Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2009

Διαβάζετε μεγαλοφώνως

Διάβασα, Είδα, Άκουσα (μα δε θυμάμαι πού), πως ....Η μεγαλόφωνη σκέψη βοηθάει τους φοιτητές, οδηγεί πιο γρήγορα στη σωστή λύση.

Οι φοιτητές που σκέπτονται μεγαλόφωνα όταν καλούνται να λύσουν μία μαθηματική άσκηση, τη λύνουν γρηγορότερα κι έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να βρουν τη σωστή απάντηση. Αυτό υποστηρίζουν Ισπανοί ερευνητές του Πανεπιστημίου της Γρανάδας, που ανέλυσαν σε βάθος την εργασία τελειοφοίτων φοιτητών του Μαθηματικού Τμήματος του συγκεκριμένου πανεπιστημίου, οι οποίοι βιντεοσκοπήθηκαν ενόσω έλυναν ο καθένας μόνος του σε ξεχωριστή αίθουσα ένα πρόβλημα. Οπως επιβεβαιώνουν οι ειδικοί, «η αναπαράσταση του προβλήματος –είτε μέσω μεγαλόφωνης σκέψης είτε σχεδιασμού του στο χαρτί– διαδραματίζει καίριας σημασίας ρόλο στη μαθηματική σκέψη, ευνοεί την κατανόηση εννοιών και διεγείρει την ανάπτυξη ενός ευέλικτου και εύστροφου τρόπου σκέψης στην επίλυση προβλημάτων». Σύμφωνα με τους ίδιους, η ικανότητα αναπαράστασης των προβλημάτων «σχετίζεται στενά με την επιτυχή επίλυσή τους».
Άντε καλοί μου μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές, αφήστε τις άλλες μεθόδους -υπνοπαιδεία, αντιγραφή, συστήμα "μπούκα", της τεχνολογική υποκλοπή κ.ά.- και δοκιμάστε τούτην εδώ την καινοφανή μέθοδο. Θα μου πείτε, σε μια αίθουσα όπου βρίσκεται πλήθος φοιτητών -ας πούμε σε γραπτή εξέταση- αν το πλήθος μεγαλοφώνως διαγωνίζεται, τι πανζουρλισμός θα προκύψει, τι συγκέντρωση μυαλών και τι λύσεις προβλημάτων θα αναμένουμε; Ε, ομολογώ πως δε γνωρίζω και ούτε δύναμαι να σας απαντήσω αν οι ισπανοί ερευνητές το μελέτησαν ενδελεχώς.

Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2009

Εναλλακτικές ...γερμανικές λύσεις για 18χρονους

Τους περισσότερους φοιτητές, κατ' αναλογίαν πληθυσμού μεταξύ των χωρών της ΕΕ, έχει η Ελλάδα. Παράλληλα έχουμε και τα πρωτεία στην ...εξαγωγή φοιτητών. Τους λιγότερους φοιτητές έχει η Γερμανία, "γιατί έχουμε πολύ καλές εναλλακτικές λύσεις για τους 18χρονους", λένε οι Γερμανοί.
Ευκαιρία είναι να μελετήσουν το γερμανικό σύστημα οι σοφοί μας (και όχι μόνο το αντίστοιχο εκλογικό) μπας και ανακαλύψουν μέσω αυτού την ...Αμερική. Μπας και δώσουν μια ώθηση στην αιωνίως καταταλαιπωρημένη και αδίκως κατασυκοφαντημένη Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, είτε αυτή λεγόταν ΤΕΛ, ΤΕΣ, ΕΠΑΛ και δε ξέρω τι άλλο. Αυτήν την Εκπαίδευση που εδώ και κάτι αιώνες, θεωρείται "σάκκος σκουπιδιών" ή "σκυβαλοδοχείο" της εκπαίδευσης.


Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2009

Ιδιωτική εταιρία θα αναλάβει να προτείνει το σχέδιο διορισμών, μεταθέσεων και αποσπάσεων των εκπαιδευτικών και επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης!!!

