Σάββατο, 29 Νοεμβρίου 2008

Οι καθηγητές έχουμε ανάγκη διαρκούς επιμόρφωσης - Μέρος 1ο

Ο Σωκράτης έλεγε το «γηράσκω αεί διδασκόμενος» και γνώριζε τι ήθελε να πει αλλά δεν είχε, ίσως στο μυαλό του, ότι θα έφτανε ο καιρός που θα …παραμορφωνόταν σε «διδάσκω αεί γηρασκόμενος» και τότε αλίμονο στους μαθητές, αλίμονο στα παιδιά.
Οι καθηγητές ζητούμε αδιάκοπη επιμόρφωση για να μπορούμε να ανταποκριθούμε στον πολλαπλό μας ρόλο. Ένα ρόλο ο οποίος άλλαξε με την πάροδο των χρόνων, με την εξέλιξη της τεχνολογίας, με την αλλαγή των ηθών και εθίμων. Η φυσιογνωμία του σχολείου άλλαξε, η εποχή μας απαιτεί άλλου είδους προσέγγιση των μαθητών από αυτή που ίσχυε τις περασμένες δεκαετίες και οι καθηγητές βιώνουμε έντονα τα στοιχεία αυτής της αλλαγής.
Λόγω αυτού διαπιστώνεται ότι απαιτείται μια εκ βάθος αλλαγή στη νοοτροπία των καθηγητών, στην προσέγγιση των μαθητών και βέβαια κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει αν μεταξύ άλλων επιμορφωθούμε, για παράδειγμα σε θέματα απόκτησης επικοινωνιακών δεξιοτήτων, σε θέματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, κ.ά.
Αυτή η επιμόρφωση δεν πρέπει να είναι προαιρετική -άρα δεν πρέπει να γίνεται στον ελεύθερο χρόνο- αλλά υποχρεωτική –και άρα να γίνεται σε διδακτικό χρόνο με απαλλαγή από διδακτικά καθήκοντα- και να υλοποιείται στα διάφορα στάδια:
  • εισαγωγική επιμόρφωση,
  • επιμόρφωση στο επιστημονικό αντικείμενο και
  • επιμόρφωση σε διάφορα θέματα, παιδαγωγικά, ψυχοπαιδαγωγικά, αντιμετώπισης προβλημάτων, διαχείρισης κρίσεων.
Η πρώτη, η εισαγωγική επιμόρφωση, πραγματοποιείται αλλά μου φαίνεται …στα γόνατα. Απλά και μόνο για να πραγματοποιηθεί και ο νεοδιοριζόμενος να πάρει το τυπικό προσόν του επιμορφωμένου. Θαρρώ πως πρέπει να γίνεται πολύ πιο σοβαρά, να έχει κάποια χρονική διάρκεια 2-3 μηνών, για να έχει ουσία.
Η επιμόρφωση στο επιστημονικό αντικείμενο θα πρέπει να γίνεται μέσα από ημερίδες, συναντήσεις, παρουσιάσεις, πρακτικές εφαρμογές και όχι απλά διαλέξεις. Να είναι τακτικές, μια φορά στο 15νθήμερο για παράδειγμα, προγραμματισμένες και ενταγμένες στο ημερήσιο πρόγραμμα των σχολείων. Κάθε δεύτερη Τετάρτη, για παράδειγμα, οι φυσικοί 2-3 σχολείων να επιμορφώνονται και στο ημερήσιο πρόγραμμα του σχολείου θα αντικαθίστανται με άλλα μαθήματα, άλλης ειδικότητας.
Η τρίτη επιμόρφωση, την οποία θεωρώ ουσιαστικότερη των άλλων δύο, πρέπει να είναι και αυτή συνεχής. Από τα στατιστικά, 50.000 ατυχήματα σε σχολεία της χώρας αναφέρονται κάθε χρόνο, το φαινόμενο «μπούλινγκ» (bullying) είναι έντονο στις σχολικές μονάδες, οι παραβατικές συμπεριφορές μαθητών αυξάνονται, οι καθηγητές αδυνατούμε τις περισσότερες φορές να διαχειριστούμε ή ακόμα καλύτερα και να προλάβουμε κρίσεις στο σχολείο, να διαχειριστούμε αποτελεσματικά για παράδειγμα μια διαμάχη μεταξύ μαθητών ή και καθηγητών με μαθητές, με αποτέλεσμα γενικότερα το σχολείο σήμερα να περνά ...κρίση, με ότι επακόλουθα μπορεί αυτό να συνεπάγεται στην ομαλή λειτουργία του. Υπάρχουν μαθητές που μας βλέπουν ως εχθρό, που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τους συμμαθητές τους και δεν βρίσκουν τη στήριξη του εκπαιδευτικού, αλλά αντίθετα την ειρωνική του στάση, υπάρχουν μαθητές που βιώνουν καθημερινά τον εκφοβισμό συμμαθητών τους. Αυτά τα προβλήματα δεν μπορεί να τα διαχειριστεί ο καθηγητής αν αφεθεί μόνος.
Όσον αφορά στους συμβασιούχους, αναπληρωτές και πρωτοδιόριστους, θα πρέπει να διοργανώνονται επιμορφωτικά σεμινάρια, όπως επίσης ταχύρρυθμα προ της έναρξης των μαθημάτων. Πρέπει, ταυτόχρονα, να καθιερωθούν εκπαιδευτικές άδειες για σκοπούς επιμόρφωσης ή μετεκπαίδευσης και να καθιερωθούν προαιρετικά σεμινάρια στον ελεύθερο χρόνο των εκπαιδευτικών.


