Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2009

Μόνο ένας στους τρεις δηλώνει ότι νιώθει ευχαρίστηση στο μάθημα



Το ελληνικό σχολείο δεν είναι ελκυστικό στα μάτια των μαθητών. Αντιθέτως, τους προκαλεί πλήξη και κούραση. Ακόμη, οι μαθητές θεωρούν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν τους βοηθούν να πετύχουν τους στόχους τους, ο βασικότερος των οποίων είναι να περάσουν στο πανεπιστήμιο. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού συστήματος στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από την έρευνα, οι επτά στους δέκα μαθητές (ποσοστό 68%) δηλώνουν ότι στο σχολείο νιώθουν κούραση, οι έξι στους δέκα (58%) πίεση, οι πέντε στους δέκα (53%) πλήξη και μόλις ο ένας στους τρεις (27%) νιώθει ευχαρίστηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι ως τώρα στην έρευνα έχουν συμμετάσχει 4.164 μαθητές. Ακόμη, από την έρευνα προκύπτουν τα εξής στοιχεία:

Οι 8 στους 10 μαθητές Λυκείου θεωρούν ότι οι καθηγητές τους αδυνατούν να τους βοηθήσουν να περάσουν στο πανεπιστήμιο, με αποτέλεσμα να καταφεύγουν στο φροντιστήριο. Ένας άλλος λόγος που ωθεί τους μαθητές λυκείου στα φροντιστήρια, σύμφωνα πάντοτε με τους ισχυρισμούς τους, είναι η ογκώδης εξεταστέα ύλη και ο περιορισμένος διδακτικός χρόνος.

Οι 2 στους 3 μαθητές Λυκείου (ποσοστό 66%) θεωρούν ότι το σχολείο ανταποκρίνεται λίγο ή καθόλου στις προσδοκίες τους.

Τα προβλήματα, σύμφωνα με τους μαθητές, εντοπίζονται κυρίως στη δομή και στον χαρακτήρα του συστήματος και κατά δεύτερο λόγο στους εκπαιδευτικούς. Επίσης πιστεύουν ότι όσο μεγαλώνουν και περνούν από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, και από εκεί στο Λύκειο, το σχολείο γίνεται περισσότερο βαρετό και κουραστικό, ενώ δηλώνουν μη ικανοποιημένοι από τον τρόπο διδασκαλίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 51% των μαθητών Δημοτικού βρίσκει τον τρόπο διδασκαλίας στο σχολείο του πολύ ελκυστικό, ωστόσο το ποσοστό αυτό πέφτει στο 10% για τους μαθητές Γυμνασίου και στο 3% για τους μαθητές Λυκείου.

Τέλος, όσον αφορά τις υπάρχουσες υποδομές, οι μαθητές αξιοποιούν περισσότερο τα εργαστήρια ηλεκτρονικών υπολογιστών και τις αθλητικές εγκαταστάσεις παρά τις βιβλιοθήκες και τα εργαστήρια φυσικής.

12 σχόλια:

VAD είπε...

Kάτι ξέρουν τα παιδιά,μοναδική διαφωνία μου η άποψή τους για την ύλη,δεν ειναι πολλή.
Ενας στους τρεις;Πάλι καλά...

chamomilaki είπε...

Μια αποτυχία, δηλαδή, το ελληνικό σχολείο ...

phlou...flis είπε...

@Vad & @hamomilaki: θλίψη για όλους μας

cook είπε...

όχι οτι δεν το ξεραμε δηλαδη...μα οταν τα βλεπεις και επισημα σε αριθμους σου σηκωνεται η τριχα...

Μάτα είπε...

Καλά τα λένε τα νούμερα,τα λαμβάνει όμως κανένας υπόψην και γίνεται κάτι για να βρεθεί λύση;
Την καλημέρα μου

dyosmaraki είπε...

Απογοητευτικό.

Λες πως οι μαθητές αξιοποιούν περισσότερο τα εργαστήρια ηλεκτρονικών υπολογιστών και τις αθλητικές εγκαταστάσεις παρά τις βιβλιοθήκες και τα εργαστήρια φυσικής. Αλήθεια πόσα δημόσια σχολεία διαθέτουν βιβλιοθήκες????

Καλές οι δημοσκοπήσεις, όμως τα αποτελέσματα θα ληφθούν υπ'όψιν για να αλλάξει κάτι?

