Παρασκευή, 5 Νοεμβρίου 2010

Το κινητό έχει θέση στη σχολική τσάντα


Το πράσινο φως για μεταφορά κινητών τηλεφώνων στα σχολεία ακόμα και από τους μαθητές του Δημοτικού, ανάβει η κύπρια Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Με αφορμή τα παράπονα που υποβάλλονται κατά καιρούς για τη χρήση των κινητών στις σχολικές μονάδες, η Επίτροπος αποφάσισε να μελετήσει διεξοδικά το θέμα και να διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη θέση. Η απόφασή της είναι όχι στην πλήρη απαγόρευση των κινητών, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι η χρήση τους θα πρέπει να περιορίζεται σε μη διδακτικό χρόνο. 
Σε ό,τι αφορά στη Δημοτική Εκπαίδευση, εκφράζει την άποψη ότι ενδείκνυται η απαγόρευση χρήσης κινητών από παιδιά στη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Προσθέτει όμως, ότι το σχολείο θα πρέπει να διασφαλίζει στους μαθητές τη δυνατότητα επικοινωνίας με τους γονείς τους και ως εκ τούτου, εισηγείται την εγκατάσταση καρτοτηλεφώνων. Όσο για την μεταφορά του κινητού στο σχολείο από μαθητές του Δημοτικού, η Επίτροπος θεωρεί ότι «η απαγόρευσή της δεν εξυπηρετεί κατ’ ανάγκην το συμφέρον του παιδιού καθώς πολλά παιδιά χρησιμοποιούν αναγκαστικά το κινητό ως μέσο επικοινωνίας με τους γονείς ή νόμιμους κηδεμόνες τους μετά το πέρας του ωρολογίου προγράμματος και προτού επιστρέψουν στο σπίτι». Γι’ αυτό και υποδεικνύει προς το Υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει το συγκεκριμένο σημείο. Για τους μεγαλύτερους μαθητές, της Μέσης Εκπαίδευσης, συμφωνεί ότι η απαγόρευση χρήσης του κινητού κατά τη διάρκεια του μαθήματος εξυπηρετεί την αρχή της διασφάλισης του συμφέροντος των παιδιών και ενισχύει το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Την ίδια ώρα, όμως, συμπληρώνει ότι «το θέμα της μεταφοράς κινητού στο σχολείο από μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου και της από μέρους τους χρήσης τους σε χρόνο που δεν έχουν μάθημα, πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης σε επίπεδο σχολικής μονάδας».
Παράλληλα η κ. Επίτροπος ξεκαθαρίζει ότι «η φωτογράφηση, βιντεοσκόπηση ή ηχογράφηση μαθητών ή εκπαιδευτικών χωρίς τη συγκατάθεσή τους ή εν αγνοία τους και η καθ’ οιαδήποτε χρήση του υλικού αυτού συνιστά παραβίαση της προσωπικής και ιδιωτικής ζωής και ενδεχομένως ποινικό αδίκημα». «Ωστόσο», συνεχίζει, «το ότι ορισμένοι παρανομούν κάνοντας κακή χρήση των κινητών δεν μπορεί να αποτελέσει επαρκή δικαιολογία για την πλήρη απαγόρευσή τους στα σχολεία».

ΠΗΓΗ: εφημερίδα ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ, 3 Νοε 2010

Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου 2010

Υποψήφιοι με βαθμούς κάτω του δέκα ακόμη και με επτά εισήχθησαν σε Ιατρικές και Νομικές Σχολές

Διάβασα το παρακάτω και τρελάθηκα. Διαβάστε κι εσείς για να τρελαθείτε. 

"...Κάτω από τη βάση του «10» διαμορφώθηκαν οι βάσεις εισαγωγής σε πολλές πανεπιστημιακές σχολές, για τους υποψηφίους για τα ΑΕΙ - τέκνα Ελλήνων του Εξωτερικού και των τέκνα Ελλήνων Υπαλλήλων αποσπασμένων στο Εξωτερικό (ειδικές κατηγορίες).

Έτσι σύμφωνα με τις αποτελέσματα στην Ιατρική Πάτρας η βάση διαμορφώθηκε στις 35,50 μονάδες δηλαδή εισήχθη υποψήφιος ή υποψήφιοι με βαθμό 7, στην Ιατρική Ιωαννίνων με 39,63 μονάδες, δηλαδή με βαθμό 7,9.
Στο ΕΜΠ και συγκεκριμένα στο τμήμα Χημικών Μηχανικών η βάση διαμορφώθηκε στις 42,20 μονάδες δηλαδή εισήχθησαν υποψήφιοι με βαθμό 8,4.
Στο Πανεπιστήμιο Αθήνας , στο τμήμα Φιλολογίας, η βάση διαμορφώθηκε στις 51 μονάδες , δηλαδή με βαθμό 10.
Στο πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας , η βάση διαμορφώθηκε στις 36,20 μονάδες , δηλαδή με βαθμό 7,1.
Στο Πανεπιστήμιο Θράκης, στη Νομική η βάση διαμορφώθηκε στις 44,20 μονάδες, δηλαδή με βαθμό περίπου 9.
Στη Νομική Αθήνας η βάση διαμορφώθηκε στις 42,70 μονάδες, δηλαδή με βαθμό 8,5 περίπου
Στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, στο τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών η βάση διαμορφώθηκε στις 57,07 μονάδες , δηλαδή με βαθμό 11.

Με την κατάργηση της βάσης του «10» στις πανελλαδικές εξετάσεις για τους υποψηφίους τέκνα Ελλήνων του Εξωτερικού και των τέκνα Ελλήνων Υπαλλήλων αποσπασμένων στο Εξωτερικό (ειδικές κατηγορίες) ισχύει η βάση του 7, γι αυτό και δεν εισήχθη κανείς κάτω από αυτό το βαθμό..."

Τώρα εμείς τι να σχολιάσουμε. Πως μάλλον θα πρέπει να επενεξεταστεί αυτός ο ...θεσμός, γιατί τότε τί να ευχηθούμε στους εν λόγω επιτυχόντες, καλές σπουδές; Με τί προσόντα; Εκτός κι αν, όντας χαλαρά τα πάντα όσον αφορά στην κατηγορία αυτή -θέματα εξετάσεων, βάση εισαγωγής, ποσοστό εισαγωγής- οι εν λόγω ήσαν ομοίως ...χαλαροί. Αλλιώς....θα πρέπει να κλείσει αυτό το ...παράθυρο.

ΠΗΓΗ: esos