Τετάρτη 18 Μαρτίου 2009

Το ξέρατε ότι υπάρχει και ο Συνήγορος του παιδιού;

Ναι, εκτός από το Συνήγορο του Πολίτη, υπάρχει και ο θεσμός του Συνηγόρου του παιδιού. Αναφέρεται για παιδιά 0-18 και για μεγάλους 18+. Είναι ένα από τα τμήματα του Συνηγόρου του Πολίτη (Ανεξάρτητη Αρχή που δημιουργήθηκε το 1997 για να προστατεύει τα δικαιώματα των πολιτών, ελέγχεται μόνο από τη Βουλή των Ελλήνων και οι υπηρεσίες του είναι δωρεάν), ο Κύκλος Δικαιωμάτων του Παιδιού που έχει αναλάβει το ρόλο του Συνηγόρου του Παιδιού στην Ελλάδα. Λειτουργεί από τον Ιούλιο του 2003 και αποστολή του είναι να υπερασπίζει τα δικαιώματα των ανηλίκων, δηλαδή όλων των αγοριών και κοριτσιών έως 18 χρόνων. Στον Συνήγορο μπορείς να απευθυνθείς εσύ, κάποιος από την οικογένειά σου ή οποιοσδήποτε άλλος γνωρίζει ότι παραβιάζονται δικαιώματα του παιδιού. Έχει και επίσημη ιστοσελίδα. Υπερασπίζοντας τα δικαιώματα των ανηλίκων, ο τίτλος της. Σ’ αυτή μπορείς να βρεις πληροφορίες για το τι, το πού και το πώς… Υπάρχει και ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΟΗΕ, την οποίαν μπορεί κανείς να διαβάσει εδώ.

Διοργανώνει διάφορες εκδηλώσεις, η πιο πρόσφατη: Δεύτερη συνάντηση της Ομάδας Εφήβων Συμβούλων και Ανοικτή Συζήτηση του Συνηγόρου του Παιδιού με Μαθητές στη Θεσσαλονίκη.
Η πρώτη δημόσια συζήτηση πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ανάμεσα στο Συνήγορο του Παιδιού και των μαθητών, στο πλαίσιο των επισκέψεων που έχει προγραμματίσει ο φορέας για τα σχολεία της περιφέρειας.Το θέμα που τέθηκε υπό συζήτηση ήταν «Ο ρόλος των μαθητών στη σύνταξη και εφαρμογή Σχολικών Κανονισμών».
Στη συζήτηση συμμετείχαν 130 μαθητές από 60 λύκεια και γυμνάσια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Προτάσεις και απόψεις συζητήθηκαν για την προοπτική ενός καλύτερου και πιο δημοκρατικού σχολείου, ενισχύοντας τη συμμετοχή και την δημιουργικότητα των μαθητών, με αποτέλεσμα να ικανοποιούνται μαθητές και καθηγητές.
Ο Συνήγορος του Παιδιού αναφέρει πως οι νέοι πρέπει να ακούγονται παραπάνω από ότι είθισται μέχρι τώρα, μετά τα γεγονότα του περασμένου Δεκεμβρίου. Οι προτάσεις που κατατέθηκαν από τους μαθητές θα δοθούν στον υπουργό Παιδείας όπως αναφέρει ο Συνήγορος του Παιδιού.

Να λοιπόν ένας θεσμός που θα μπορούσε να αποδώσει, αν όντως αφεθεί να λειτουργήσει ...ανεξάρτητος. Βουλής των Ελλήνων θελούσης και Κομμάτων επιτρεπόντων!

Περισσότερα θα βρειτε στην επίσημη ιστοσελίδα του, εδώ!

15 σχόλια:

Nobilis είπε...

Όπως τα λέτε στο τέλος είναι. Αρκεί να κάνουν δεσμευτικές τις αποφάσεις του.

Με εκτίμηση.

phlou...flis είπε...

@hamomilaki: είθε

Ανώνυμος είπε...

Μια περίπτωση καταλυτικής παρέμβασης του Συνήγορου υπέρ του μαθητή, μπορείτε να δείτε εδώ:
http://parodos.net.gr/melodorama/melodorama.htm

phlou...flis είπε...

@Ανώνυμε: σε ευχαριστώ για την παραπομπή

dyosmaraki είπε...

Δεν γνώριζα για την ύπαρξη του Συνήγορου του παιδιού. Ευχαριστούμε phlouflis για την πληροφόρηση.

phlou...flis είπε...

@dyosmaraki: νάσαι καλά

exoaptonkyklo είπε...

Αυτο το τελευταιο Αν, τα λεει ολα φιλε φλουφλη. Την καλημερα μου.

Albus Genius είπε...