KitsosMitsos είπε...

Κανονικά όμως δε θα έπρεπε να ρωτάνε τα παιδιά και τι θέλουν να γίνει για να αλλάξει αυτή η κατάσταση; Γιατί για να κρίνουμε και να ισοπεδώνουμε είμαστε καλοί, αλλά όταν φτάνει η ώρα των προτάσεων μαζευόμαστε...

phlou...flis είπε...

@cook: ναι, σε θλίβει ακόμα και η ανάγνωση

@Μάτα: μπαααα

@dyosmaraki: πλήρως

@KitsoMitso: σωστός

Γεωργία είπε...

Εγώ ανήκω στο 32% της έρευνας.


Να και η προσωπική μαρτυρία η δική μου.
Αποφοίτησα από το λύκειο το 2004.
Ο μεγάλος μου καημός από την 12χρονη σχολική μου εμπειρία είναι ο εξής:
Είχα άσβεστη όρεξη για μάθηση, διψούσα για γνώση, και για αυτό εκτιμούσα τους καθηγητές που πραγματικά θέλανε να μας μάθουν πράγματα σε μας τους μαθητές!
Να ποιούς καθηγητές εκτιμούσα περισσότερο: Αυτούς που ενδιαφέρονταν να είναι σωστά, ποιοτικά, επιστημονικά, έγκυρα, εκτενώς καταρτισμένοι στο αντικείμενό τους και αυτούς που ενδιαφέρονταν στα αλήθεια να μάθουν στους μαθητές τους πράγματα.
Η Απογοήτευση που ένιωθα όλα αυτά τα χρόνια οφειλόταν στις περιπτώσεις που ένιωθα πως το σχολείο (βιβλία, πρόγραμμα σπουδών) και οι καθηγητές μου(μας) έδιναν ψίχουλα γνώσης.
Για αυτό, λοιπόν, στέλνω θερμή παράκληση προς κάθε καθηγητή να
αγαπά τη γνώση και την μετάδοσή της. Αλλιώς -προς θεού- μην γίνει δάσκαλος!
Καθηγητή,
μπαίνοντας στην τάξη και βλέποντας 20 ή 30 φασαριόζικα, βαριεστημένα, κακομαθημένα, εκνευριστικά, αγενή, αυθάδικα, αναίσθητα, απαξιωτικά, ανώριμα, αχάριστα πλάσματα να κάθονται στις καρέκλες τους μέσα σε ένα άσχημο δωμάτιο
σκέψου πως
αν βάλεις ζωντάνια και όρεξη στο μάθημά σου
θα ρίξεις μια στάλα ανακούφισης στους ηλίθιους αυτούς ανθρώπους απέναντί σου
και θα γεννήσεις μέσα τους μεγάλη ευγνωμοσύνη που υπάρχεις
!!!!
Γνώση! Γνώση! Γνώση!


Το κείμενό μου βγήκε πολύ συναισθηματικό :) αλλά είναι πολύ πραγματικό.
Σας παρακαλώ, καθηγητές, όσο μπορείτε, αγαπήστε το να διδάσκετε Γνώση.

phlou...flis είπε...

@georgia: πόσο δίκιο έχεις. Αυτά συμβαίνουν γιατί πολλοί από εμάς επιλέξαμε το καθηγητηλίκι για το ωράριο και τις διακοπές. Δυστυχώς!

EiTsi είπε...

Συμφωνω απολυτα με τη Γεωργια..Οι καθηγητες πρεπει να δωσουν χρωμα στο μαθημα και οι μαθητες θα τους εκτιμησουν και θα τους βοηθησουν σ'συτο..Ωστοσο παντα εχουμε και εμεις οι μαθητες ευθυνη!!Ας δωσουμε λιγο θαρρος σε οσους θελουν να μας διδαξουν ας εκτιμησουμε επιτελους το σχολειο...
Δεν ειναι κακο να λες οτι αγαπας το σχολειο...Καποιοι καθηγητες θελουν να δουν μεσα απο τα δικα μας ματια!Ετσι μαζι θα αλλαξουμε το συστημα..Μονο ΕΜΕΙΣ που ζουμε στο σχολειο ξερουμε τον τροπο...

phlou...flis είπε...

@EiTsi: πόσο καλά τα λες. Θα σ' ακούσουν, ακούσουμε;