Υπάρχει και η άλλη άποψη που λέει πως, αφού και ο καθηγητής είναι ένας εργαζόμενος, αυτό που θα πρέπει να διεκδικεί, όπως άλλωστε ισχύει με όλους τους άλλους, είναι η καλυτέρευση των ωρών εργασίας του, η καλυτέρευση του χώρου εργασίας και η καλυτέρευση των αποδοχών του. Όλα τα άλλα, όπως η επιμόρφωση των καθηγητών, ας είναι αίτημα των μαθητών και των γονέων-κηδεμόνων τους.

Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2008

Θέλεις στ' αλήθεια να γίνεις γιατρός;

'Ενα πολύ ενδιαφέρον θέμα έχει η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ του Σαββάτου, με τίτλο: Υπερπληθώρα γιατρών, αλλά οι θέσεις λίγες, κάτι σαν Επαγγελματικό Προσανατολισμό για όσους ενδιαφέρονται να γίνουν γιατροί. Αντιγράφω ένα απόσπασμα:

Σήμερα η Ιατρική Αθηνών έχει περίπου 5.000 εγγεγραμμένους προπτυχιακούς φοιτητές και άλλους 6.000 μεταπτυχιακούς. Οι αριθμοί αυτοί αποτυπώνουν το πρόβλημα της υπερπληθώρας γιατρών στην Ελλάδα, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί μία μικρογραφία της γιγάντωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, την ίδια στιγμή που οι θέσεις στην αγορά εργασίας μειώνονται. «Μόνο για να ξεκινήσει κάποιος πτυχιούχος την ειδικότητα μπορεί να περιμένει από τρία μέχρι και επτά χρόνια. Για το λόγο αυτό παρατηρείται τελευταία το λυπηρό φαινόμενο απόφοιτοι της Ιατρικής να αποφασίζουν να σπουδάσουν από την αρχή σε κάποιο άλλο κλάδο, ο οποίος προσφέρει μεγαλύτερη απορρόφηση και επαγγελματικές προοπτικές σε συντομότερο διάστημα. Βεβαίως, αρκετοί πτυχιούχοι καταφεύγουν στο εξωτερικό όπου και συχνά παραμένουν. Δυστυχώς, αυτοί που μεταναστεύουν είναι συνήθως οι άριστοι» αναφέρει στην «Κ» ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών και πρώην πρόεδρος της Ιατρικής Σχολής κ. Χρήστος Κίττας. Πανελλαδικά, υπάρχουν περίπου 60.000 ιατροί εκ των οποίων στον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών οι περίπου 26.000.
Σχετικά θέματα:

Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2008

18 τα υπό κατάληψη σχολεία

Οι καταλήψεις δεν έχουν λήξει σε όλα τα σχολεία. Μέχρι σήμερα υπό κατάληψη τελούν 18 σχολικές μονάδες. Για το θέμα ρωτήθηκε ο υπ. Παιδείας κι έδωσε την ακόλουθη απάντηση: «Φέτος αποδείξαμε ότι στο θέμα των καταλήψεων έχουμε καλές επιδόσεις όσον αφορά την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Εάν συγκρίνουμε τα νούμερα τέτοια εποχή πριν από μερικά χρόνια είχαμε περίπου 2.500 καταλήψεις, ενώ σήμερα έχουμε 18».