Δεν απομένει λοιπόν από μια εκπαιδευτική σελίδα να κάνει κάτι απλό. Κανένας άνθρωπος στον κόσμο δεν αξιολογείται από ένα μονοπρόσωπο όργανο,όπως είναι ο καθηγητής,χωρίς μάλιστα το αξιολογούμενο πρόσωπο, ο μαθητής να έχει το δικαίωμα ενστάσεως εναντίον αυτής της αποφάσεως. Ο προφορικός βαθμός λοιπόν των καθηγητών δεν αναθεωρείται ούτε υπάρχει νομική δυνατότητα αλλάγής του χωρίς της επιθυμία του καθηγητή. Ο ίδιος λοιπόν διδάσκων, αξιολογητής και εξεταστής του μέλλοντος. Τί ωραιότερο από έναν καθηγητή που θα προσέφευγε ο ίδιος στον συνήγορο του παιδιού λέγοντας ότι δεν επιθυμεί να αποτελεί ο ίδιος σφραγίδα της αυθαιρεσίας, ούτε έχει την απόλυτη αυθεντική εξουσία στη γνώση. Περιμένουμε να δούμε δια... γυμνού οφθαλμού.

phlou...flis είπε...

@exo: λες;


@Albus Genius: Γιατί αυθαιρεσία, αφού πρώτα Διδάσκω, στη συνέχεια Αξιολογώ και τέλος Βαθμολογώ. Και αν κανείς νοιώσει ...θιγόμενος και ...αδικημένος, ας προσφύγει; Ο Συνήγορος θα κρίνει και θα δικαιώσει...

Albus Genius είπε...

Ο συνήγορος δεν έχει διοικητική αρμοδιότητα μεταβολής.Μόνο συστάσεις μπορεί να κάνει.Αναθεώρηση προφορικού βαθμού μόνο με επιτροπή μπορεί να γίνει όπως ακριβώς στα γραπτά και δεν υπάρχει νόμος για αυτό.Θα θέλατε εσείς αγαπητέ να σας κρίνει μονοπρόσωπο όργανο ως προς την ποιότητα της διδασκαλίας; Χώρια που τώρα δεν υπάρχει νόμος που να παρέχει σε κάποια αρχή της πολιτείας την δυνατότητα να σας κρίνει. Επομένως κρίνετε μη κρινόμενοι ουδέποτε.Κάτι σαν το αλάθητο του Πάπα μου φέρνει. Αυτό είναι η αλήθεια, χωρίς να θέλω να σας στεναχωρήσω ή να σας δυσαρεστήσω.Για την επίσκεψη στα μέρη μου ευχαριστώ και για τα καλά σας ακριβή σχόλια.

phlou...flis είπε...

Επί της ουσίας, δηλ. αυτό που αναφέρεις ως αυθαιρεσία, δεν σχολιάζεις. Επαναλαμβάνω πως Διδάσκω, στη συνέχεια Αξιολογώ και τέλος Βαθμολογώ. Τι να κάνουμε; Τον κρίνω από την όλη "συμπεριφορά" του στη Φυσική, ας πούμε. Και ο βαθμός που καταχωρώ είναι συνισταμένη πολλών παραγόντων-συνιστωσών. Δηλ. μαζί με μένα, στη Φυσική, ποιος άλλος θα μπορούσε να αξιολογήσει; Υπάρχουν ενστάσεις, από πλευράς μαθητών, και οι δικαιολογημένες λαμβάνονται υπόψην. Κατά τα άλλα δεν μπορώ να φανταστώ πως θα προκύπτει η αξιολόγηση ενός μαθητή σε ένα μάθημα;
Ο "αδικημένος" ας προσφύγει σε διοικητικά δικαστήρια, εφετεία, ΣτΕ, ΕΔΑΔ κλπ.

Χρήστος Χαρακοπίδης είπε...

Αγαπητέ συνάδελφε,
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

phlou...flis είπε...

@Xρήστο: Καλή Λαμπρή και σε σένα

Albus Genius είπε...

Δεν μπορεί να προσφύγει.Εξήγησα ότι κάθε ελεύθερος άνθρωπος δεν μπορείς να δεχτεί ότι είναι αλάνθαστος. Επομένως θα έπρεπε να υπήρχε επιτροπή,όπως και στα γραπτά, διόρθωσης του προφορικού βαθμού.Στην επιτροπή αυτή θα μπορούσε να προσφύγει οποιοσδήποτε μαθητής διαπίστωνε διαφορά μεγαλύτερη των δύο ή τριών βαθμών μεταξύ γραπτού και προφορικού βαθμού.Και αυτή η διαφορά πρέπει να υπάρχει γιατί καμία βαθμολογία δεν είναι απολύτως ακριβής.
Είναι απλό, όπως επίσης είναι και απλή δημοκρατική σκέψη να μην θεωρείται κάποιος απολύτως αλάνθαστος όταν μάλιστα η συμπεριφορά του επηρεάζει πλήρως τη ζωή του άλλου.

phlou...flis είπε...

@Albus Genius: Αυτήν την πρότασή σου ακόμα δεν την καταλαβαίνω. Ισως προτείνεται στα πλαίσια της δικομανίας που μας καταλαμβάνει. Ισως και ο νομοθέτης κάτι ήξερε και δεν το προέβλεψε. Τι άλλο να σκεφτώ. Αλλά, ας τελειώσουμε αυτή τη διελκυστίνδα. Επιμένω και επιμένεις.