Κυριακή, 9 Νοεμβρίου 2008

Είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών

Διάβασα, Είδα, 'Ακουσα κι Έγραψα: από τον Τοπικό Τύπο
Παίρνω αφορμή από ένα σχόλιο με τίτλο "Θρησκευτικά ή Φυσική Αγωγή", που δημοσιεύτηκε στον τοπικό Τύπο. Ο αθρογράφος, κάνει συγκρίσεις, από φωτογραφία μιας τάξης αγοριών λαρισινού σχολείου της δεκαετίας του ΄50, κυρίως στη σωματοδομή των εφήβων εκείνης της εποχής (παιδιά αδύνατα έως λιπόσαρκα) με τα σημερινά Ελληνόπουλα, πρωταθλητές στην παιδική παχυσαρκία. Και επιρρίπτει την ευθύνη κυρίως στην έλλειψη κίνησης και άσκησης. Προτείνει δε στους αρμόδιους του ΥΠΕΠΘ, αντί να ασχολούνται με το πόσες ώρες θα διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών, να μελετήσουν και εφαρμόσουν την αύξηση των ωρών πραγματικής φυσικής αγωγής. Αναρωτιέται, επίσης, γιατί οι εκπαιδευτικοί που ασχολούνται με τη φυσική αγωγή να μην δίδουν σημασία σε φαινόμενα που συναντούν καθημερινά, αυτά της διάγνωσης σκολιώσεων, κυφώσεων, λορδώσεων και άλλων μυοσκελετικών παθήσεων (των ορατών τουλάχιστον). Και καταλήγει, λέγοντας πως ευθύνες έχουν και οι γονείς για την «ακινησία» των Νεοελλήνων, όμως η απαίτηση της Πολιτείας αφορά κατά κύριο λόγο στους εκπαιδευτικούς.

Δε θα διαφωνήσω ιδιαίτερα, αν και πιστεύω πως και τα Θρησκευτικά έχουν τη δική τους συμβολή στην ανάπτυξη του παιδιού. Με έναν άλλο, ίσως τρόπο, αν διδάσκονται. Θέλω να μείνω στην ευθύνη των εκπαιδευτικών. Δεν την αρνούμαστε. Εξάλλου πόσες και πόσες ευθύνες έχουμε φορτωθεί και θα φορτωνόμαστε. Δεν αντιλέγω, αλλά, σκέφτηκε ποτέ κανείς να προτείνει και την απαλλαγή από τη …ράχη των εκπαιδευτικών, άλλων «καθηκόντων» πέραν των διδακτικών; Η την ενίσχυσή τους με εξειδικευμένα άτομα; Ποιος μπορεί να αντιληφθεί πως εδώ που φτάσαμε…
  • το σχολείο σήμερα έχει άμεση ανάγκη εξειδικευμένων γραμματέων με άριστη γνώση πληροφορικής και χειρισμό ΗΥ, ικανών να ανταπεξέλθουν στο βαρύ γραφειακό φόρτο (αλληλογραφία, ηλεκτρονική αλληλογραφία, επικοινωνία με γονείς, καταχώριση στοιχείων, παρακολούθηση φοίτησης μαθητών, ηλεκτρονική ενημέρωση στατιστικών κ.ά). Πολλά σχολεία δεν έχουν γραμματείς, ή αυτοί που υπάρχουν δεν έχουν –ή αποφεύγουν να έχουν- σχέση με υπολογιστή. Έτσι, τοποθετούνται άλλοι εκπαιδευτικοί που πλεονάζουν ως ...γραμματειακή υποστήριξη. Για ένα χρόνο και τον επόμενο, κάποιοι άλλοι, ίσως;
  • το σχολείο σήμερα έχει άμεση ανάγκη λογιστή ή υποστήριξη λογιστική. Γιατί υπάρχουν και τέτοιες υποχρεώσεις, μισθοδοτικές καταστάσεις, πάρε δώσε με ΙΚΑ και εφορία.
  • το σχολείο σήμερα έχει άμεση ανάγκη από επιστάτη ο οποίος να προσφέρει πραγματική ακόμη και χειρωνακτική εργασία, από τη φροντίδα του υλικοτεχνικού υλικού, μέχρι και για τις εξωτερικές δουλειές. Αρκετοί από τους υπάρχοντες, προέρχονται από άλλες υπηρεσίες (ΜΟΜΑ και οσονούπω από τα Διόδια), μαθημένοι –και ενίοτε …κακομαθημένοι- σε άλλες συνθήκες, σε άλλο περιβάλλον.
  • το σχολείο σήμερα έχει άμεση ανάγκη από φύλακες για όλες τις βάρδιες –και όχι μόνο τις ημερήσιες, για λόγους οικονομίας- που να έχουν συγκεκριμένο καθηκοντολόγιο, να λογοδοτούν στις δ/νσεις των σχολικών μονάδων και όχι στο Δήμο, να φυλάσσουν όχι μόνο κτίρια με τα …μάτια αλλά και το έμψυχο υλικό, τέλος πάντων να προσφέρουν ...κάτι. Γιατί, το σημερινό καθεστώς σχολικών φυλάκων στη Λάρισα, είναι …πρωτόγνωρο και απαράδεκτο. Οι σχολικοί φύλακες απλά …αμείβονται, αφού δεν εμπίπτουν στην ευθύνη, την αρμοδιότητα και άρα τον έλεγχο του Δ/ντή της σχολικής μονάδας.
  • το σχολείο σήμερα έχει άμεση ανάγκη από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, παιδοψυχολόγο ή άλλης ειδικότητας που να μπορεί να βοηθά μαθητές με …ειδικά προβλήματα αλλά και τους καθηγητές τους στο να αντιμετωπίζουν αυτά. Και τα προβλήματα αυτά δεν είναι λίγα. Για κάποια ενημερώνουν οι ίδιοι γονείς-κηδεμόνες, κάποια πέφτουν στην αντίληψη τυχαία ή συμπτωματικά και κάποια …καθόλου. Και ο εκπ/κός, πολλές φορές δε γνωρίζει τον τρόπο για να αντιδράσει, να βοηθήσει, δεν εκπαιδεύτηκε ποτέ γι αυτό. Και τα περιστατικά, πολλές φορές είναι σοβαρά έως πολύ σοβαρά.