Σε συνέχεια προηγούμενης ανάρτησής μου σχετικά με αποσπάσεις εκπαιδευτικών κλπ, διαβάζω στο διαδίκτυο την παρακάτω είδηση:


Ιδιωτική εταιρία θα αναλάβει να προτείνει το σχέδιο διορισμών, μεταθέσεων και αποσπάσεων των εκπαιδευτικών και επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης!!!
Πρόχειρο διαγωνισμό κάνει το υπ. Παιδείας για την επιλογή εταιρίας η οποία θα αναλάβει την Κατάρτιση Σχεδίου Δράσης για το σύστημα επιλογής του εκπαιδευτικού δυναμικού και των στελεχών της εκπαίδευσης το οποίο θα περιλαμβάνει :
(α) πρόταση σεναρίων για πλαίσιο διορισμών, μεταθέσεων και αποσπάσεων των εκπαιδευτικών και επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, βάσει κριτικής αποτίμησης της λειτουργίας του υφιστάμενου συστήματος, συγκριτικών δεδομένων από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και των πορισμάτων από επεξεργασία των προτάσεων που θα έχουν κατατεθεί κατά την πρώτη διαβούλευση της σχετικής αρχικής νομοθετικής πρότασης του Υπουργείου Παιδείας

(β) Πρόταση για το νέο σύστημα διοικητικών διαδικασιών, υποδομών και εργαλείων για την υλοποίηση του νέου προτεινόμενου πλαισίου, με αξιοποίηση των πορισμάτων της διοικητικής επιστήμης και των νέων επιστημονικών και τεχνολογικών εργαλείων.

Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2009

Αποσπασμένοι και Νεοδιοριζόμενοι

16 Δεκεμβρίου 2009: 18.000 αποσπασμένους εκπαιδευτικούς ανακάλυψε η Υπουργός Παιδείας.
16 Δεκεμβρίου 2009: 96 εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται στην Τεχνική Εκπαίδευση, όπως προκύπτει από τα οριστικά αποτελέσματα του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.

Τι πιο απλό για ένα ...απλοϊκό μυαλό; Ανακαλείς όλες τις αποσπάσεις και τότε προκύπτουν -αν προκύψουν- τα όποια κενά. Ποιος/α έχει τα κότσια να το κάνει αυτό; Μα στ' αλήθεια, τόοοοοοσο δύσκολο είναι;

Όταν δε συμβεί αυτό, να δείτε -και συνάμα να δει και η κα Υπουργός- πόοοοσοι εκπαιδευτικοί θα πλεονάζουν. Γιατί εκείνη η απλή διαίρεση: ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ διά ΣΥΝΟΛΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ = ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ, πόσο εξωπραγματική είναι.

Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2009

Κλειστόν λόγω...


Μια εβδομάδα ....κλειστόν λόγω γρίππης. Μια εβδομάδα ...κλειστόν λόγω κατάληψης. Στις 16 ....κλειστόν λόγω απεργίας Δασκάλων και Νηπιαγωγών. Στις 17 ....κλειστόν λόγω τοπικών εκλογών των Καθηγητών της Λάρισας. Άντε ακόμα λίγο και το κλείνουμε οριστικά το ...μαγαζί. Εξάλλου, τί το χρειαζόμαστε;

Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2009

Η σχέση των Πρωθυπουργών Ελλάδας με την Παιδ(ε)ία

Κάποτε, ο κ. Καραμανλής ο Β’, μιλώντας στη Βουλή στην προ ημερησίας διάταξης για την παιδεία, τόνισε πως το νέο σύστημα θα πρέπει...

- που ελευθερώνει τα παιδιά από τη μεγάλη πίεση που δέχονται στη διάρκεια του Λυκείου.
- να εγγυάται στοιχειώδη ασφάλεια.
- να απαλλάσσει την ελληνική οικογένεια από τα τεράστια βάρη της Παραπαιδείας.
- να είναι αξιόπιστο, δίκαιο, αντικειμενικό.
- να δίνει ευρύτερες δυνατότητες και περισσότερες ευκαιρίες σε όλους.

Ο τέως Πρωθυπουργός μίλησε για ένα Ποιοτικό και Αυτόνομο Λύκειο...

- Που να απαντά στις προσδοκίες των μαθητών.
- Που να είναι απαλλαγμένο από τις νοοτροπίες της αποστήθισης.
- Που να μαθαίνει το μαθητή «πώς να μαθαίνει».
- Που να καλλιεργεί την κριτική σκέψη και την ικανότητα του μαθητή να αναλύει και να συνθέτει.
- Που να δίνει τη δυνατότητα ευρύτερης μόρφωσης στα σύγχρονα θέματα της κοινωνικής και πολιτιστικής πραγματικότητας.
- Που να ενημερώνει με πληρότητα τα παιδιά για τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό.

