζει εσωτερικές πιέσεις απο καθηγητές που θίγονται.

exoaptonkyklo παρακαλώ μου λες αν στην δήλωση Α Γυμνασίου δόθηκαν όλες οι γλώσσες και αν όχι σε ποιό γυμνάσιο είναι ο γιός σου ? Προσοχή, η επιλογή γλώσσας γίνεται στην Α Γυμνασίου και στην Β/Γ ακολουθείς αναγκαστικά την δήλωση που έκανες στην Α Γυμνασίου. Στην Α Λυκείου μπορεί να ξαναεπιλέξει άλλη γλώσσα, δες την εγκύκλιο και την Υπουργική Απόφαση.

phlou...flis είπε...

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Αρκεί οι καθηγη΄τε ξένων γλωσσών να το παλέψουν κι άλλο, οι γονείς να το απαιτήσουν, οι δ/ντές να εφαρμόσουν τις εγκυκλίους και οι μαθητές να επιλέγουν ελεύθερα. Ιδού πεδίον δράσης λαμπρόν!

Ανώνυμος είπε...

Θα συμφωνήσω απόλυτα με αυτά που αναφέρεις, έτσι είναι τα πράγματα.