Η επιτυχία λοιπόν κάθε υπουργού Παιδείας, καθορίζεται με το πόσα σχολεία τελούν υπό κατάληψη και όχι με τα επιτεύγματά του στο τεράστιο θέμα της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Και όχι με τις αιτίες που φέρνουν τα παιδιά στο έσχατο σημείο αντίδρασης, αυτό της κατάληψης. Κι ας φωνάζουν πως …«Όλα είναι θέμα παιδείας»!

«Σοφοί» για τα αναλυτικά προγράμματα

Επιτροπή «σοφών» θα συγκροτήσει ο υπ. Παιδείας, προκειμένου να διαμορφώσει προτάσεις για τα αναλυτικά προγράμματα. Για τη συγκρότηση της Επιτροπής «σοφών» έχει καλέσει να συμμετέχουν διάφοροι ακαδημαϊκοί επιστήμονες, οι οποίοι κατά καιρούς συμμετείχαν σε όλες τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που έχουν επιχειρηθεί από τη μεταπολίτευση. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει δεύτερο επίπεδο διαλόγου για τα αναλυτικά προγράμματα που θα αφορά τους μάχιμους εκπαιδευτικούς που ο καθένας και η καθεμιά θα ρωτηθούν για τις απόψεις τους σχετικά με το αναλυτικό πρόγραμμα που διδάσκουν στην τάξη. «Θα ξεκινήσουμε από το νηπιαγωγείο και θα έχουμε ως βάση του διαλόγου το υφιστάμενο αναλυτικό πρόγραμμα και το υφιστάμενο διδακτικό ή εποπτικό υλικό, το οποίο θα εξετάζεται αν χρειάζεται συμπλήρωση ή αντικατάσταση», είπε ο υπ. Παιδείας.
Ωχ! Γιατί τρομάζω όταν ακούω λέξεις όπως "επιτροπή σοφών", "αναλυτικό πρόγραμμα", "μεταρρύθμιση", "επίπεδα διαλόγου" και άλλα παρόμοια; Διότι, ο/η εκάστοτε υπουργός Παιδείας έχει βάλει "στόχο", αμέτι μουχαμέτι, να αφήσουν το ...στίγμα του με μια "μεταρρύθμιση" την οποία θα ...ξαναμεταρρυθμίση ο/η επόμενος/η υπουργός. Και η Παιδεία θα συνεχίσει να ...παιδεύεται από δαύτους και θα πνέει τα λοίσθια.

Τρίτη, 18 Νοεμβρίου 2008

Αυξήσεις στους εκπαιδευτικούς - Συγκριτικοί πίνακες

Τι είπε ο υπ. Παιδείας για τις αυξήσεις των δασκάλων, καθηγητών και πανεπιστημιακών, σε πρόσφατη συνέντευξή του στη ΝΕΤ.

Δημοσιογράφος: Γιατί δεν δίνετε αυξήσεις; Αυξήσεις έχουν να πάρουν οι εκπαιδευτικοί πάρα πολλά χρόνια και οι καθηγητές στα πανεπιστήμια.
Υπουργός: Το κατανοώ αυτό που μου λέτε και είναι κάτι το οποίο σαφώς το θέλουμε και το επιδιώκουμε κι εμείς. (σχόλιό μου: μας το 'παν κι άλλοι! Μόνιμο το ...τροπάρι. πόσοι υπουργού παιδείας έχουν αλλάξει από τότεεεεε. Κι όλοι εκφράζουν την αμέριστη ...ηθική συμπαράστασή τους).
Δημοσιογράφος: Με τα λόγια;
Υπουργός: Αλλά, όπως σας είπα, είναι απολύτως συνδεδεμένο με τη γενικότερη προσπάθεια της χώρας να σταθεί όρθια μέσα σε μία δυσμενή οικονομική συγκυρία. (σχόλιό μου: αυτή η οικονομική συγκυρία είναι η μόνιμη επωδός όλων. Νισάφι πια. 'Ημουν νιος κι εγέρασα και το φως σ' αυτό το σκοτεινό τούνελ ακόμα το ψάχνουν).
Είναι πάντως πρώτη προτεραιότητα και είμαι βέβαιος –έχει εκδηλωθεί άλλωστε και η ευαισθησία του Πρωθυπουργού– ότι μόλις θα μπορέσουμε να κάνουμε βήμα θα το κάνουμε προς αυτή την κατεύθυνση. (σχόλιό μου: ανέκαθεν οι πρωθυπουργοί κατανοούσαν και πλειοδοτούσαν υπέρ της αύξησης των μισθών των εκπ/κών, καθότι θεωρούν την παιδεία ύψιστο αγαθό και πρώτη τους επιλογή. Εμάλιασεν η γλώσσα τους να το λεν, αλλά να μη ...μπορούν να το κάνουν).
Επιμένω όμως πως επένδυση στον εκπαιδευτικό δεν σημαίνει μόνο αυτό. Επένδυση στον εκπαιδευτικό σημαίνει η διαρκής επιμόρφωσή του, η δυνατότητά του να συμμετέχει σε νέα προγράμματα που θα αναβαθμίζουν το επίπεδο και την εργασιακή του θέση και αυτό το κάνουμε. (σχόλιο μου: η γνωστή μέθοδος του ...στρίβειν δια του αρραββώνος. Αύξηση μισθών ...γιοκ, αλλά θα σας εκπαιδεύουμε, θα σας εκπαιδεύουμε, μέχρι να ...βαρεθείτε)
Στις παρακάτω ηλεκτρονικές δ/νσεις μπορείτε να δείτε Πίνακες με τους μισθούς των εκπαιδευτικών. Οι συγκρίσεις με μισθούς χωρών της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, είναι τραγικές!


1. ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΙΣΘΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΑΠΟ 1-10-08)

2. ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΙΣΘΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΑΠΟ 1-1-08)

3. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΠΟ ΟΟΣΑ

4. ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ Ε.Ε.5.ΜΙΣΘΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2008

Εκτός έδρας και ..εκτός τόπου και χρόνου

Καθηγητές από το εξωτερικό αναμένεται να καταφθάσουν στην Ελλάδα προκειμένου να αρχίσουν τις πρώτες εξωτερικές αξιολογήσεις του έργου των Τμημάτων των Α.Ε.Ι. που έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες εσωτερικής αξιολόγησης. Το υπ. Οικονομίας ενέκρινε και το ποσό της ημερήσιας αμοιβής των μελών των Επιτροπών Εξωτερικής Αξιολόγησης και για κάθε μέλος της Επιτροπής θα αμειφθεί με το ποσό των 400 ευρώ ανά ημέρα με μέγιστο αριθμό έξι ημέρες. Το ποσό αυτό δεν περιλαμβάνει το αντίτιμο των αεροπορικών εισιτηρίων, τουριστικής θέσης, εξωτερικού (από το εξωτερικό προς Αθήνα με επιστροφή) και εσωτερικού (από Αθήνα προς το ΑΕΙ με επιστροφή).

Προχτές, πήρα αποζημίωση 9,42 ευρώ, για ημερήσια εκδρομή που πραγματοποιήσαμε με μαθητές του σχολείου μου στη Θεσ/νίκη. Εκτός έδρας υπηρεσία, συνοδός (μαζί με άλλου 4) 140 μαθητών, από τις 8.00 π.μ. μέχρι τις 9.00 μ.μ., 89 ευρώ αποζημίωση. Γύρω στα 0,72 ευρώ την ώρα. Σαν πολλά δε είναι; Και τα πήρα τώρα, Νοέμβριο 2008. Η εκδρομή πραγματοποιήθηκε πέρσι, τον ίδιο μήνα.

Οι δάσκαλοι και οι άλλοι

Tου Παντελη Μπουκαλα, από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και το αντιγράφω:

Έχουν να μάθουν και κάτι σπουδαιότερο από την αλφαβήτα και την προπαίδεια στα παιδιά μας οι δάσκαλοι: να βλέπουν τον κόσμο με τα δυο τους μάτια, όχι μονάχα με το ένα, της προκατάληψης. Τα μαθήματα αυτά αφορούν κι εμάς τους μεγάλους, κι ας έχουμε τυπικά ξεσκολίσει. Κατά το στερεότυπο βέβαια οι εκπαιδευτικοί είναι οκνηροί, περιορίζονται στα υποχρεωτικά, δεν ξανοίγονται και δεν ανοίγουν το μυαλό των παιδιών μας, κλειστό από την πολλή τηλεόραση και το κουρασμένο ή ασύντακτο γονικό ενδιαφέρον. Μας αρέσει να γενικεύουμε. Να ισοπεδώνουμε. Κι όχι μονάχα εις βάρος των δασκάλων. Κι ας υπάρχουν πολλά δείγματα μιας άλλης στάσης, ικανά να καταρρίψουν τις βεβαιότητές μας, οι οποίες ωστόσο παραμένουν ακλόνητες στο ύψος της αυταρέσκειάς τους....
Ολόκληρο το άρθρο, ΕΔΩ