Ο κ. Καραμανλής είπε πως βούληση όλων- είναι να διαμορφώσουμε ένα νέο Λύκειο και ένα νέο εξεταστικό σύστημα...

- Που βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν τις γνώσεις, τις ικανότητες, τις δεξιότητές τους.
- Που βοηθούν τα παιδιά να βρουν ασφαλέστερους δρόμους για το μέλλον τους.
- Που βοηθούν τα παιδιά να διεκδικήσουν και να κερδίσουν το ρόλο που θέλουν και μπορούν στην οικονομία, την εργασία, την κοινωνία.
Έπεα Πτερόεντα; Ίσως. Τώρα, περιμένω με αγωνία τον νυν πρωθυπουργό να μιλήσει σε μια ανάλογη προ ημερησίας διάταξη για την παιδεία, να λέει τα δικά του, να συγκρίνω και μετά να πάω για ...ύπνο!

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2009

Ανοιχτό Σχολείο και Τοπική Αυτοδιοίκηση

Πριν από αρκετό καιρό, έγραφα για «Ένα σχολείο που δεν κλείνει ποτέ» (κλικ) για ένα σχολείο το οποίο θα είναι ανοικτό και τις απογευματινές ώρες, τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες και να αξιοποιείται από τους πολίτες όλων των ηλικιών. Πριν κάποιες μέρες, διάβασα στην κυπριακή εφημερίδα ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ επιστολή ενός Δημάρχου πόλης της Κύπρου, της Λακατάμιας (κλικ για να διαβάσετε τα σχετικά με το θεσμό), σχετική με το θέμα. Φαίνεται πως κάποιοι έχουν έμπνευση, όραμα, και τολμούν. Είθε να δούμε κάτι ανάλογο να πραγματοποιείται και από Δήμους της Ελλάδας.
Παραθέτω την επιστολή.
Με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου ο θεσμός του Ανοιχτού Σχολείου επεκτείνεται από φέτος και στη Λακατάμια
Λουκάς Ιατρός, δημάρχος Λακατάμιας