Και τέλος πάντων, αν δεν μπορούν να γίνουν όλ' αυτά -κάτι που μας έδειξε και δείχνει η Πολιτεία- ας δοθούν καποια επιπλέον κίνητρα, κυρίως οικονομικά. Πολλαπλασιάζεται το φορτίο, ε, ας δοθεί και το σχετικό κίνητρο. Πώς να το κάνουμε δηλαδή;

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΦΙΛΕ PHLOU...FLIS,ΚΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ,ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΟΥΗΔΙΑ.ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΕΧΩ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΥΤΕ ΑΙΘΟΥΣΕΣ,ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΖΟΥΝ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΒΕΒΑΙΑ,ΕΝΑΛΛΑΣΟΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ,ΗΤΟΙ ΠΡΩΙ-ΑΠΟΓΕΥΜΑ[ΔΕΚΑΕΤΙΑ 60-70]. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΣΥΜΦΩΝΩ ΓΕΝΙΚΩΣ,ΠΛΗΝ ΤΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ.ΕΙΜΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ,ΚΑΙ ΠΛΗΝ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΧΥΣΑΡΚΑ,ΤΥΠΟΥ ΒΙΣΩΝΟ-ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ.ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΠΑΙΓΝΙΔΙ ΤΩΝ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ ΠΟΥ ΟΠΩΣ Η ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ,Η ΔΙΑΙΤΑ,ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ,ΤΟ ΓΚΟΛΦ ΚΑΙ ΤΟΣΑ ΑΛΛΑ ΗΛΙΘΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ,ΠΕΡΝΑΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ,ΠΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΕΧΕΙ ΥΙΟΘΕΤΗΣΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΚΩΣ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΠΑ.ΜΑΣ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΙ ΕΜΑΣ ΗΛΙΘΙΟΥΣ.

phlou...flis είπε...

@ανώνυμε: για την παχυσαρκία, οι έρευνες το λεν, αλλά μάλλον οδηγούμαστε εκεί