Κυριακή, 9 Νοεμβρίου 2008

'Ολα είναι θέμα Παιδείας;

Εσείς πιστεύετε ότι όλ' αυτά συμβαίνουν στο σημερινό δημόσιο σχολείο; Γιατί εγώ δεν τα βλέπω!

Είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών

Διάβασα, Είδα, 'Ακουσα κι Έγραψα: από τον Τοπικό Τύπο
Παίρνω αφορμή από ένα σχόλιο με τίτλο "Θρησκευτικά ή Φυσική Αγωγή", που δημοσιεύτηκε στον τοπικό Τύπο. Ο αθρογράφος, κάνει συγκρίσεις, από φωτογραφία μιας τάξης αγοριών λαρισινού σχολείου της δεκαετίας του ΄50, κυρίως στη σωματοδομή των εφήβων εκείνης της εποχής (παιδιά αδύνατα έως λιπόσαρκα) με τα σημερινά Ελληνόπουλα, πρωταθλητές στην παιδική παχυσαρκία. Και επιρρίπτει την ευθύνη κυρίως στην έλλειψη κίνησης και άσκησης. Προτείνει δε στους αρμόδιους του ΥΠΕΠΘ, αντί να ασχολούνται με το πόσες ώρες θα διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών, να μελετήσουν και εφαρμόσουν την αύξηση των ωρών πραγματικής φυσικής αγωγής. Αναρωτιέται, επίσης, γιατί οι εκπαιδευτικοί που ασχολούνται με τη φυσική αγωγή να μην δίδουν σημασία σε φαινόμενα που συναντούν καθημερινά, αυτά της διάγνωσης σκολιώσεων, κυφώσεων, λορδώσεων και άλλων μυοσκελετικών παθήσεων (των ορατών τουλάχιστον). Και καταλήγει, λέγοντας πως ευθύνες έχουν και οι γονείς για την «ακινησία» των Νεοελλήνων, όμως η απαίτηση της Πολιτείας αφορά κατά κύριο λόγο στους εκπαιδευτικούς.

