Πέμπτη, 10 Ιουλίου 2008

Ειδικά μαθήματα για ...ειδικές ανάγκες

Διάβασα, Είδα, 'Ακουσα και 'Εγραψα: Δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα των βαθμολογιών στα Ειδικά μαθήματα.

Στην Γ τάξη του γενικού Λυκείου, όπως γνωρίζετε, διδάσκονται τα τέσσερα (4) μαθήματα κατευθύνσης, τα δύο (2) πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της γενικής παιδείας και ένα (1) μάθημα επιλογής, Α.Ο.Θ., πανελλαδικώς εξεταζόμενο κι αυτό για όσους επιλέξουν το 5ο πεδίο. Πέραν αυτών, διδάσκονται και τα μαθήματα γενικής παιδείας, στα οποία εξετάζονται ενδοσχολικά καθώς και σειρά μαθημάτων επιλογής. Μέχρις εδώ καλώς. Τώρα, πώς έρχεται το Υπουργείο και εξετάζει μαθητές-υποψήφιους σε ανώτερες και ανώτατες σχολές, σε πανελλαδικό επίπεδο, μαθήματα -τα λεγόμενα ειδικά μαθήματα- τα οποία ΔΕΝ διδάσκονται στα σχολεία, εμένα ακόμη μου γεννά απορία. Έχουμε και λέμε: Σχέδιο Ελεύθερο και Γραμμικό, Αρμονία, Γερμανικά, Ισπανικά. Οι υποψήφιοι που θα θελήσουν να εξεταστούν σε κάποιο/α απ’ αυτά, θα πρέπει να πληρώσουν αδρά σε κάποιον/ους για να τους διδάξουν τα παραπάνω. Και μη μου πείτε το κοινότοπο: μα πληρώνουν έτσι κι αλλιώς και για τα υπόλοιπα μαθήματα, σε ιδιαίτερα και φροντιστήρια, τα ειδικά μαθήματα σε μάραναν. Έχω καταθέσει την άποψή μου για τα φροντιστηριακά μαθήματα εκτός σχολείου και θα την ξανακαταθέσω· είναι πλασματική η ανάγκη των φροντιστηρίων και των μαθημάτων που παρέχουν. Και θα επανέλθω σ’ αυτό, οσονούπω.
Ξαναγυρνάμε στα ...ειδικά μαθήματα. Η λύση γι' αυτά είναι μία: το σχολείο ΘΑ πρέπει να διδάσκει σε όσους το επιθυμούν, ΟΛΑ τα μαθήματα στα οποία οι μαθητές καλούνται να εξεταστούν πανελλαδικά, μαθήματα που τους ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ προς τούτο το υπουργείο. Αυτά θα πρέπει να διδάσκονται στα σχολεία, σε απογευματινά ή βραδινά ωράρια, πιο οργανωμένα απ’ ότι διδάσκονται τα μαθήματα στην Ενισχυτική Διδασκαλία και στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη. Έτσι απλά. Αν δεν μπορεί να το κάνει, τότε να πάψει να έχει ως κριτήριο εισαγωγής σε κάποιες σχολές, αυτά τα Ειδικά μαθήματα. Ο μαθητής του Γενικού Λυκείου στο Λιβάδι Ελασσόνας, για παράδειγμα, ο οποίος ενδιαφέρεται να σπουδάσει στο Πολυτεχνείο, πού θα διδαχθεί το Σχέδιο; Θα πρέπει να …κατέβει από τα 1.200 μ. υψόμετρο στη Ελασσόνα που απέχει 37 χλμ. για να βρει φροντιστήριο ή να πάει στην Κατερίνη, που απέχει ακόμη περισσότερο; Το ΥΠΕΠΘ και η Πολιτεία γενικότερα, θα πρέπει να πάψει να έχει τη λογική πως ο μαθητής πρέπει να τρέξει προς την γνώση, αλλά η γνώση θα πάει να βρει το μαθητή. Θα πρέπει να πάψει να έχει τη λογική του περιορισμού των δαπανών για την παιδεία, αλλά της αντίστοιχης αύξησης. Γιατί το όφελος, στο τέλος θα είναι ανταποδοτικό.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Οι καταστροφικές - για δάση, μονοκαλλιέργειες, επάρκεια νερού - ΞΗΡΑΣΙΕΣ θα συνεχιστούν ΓΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ... Το πετρέλαιο τελειώνει... Οι βαφτισμένες "εναλλακτικές" πανάκριβες πηγές ενέργειας (βι-αι-οκαύσιμα, τοξικά πάνελ, πανάκριβες ανεμογεννήτριες, "ακίνδυνα" ραδιενεργά κλπ), με τις οποίες κερδοσκοπούν και μας αποπροσανατολίζουν, γίνονται όλο πιο ακριβές, αφού κι αυτές στηρίζονται στο πετρέλαιο...
Κατάρρευση όπως οι μοιρολάτρες Πομπηιανοί και οι Μάγια
ή Αποκέντρωση-Αναδασώσεις-Αυτάρκεια επειγόντως;

http://www.youtube.com/v/dXSHtsOztRk
http://aftarkia.wordpress.com
http://www.youtube.com/watch?v=RQX9WgL7jQc