"Θεωρώ σημαντική την εξέλιξη αυτή για το δήμο μας και θέλω να εκφράσω και δημόσια την ικανοποίησή μας. Η πολιτεία μας έχει ανάγκη να κάνει βαθιές τομές στην κοινωνική πολιτική της και στον πολιτισμό. Ο τρόπος για να το επιτύχει είναι να αναμίξει αποφασιστικά την Τοπική Αυτοδιοίκηση που είναι η αρχή που βρίσκεται εγγύτερα στους δημότες και γνωρίζει τα προβλήματά τους. Αυτό είναι και το νόημα του Ανοιχτού Σχολείου. Να ανοίξουν οι υποδομές των σχολείων και τα απογεύματα και να καταστούν χώρος δραστηριοτήτων και πρωτοβουλιών των πολιτών σε ποικίλους τομείς: Τον κοινωνικό προβληματισμό, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό. Υπάρχουν το τελευταίο διάστημα θετικές ενδείξεις ότι θα αλλάξουν ορισμένα πράγματα στον τόπο μας.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί και πρέπει να πάψει να θεωρείται μια δημόσια Αρχή με περιορισμένους και συμπληρωματικούς ρόλους. Σε ορισμένους τομείς που αφορούν άμεσα τον πολίτη, η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να είναι πρωταγωνιστής και ο εκφραστής της πολιτικής του κράτους στο τοπικό επίπεδο. Τέτοιοι τομείς είναι κατά την άποψή μου, η κοινωνικοποίηση των πολιτών και η συγκρότηση οργανωμένων συνόλων που στόχο θα έχουν την προώθηση τοπικών πρωτοβουλιών στον τομέα της κοινωνικής αλληλεγγύης, του πολιτισμού και του αθλητισμού.Η πολιτεία χρειάζεται έναν τοπικό παράγοντα που να λειτουργήσει ως καταλύτης ώστε να αναζωογονηθεί η συμμετοχή του πολίτη στα κοινά.
Αυτός ο αποφασιστικός παράγοντας είναι η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Δεν είναι τυχαίες οι αλλαγές το τελευταίο διάστημα, τόσο σε σχέση με την αιρετή εκλογή και τη σύνδεση των σχολικών εφορειών με τους δήμους, όσο και ο θεσμός του Ανοιχτού Σχολείου.
Η Λακατάμια θα αδράξει αυτή την ευκαιρία και θα κάνει το παν να καταστήσει το θεσμό του Ανοιχτού Σχολείου ένα μέσο που θα φέρει κοντά τους πολίτες και θα τους καταστήσει συμμέτοχους στο κοινωνικό γίγνεσθαι.
Η συμμετοχή, η πρωτοβουλία, η αντιμετώπιση των καθημερινών προβλημάτων είναι επιλογές που εντάσσονται στην κατεξοχήν αποστολή του αυτοδιοικητικού κινήματος. Το κεντρικό κράτος δεν μπορεί να κάνει τα πάντα. Πρέπει να αποκεντρώσει εξουσίες και να αναθέσει νέους ρόλους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αυτό θα γίνει σταδιακά εφικτό με τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τη μετάθεση αρμοδιοτήτων, πόρων και προσωπικού στις τοπικές Αρχές για να δουλέψουν στο επίπεδο της πόλης, της συνοικίας και της γειτονιάς.
Το Ανοιχτό Σχολείο στη Λακατάμια θα λειτουργήσει στο πρότυπο ενός οργανωμένου συνόλου, θεσμοθετημένου ως σωματείου με δική του συνέλευση και διοικητικό συμβούλιο.
Στόχος μου είναι να προσελκύσω τη συμμετοχή ανθρώπων που θα δουλέψουν εθελοντικά, αλλά και συστηματικά, ώστε οι διαθέσιμοι πόροι και οι σχολικές υποδομές να αξιοποιηθούν πλήρως.
Θέτουμε κατά προτεραιότητα την οργάνωση δραστηριοτήτων με επίκεντρο την ποιότητα ζωής στη Λακατάμια, τις πνευματικές, καλλιτεχνικές και αθλητικές εκδηλώσεις, την ανάδειξη καινοτόμων ιδεών για τη βελτίωση της καθημερινότητάς μας και τη συζήτηση επίκαιρων θεμάτων όπως το περιβάλλον, τη χρήση νέων τεχνολογιών κ.τλ."

Πηγή: εφημερίδα ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2009

Κάποια πράγματα που πρέπει γράφονται

Είναι κάποια θετικά που γίνονται αλλά που δε γράφονται στον Τύπο, γιατί δεν πουλάνε –για να χρησιμοποιήσω μια έκφραση του συρμού. Αντ’ αυτών, τα όποια αρνητικά που συμβαίνουν στο χώρο της εκπαίδευσης, των σχολείων και στους μαθητές, γράφονται και πολλάκις υπερτονίζονται. Νόμοι της αγοράς, ίσως...
Επί του προκειμένου. Στα πλαίσια της 20ής Εθνικής Συνδιάσκεψης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων Ελλάδας, μαθήτρια του 3ου Λυκείου Λάρισας πέτυχε διάκριση. Η μαθήτρια της Β’ τάξης Ευανθία Κασιώρα του 3ου Λυκείου Λάρισας επιλέχθηκε στη οκταμελή επιτροπή μαθητών που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην 63η Διεθνή Σύνοδο Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων, που θα λάβει χώρα στο Τρόμσο της Νορβηγίας. Επιλέχθηκε μεταξύ 97 μαθητών και 60 Λυκείων που συμμετείχαν στην 20ή Συνδιάσκεψη Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσ/νίκη για 3 ημέρες. Η μαθήτρια εξέθεσε τις απόψεις της για τη μετανάστευση, στην Αγγλική Γλώσσα, που ήταν η Γλώσσα της Συνόδου και επιλέχθηκε για τις συγκροτημένες και τεκμηριωμένες θέσεις της. Πρέπει να τονιστεί ότι είναι η μοναδική μαθήτρια εκπρόσωπος από όλα τα Λύκεια της Θεσσαλίας. Το πρόγραμμα συντόνισε η καθηγήτρια κ. Ευαγγελία Γεωργιάδου.
Να συγχαρούμε τη μαθήτρια και να της ευχηθούμε καλή τύχη στη ζωή της, γενικότερα!