Δε θα διαφωνήσω ιδιαίτερα, αν και πιστεύω πως και τα Θρησκευτικά έχουν τη δική τους συμβολή στην ανάπτυξη του παιδιού. Με έναν άλλο, ίσως τρόπο, αν διδάσκονται. Θέλω να μείνω στην ευθύνη των εκπαιδευτικών. Δεν την αρνούμαστε. Εξάλλου πόσες και πόσες ευθύνες έχουμε φορτωθεί και θα φορτωνόμαστε. Δεν αντιλέγω, αλλά, σκέφτηκε ποτέ κανείς να προτείνει και την απαλλαγή από τη …ράχη των εκπαιδευτικών, άλλων «καθηκόντων» πέραν των διδακτικών; Η την ενίσχυσή τους με εξειδικευμένα άτομα; Ποιος μπορεί να αντιληφθεί πως εδώ που φτάσαμε…
  • το σχολείο σήμερα έχει άμεση ανάγκη εξειδικευμένων γραμματέων με άριστη γνώση πληροφορικής και χειρισμό ΗΥ, ικανών να ανταπεξέλθουν στο βαρύ γραφειακό φόρτο (αλληλογραφία, ηλεκτρονική αλληλογραφία, επικοινωνία με γονείς, καταχώριση στοιχείων, παρακολούθηση φοίτησης μαθητών, ηλεκτρονική ενημέρωση στατιστικών κ.ά). Πολλά σχολεία δεν έχουν γραμματείς, ή αυτοί που υπάρχουν δεν έχουν –ή αποφεύγουν να έχουν- σχέση με υπολογιστή. Έτσι, τοποθετούνται άλλοι εκπαιδευτικοί που πλεονάζουν ως ...γραμματειακή υποστήριξη. Για ένα χρόνο και τον επόμενο, κάποιοι άλλοι, ίσως;
  • το σχολείο σήμερα έχει άμεση ανάγκη λογιστή ή υποστήριξη λογιστική. Γιατί υπάρχουν και τέτοιες υποχρεώσεις, μισθοδοτικές καταστάσεις, πάρε δώσε με ΙΚΑ και εφορία.
  • το σχολείο σήμερα έχει άμεση ανάγκη από επιστάτη ο οποίος να προσφέρει πραγματική ακόμη και χειρωνακτική εργασία, από τη φροντίδα του υλικοτεχνικού υλικού, μέχρι και για τις εξωτερικές δουλειές. Αρκετοί από τους υπάρχοντες, προέρχονται από άλλες υπηρεσίες (ΜΟΜΑ και οσονούπω από τα Διόδια), μαθημένοι –και ενίοτε …κακομαθημένοι- σε άλλες συνθήκες, σε άλλο περιβάλλον.
  • το σχολείο σήμερα έχει άμεση ανάγκη από φύλακες για όλες τις βάρδιες –και όχι μόνο τις ημερήσιες, για λόγους οικονομίας- που να έχουν συγκεκριμένο καθηκοντολόγιο, να λογοδοτούν στις δ/νσεις των σχολικών μονάδων και όχι στο Δήμο, να φυλάσσουν όχι μόνο κτίρια με τα …μάτια αλλά και το έμψυχο υλικό, τέλος πάντων να προσφέρουν ...κάτι. Γιατί, το σημερινό καθεστώς σχολικών φυλάκων στη Λάρισα, είναι …πρωτόγνωρο και απαράδεκτο. Οι σχολικοί φύλακες απλά …αμείβονται, αφού δεν εμπίπτουν στην ευθύνη, την αρμοδιότητα και άρα τον έλεγχο του Δ/ντή της σχολικής μονάδας.
  • το σχολείο σήμερα έχει άμεση ανάγκη από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, παιδοψυχολόγο ή άλλης ειδικότητας που να μπορεί να βοηθά μαθητές με …ειδικά προβλήματα αλλά και τους καθηγητές τους στο να αντιμετωπίζουν αυτά. Και τα προβλήματα αυτά δεν είναι λίγα. Για κάποια ενημερώνουν οι ίδιοι γονείς-κηδεμόνες, κάποια πέφτουν στην αντίληψη τυχαία ή συμπτωματικά και κάποια …καθόλου. Και ο εκπ/κός, πολλές φορές δε γνωρίζει τον τρόπο για να αντιδράσει, να βοηθήσει, δεν εκπαιδεύτηκε ποτέ γι αυτό. Και τα περιστατικά, πολλές φορές είναι σοβαρά έως πολύ σοβαρά.

Και τέλος πάντων, αν δεν μπορούν να γίνουν όλ' αυτά -κάτι που μας έδειξε και δείχνει η Πολιτεία- ας δοθούν καποια επιπλέον κίνητρα, κυρίως οικονομικά. Πολλαπλασιάζεται το φορτίο, ε, ας δοθεί και το σχετικό κίνητρο. Πώς να το κάνουμε δηλαδή;

Σάββατο, 8 Νοεμβρίου 2008

Οι βολεμένοι, οι εξυπηρετηθέντες και οι διευκολυνθέντες …διαμορφώνουν τα ποσοστά

Διάβασα, Είδα, 'Ακουσα: Οι εκλεγέντες στα υπηρεσιακά συμβούλια της εκπαίδευσης

Σήμερα διάβασα τα αναλυτικά αποτελέσματα των εκλογών αντιπροσώπων από τη Θεσσαλία, στο ΚΥΣΔΕ (Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), ΑΠΥΣΔΕ (Ανώτερο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), ΠΥΣΔΕ (Πρωτοβάθμια Υπηρεσιακά Συμβούλια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης). Αναμενόμενα, τα ήξερα –πάνω κάτω- όλοι τα ξέραμε. Γιατί, γνωρίζουμε πως κάθε φορά που υπάρχει κυβέρνηση κάποιου …χρώματος, οι παρατάξεις αυτού του …χρώματος πρωτεύουν, πάνω κάτω με τα ίδια ποσοστά. Και ποια είναι αυτά τα ποσοστά; Πάλι, πάνω κάτω γνωστά είναι. Αριθμητικά είναι …περίπου ίσος με τον αριθμό όσων πήραν αποσπάσεις από νομό σε νομό ή στον ίδιο νομό, όσων πήραν αποσπάσεις στα γραφεία, όσων έτυχαν υπηρεσιακών διευκολύνσεων, όσων έτυχαν ρουσφετολογικών εξυπηρετήσεων και τα συναφή. Δεν το γενικεύω, γιατί υπάρχουν και ι πραγματικές ανάγκες, αλλά αυτοί είναι οι αριθμοί πάνω κάτω.
Καμιά φορά, σπάνια, μπορεί να ..ανατραπεί αυτή η λογική. Για του λόγου το αληθές, δημοσιεύω παρακάτω τους σχετικούς πίνακες, όπως αυτοί δόθηκαν από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας και που αφορούν στα αποτελέσματα των εκλογών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών - αιρετών μελών, στα Υπηρεσιακά Συμβούλια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΔΕ και ΚΥΣΔΕ αντίστοιχα.

ΠΥΣΔΕ
  • 1η ΔΑΚΕ Δ.Ε. με 2697 ψήφους (43,51%)
  • 2η ΠΑΣΚ Δ.Ε. με 1902 ψήφους (30,68%)
  • 3η ΕΣΑΚ.ΔΕΕ με ψήφους 833 (13,44%)

ΑΠΥΣΔΕ

  • 1η ΔΑΚΕ Δ.Ε. με 2356 ψήφους (38,25%)
  • 2η ΠΑΣΚ Δ.Ε. με 1944 ψήφους (31,56%)
  • 3η ΕΣΑΚ.ΔΕΕ με 899 ψήφους (14,60%)
  • 4η ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ με 601 ψήφους (9,76%)
  • 5η ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ με 359 ψήφους (5,83%)

ΚΥΣΔΕ:

  • 1η ΠΑΣΚ -Δ.Ε. με ψήφους 2185 (35,83%)
  • 2η ΔΑΚΕ Δ.Ε. με ψήφους 1743 (28,71%)
  • 3η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ με ψήφους 819 (13.49%)
  • 4η ΕΡΓΑΤ. ΑΡΙΣΤ. ΑΝΕΝΤΑΧΤΟΙ ΑΡ. ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ με ψήφους 575 (9,47%)
  • 5η ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ 223 (3,67%)
  • 6η ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΣΗ με ψήφους 222 (3,66%)
  • 7η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ με ψήφους 181 (2,98%)
  • 8η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ με ψήφους 133 (2,19%)

ΥΓ. Να πω την ...αμαρτία μου. Προτίμησα να μην πάω να ψηφίσω αλλά πήγα στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας και έδωσα αίμα, εθελοντής αιμοδότης ων. Γιατί όλοι οι άλλοι, έτσι ή αλλιώς, μας ...πίνουν το αίμα, ενώ με την εθελοντική αιμοδοσία, αφ' ενός μεν εσύ το προσφέρεις, αφ' ετέρου το χρησιμοποιεί όποιος το έχει ανάγκη, ανάγκη για επιβίωση.

Τετάρτη, 5 Νοεμβρίου 2008

Τι απάντησε ο υπ. Παιδείας για το επίδομα των 176 ευρώ

Σεβόμαστε τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης και θα τις εφαρμόσουμε όταν οριστικοποιηθούν.
Τη δήλωση αυτή έκανε ο υπουργός Παιδείας απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με την απόφαση του Εφετείου Θεσσαλονίκης που δικαιώνει 53 εκπαιδευτικούς οι οποίοι ζητούν το επίδομα των 176 ευρώ.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr

Έκαψαν τις κάλπες στις εκλογές των εκπαιδευτικών

Επί του Πιεστηρίου:
Πανικός επικράτησε το μεσημέρι στο 4ο Γυμνάσιο Λαρίσης, όταν την ώρα που οι καθηγητές προσέρχονταν αμέριμνοι στις κάλπες που είχαν στηθεί στο σχολείο για να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα για την ανάδειξη των αιρετών στο ΚΥΣΔΕ , άγνωστοι εισήλθαν στο χώρο και πέταξαν μολότωφ.

Ακολούθησε αναστάτωση, ενώ αμέσως ειδοποιήθηκε η Πυροσβεστική Υπηρεσία η οποία και έσβησε τη φωτιά. Αποτέλεσμα της εμπρηστικής επίθεσης ήταν καταστραφούν ολοσχερώς οι κάλπες. Στη συνέχεια στήθηκαν άλλες κάλπες σε γειτονικό σχολείο, όπου συνεχίστηκε ομαλά η εκλογική διαδικασία.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr