Πέμπτη, 10 Ιουλίου 2008

Ειδικά μαθήματα για ...ειδικές ανάγκες

Διάβασα, Είδα, 'Ακουσα και 'Εγραψα: Δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα των βαθμολογιών στα Ειδικά μαθήματα.

Στην Γ τάξη του γενικού Λυκείου, όπως γνωρίζετε, διδάσκονται τα τέσσερα (4) μαθήματα κατευθύνσης, τα δύο (2) πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της γενικής παιδείας και ένα (1) μάθημα επιλογής, Α.Ο.Θ., πανελλαδικώς εξεταζόμενο κι αυτό για όσους επιλέξουν το 5ο πεδίο. Πέραν αυτών, διδάσκονται και τα μαθήματα γενικής παιδείας, στα οποία εξετάζονται ενδοσχολικά καθώς και σειρά μαθημάτων επιλογής. Μέχρις εδώ καλώς. Τώρα, πώς έρχεται το Υπουργείο και εξετάζει μαθητές-υποψήφιους σε ανώτερες και ανώτατες σχολές, σε πανελλαδικό επίπεδο, μαθήματα -τα λεγόμενα ειδικά μαθήματα- τα οποία ΔΕΝ διδάσκονται στα σχολεία, εμένα ακόμη μου γεννά απορία. Έχουμε και λέμε: Σχέδιο Ελεύθερο και Γραμμικό, Αρμονία, Γερμανικά, Ισπανικά. Οι υποψήφιοι που θα θελήσουν να εξεταστούν σε κάποιο/α απ’ αυτά, θα πρέπει να πληρώσουν αδρά σε κάποιον/ους για να τους διδάξουν τα παραπάνω. Και μη μου πείτε το κοινότοπο: μα πληρώνουν έτσι κι αλλιώς και για τα υπόλοιπα μαθήματα, σε ιδιαίτερα και φροντιστήρια, τα ειδικά μαθήματα σε μάραναν. Έχω καταθέσει την άποψή μου για τα φροντιστηριακά μαθήματα εκτός σχολείου και θα την ξανακαταθέσω· είναι πλασματική η ανάγκη των φροντιστηρίων και των μαθημάτων που παρέχουν. Και θα επανέλθω σ’ αυτό, οσονούπω.
Ξαναγυρνάμε στα ...ειδικά μαθήματα. Η λύση γι' αυτά είναι μία: το σχολείο ΘΑ πρέπει να διδάσκει σε όσους το επιθυμούν, ΟΛΑ τα μαθήματα στα οποία οι μαθητές καλούνται να εξεταστούν πανελλαδικά, μαθήματα που τους ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ προς τούτο το υπουργείο. Αυτά θα πρέπει να διδάσκονται στα σχολεία, σε απογευματινά ή βραδινά ωράρια, πιο οργανωμένα απ’ ότι διδάσκονται τα μαθήματα στην Ενισχυτική Διδασκαλία και στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη. Έτσι απλά. Αν δεν μπορεί να το κάνει, τότε να πάψει να έχει ως κριτήριο εισαγωγής σε κάποιες σχολές, αυτά τα Ειδικά μαθήματα. Ο μαθητής του Γενικού Λυκείου στο Λιβάδι Ελασσόνας, για παράδειγμα, ο οποίος ενδιαφέρεται να σπουδάσει στο Πολυτεχνείο, πού θα διδαχθεί το Σχέδιο; Θα πρέπει να …κατέβει από τα 1.200 μ. υψόμετρο στη Ελασσόνα που απέχει 37 χλμ. για να βρει φροντιστήριο ή να πάει στην Κατερίνη, που απέχει ακόμη περισσότερο; Το ΥΠΕΠΘ και η Πολιτεία γενικότερα, θα πρέπει να πάψει να έχει τη λογική πως ο μαθητής πρέπει να τρέξει προς την γνώση, αλλά η γνώση θα πάει να βρει το μαθητή. Θα πρέπει να πάψει να έχει τη λογική του περιορισμού των δαπανών για την παιδεία, αλλά της αντίστοιχης αύξησης. Γιατί το όφελος, στο τέλος θα είναι ανταποδοτικό.

Τετάρτη, 9 Ιουλίου 2008

Πώς συμπληρώνουμε το εισόδημα, sorry, το Μηχανογραφικό

Διάβασα, Είδα, 'Ακουσα και 'Εγραψα: από τον Τοπικό Τύπο


«Σχεδόν το σύνολο των μαθητών του Λυκείου … συμπλήρωσε το μηχανογραφικό του στο Γραφείο ΣΕΠ και έτσι γλίτωσαν αρκετά λεφτά οι οικογένειές τους» δήλωσε με καμάρι ο υπεύθυνος επαγγελματικού προσανατολισμού του Γραφείου ΣΕΠ του. Μα γιατί γλίτωσαν λεφτά;
Η νέα μόδα λοιπόν που υπάρχει είναι η συμπλήρωση των μηχανογραφικών από ...ειδικούς που πληρώνονται για να προσφέρουν την υπηρεσία τους ακόμα και με 150 ευρώ. «Πολλά παιδιά συμπλήρωσαν τα μηχανογραφικά σε ιδιω­τικά κέντρα έναντι αδράς αμοιβής» επισήμανε ο υπεύθυνος και πρόσθεσε πως «οι τιμές φτάνουν ακόμη και τα 150 ευρώ». Ενδεχομένως να μην το μαθαίνετε πρώτα από τη στήλη καθώς …η νέα τάση συζητιέται από τις παρέες των μαθητών ως και στα κομμωτήρια.

Κι εγώ έχω να δηλώσω πως...: Από την ημέρα που ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες και σ’ όλη τη χρονική διάρκεια της κατάθεσης των Μηχανογραφικών Δελτίων –από την 1η Ιουλίου μέχρι και σήμερα- μαζί με συνάδελφό μου έχουμε βοηθήσει μαθητές τους σχολείου μας στον υπολογισμό των μορίων τους και στη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού τους, ών ούκ έστιν αριθμός. Αν τα βάλουμε κάτω, …τόσοι μαθητές επί 150 ευρώ ο καθένας, σήμερα θα έκανα διακοπές στη …Hawaii. Αλλά, δεν το είχαμε σκεφτεί. Ή μάλλον το σκέφτηκαν άλλοι πριν από εμάς. Του χρόνου ίσως…

Αἰέν Άριστεύειν

Διάβασα, Είδα, 'Ακουσα και Αντέγραψα: από τον Τοπικό Τύπο

Τον μαθητή της Β’ Τάξης του 9ου Λυκείου Λάρισας Δημήτρη Νικολαϊδη που διακρίθηκε σε πανευρωπαϊκό διαγωνισμό αρχαίων ελληνικών βράβευσε χτες η Νομαρχία Λάρισας σε ειδική εκδήλωση. Ο Νικολαϊδης κατέλαβε την 5η θέση στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Αρχαίων Ελληνικών που διοργάνωσε το υπουργείο Παιδείας. Απονέμοντας τιμητική πλακέτα στο μαθητή, ο νομάρχης Λάρισας συνεχάρη τον ίδιο, την οικογένεια και τους δασκάλους του σημειώνοντας ότι «είναι πολύ σημαντικό για τη νεολαία μας να μελετά τη γλώσσα των προγόνων της, μια γλώσσα που αποτελεί βάση του ανθρώπινου πολιτισμού. Ο Δημήτρης Νικολαϊδης, ας αποτελεί παράδειγμα για όλους μας, και το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να επαινούμε αυτές τις προσπάθειες».

Πέμπτη, 3 Ιουλίου 2008

Το καλό να λέγεται, μα και το κακό επίσης…

Την σχολική χρονιά που μόλις τώρα έληξε, όπως θα θυμάστε, είχαμε τις …καθιερωμένες σχολικές καταλήψεις, για διάφορους λόγους -σοβαρούς, ιδιαίτερα σοβαρούς, καθόλου σοβαρούς μέχρι και αστείους. Το υπουργείο, αρκετά καθυστερημένα, έστειλε εγκύκλιο με την οποίαν καλούσε τους Συλλόγους διδασκόντων να προτείνουν και να υλοποιήσουν συγκεκριμένο πρόγραμμα αναπλήρωσης αυτών των ωρών, πράγμα που έγινε. Τότε, όλοι μας -μηδέ της ΟΛΜΕ εξαιρουμένης- γκρινιάξαμε γιατί το υπουργείο αντέδρασε τόσο καθυστερημένα, όταν μάλιστα τα περισσότερα σχολεία είχαν ήδη πραγματοποιήσει τις ημερήσιες ή πολυήμερες εκδρομές, άρα τα περιθώρια είχαν στενέψει.
Κάθε αρχή του σχολικού έτους, γκρινιάζουμε όλοι –και η ΟΛΜΕ μαζί- γιατί καθυστερεί η στελέχωση των σχολείων με καθηγητές ειδικότητας, γιατί αργούν οι αποσπάσεις, γιατί αργούν να φτάσουν τα βιβλία στα σχολεία, γιατί αργούν να αρχίσουν τα μαθήματα, γιατί...
Φέτος, το ΥΠΕΠΘ, καλώς κατά τη γνώμη μου, …προέβλεψε, ή έστω σχεδίασε, έτσι ώστε όλ’ αυτά να γίνουν έγκαιρα και αν είναι δυνατόν να λειτουργήσουν τα σχολεία από την 12η Σεπτεμβρίου. Και έρχεται ένα ψήφισμα της ΟΛΜΕ να χαρακτηρίσει αυτήν απόφαση-εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ ως απαράδεκτη, σχεδιασμένη και επιθετική ενέργεια, που στοχεύει να κάνει ένα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός φθηνού, πειθαρχημένου σχολείου που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ενάντια σε εκπαιδευτικούς και μαθητές…και καλούν τους Συλλόγους διδασκόντων να …απειθαρχήσουν.
Τελικά τι θέλουμε εμείς οι διδάσκοντες δεν κατάλαβα; Και αφού δε γνωρίζουμε τι θέλουμε, ποιος αλήθεια θα μας πιστέψει, θα μας εμπιστευθεί και θα μας στηρίξει; Μήπως πρέπει να σοβαρευτούμε;


Ο .Λ .Μ .Ε .
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ : 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338
www.olme.gr
e-mail: olme@otenet.gr Αθήνα , 28/6/08

ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ Τ .Ν ΠΡΟΕΔΡ .Ν Τ .Ν ΕΛΜΕ


Η εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ για τον προγραμματισμό της επόμενης σχολικής χρονιάς είναι μια
απαράδεκτη , σχεδιασμένη και επιθετική ενέργεια , που στοχεύει να κάνει ένα ακόμη βήμα
στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός φθηνού , πειθαρχημένου σχολείου που θα λειτουργεί με
ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ενάντια σε εκπαιδευτικούς και μαθητές .
Το συνδικαλιστικό κίνημα θα αντιταχθεί οργανωμένα στις προσπάθειες επιβολής της
πειθάρχησης – αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών , ως βασικού μοχλού προώθησης
του «σχολείου της αγοράς ».
 Απαιτούμε την άμεση ανάκληση της εγκυκλίου .
 Η ΟΛΜΕ θα πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα και θα οργανώσει τις απαραίτητες
κινητοποιήσεις για να ανακληθεί η εγκύκλιος
 Απαιτούμε από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να μην προχωρήσουν
σε καμιά εφαρμογή της εγκυκλίου
 Καλούμε τους Συλλόγους διδασκόντων να λειτουργήσουν με την καθιερωμένη
εκπαιδευτική και παιδαγωγική πρακτική , με την ευαισθησία και υπευθυνότητα που
έχουν επιδείξει μέχρι τώρα . Να μην ενδώσουν σε άμεσες ή έμμεσες παρεμβάσεις που
πλήττουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο και αμφισβητούν τις εργασιακές τους σχέσεις .
Να απαιτήσουν να διασφαλιστούν οι όροι και οι συνθήκες για την ομαλή λειτουργία των σχολείων .
 Απαιτούμε από το ΥΠΕΠΘ να νομοθετήσει τώρα τις προτάσεις της ΟΛΜΕ για τη
λειτουργία των σχολείων (μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα κ .λπ .) και για το
εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών (κατάργηση της εργασιακής σχέσης του
ωρομισθίου , προσλήψεις για την ΠΔΣ , μέτρα αντιμετώπισης της εργασιακής
περιπλάνησης των εκπαιδευτικών και κατοχύρωσης της παιδαγωγικής τους ελευθερίας ).

Κανένα σχολείο , κανένας Διευθυντής , κανένας Σύλλογος Διδασκόντων δεν
εφαρμόζει την εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ .

Το προεδρείο της Γενικής Συνέλευσης των ΕΛΜΕ

Τετάρτη, 2 Ιουλίου 2008

Ο καβγάς γίνεται για την πίτα ή το πάπλωμα;

Διάβασα, Είδα, 'Ακουσα και Ανάρτησα: Το βρήκα στον ημερήσιο Τύπο και το δημοσιεύω

Χωρίς σχόλια

Συμπλήρωση Μηχανογραφικού, ναι αλλά από ποιόν;

Διάβασα, Είδα, 'Ακουσα, Αγανάκτησα και 'Εγραψα:
Διαβάζω στον τοπικό Τύπο για την «…καθιερωμένη και πάντα ιδιαίτερα φροντισμένη εκδήλωση του Συλλόγου Φροντιστών νομού Λάρισας για τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου και την επισήμανση του Συλλόγου Φροντιστών ότι ανάλογες εκδηλώσεις καλό είναι να παρακολουθούν όχι μόνο οι τελειόφοιτοι αλλά και οι μαθητές των υπόλοιπων τάξεων του Λυκείου, προκειμένου να ενημερωθούν και να προγραμματίσουν καλύτερα την πορεία τους μέχρι τις πανελλαδικές εξετάσεις..» και αναρωτιέμαι: μα τόσο …κόψιμο τους έπιασε ΟΛΟΥΣ για το Μηχανογραφικό; Πότε θα αφήσουμε –σχολείο, φροντιστήριο, ειδικοί και μη, ακόμη και γονείς- τα παιδιά να αποφασίσουν ΜΟΝΑ τους για το μέλλον τους. Να κάνουν τις δικές τους επιλογές, να υλοποιήσουν τις δικές τους αποφάσεις, να πάρουν τα δικά τους ρίσκα, να κάνουν αυτά που τα ίδια επιθυμούν και όχι να υλοποιήσουν τις επιθυμίες των …άλλων. Πολυάριθμες είναι –γνωρίζω και ο ίδιος προσωπικά- οι περιπτώσεις στις οποίες είτε οι γονείς συμπλήρωσαν το Μηχανογραφικό, είτε οι ειδικοί ή μη «βοήθησαν» στη συμπλήρωσή του και τελικά ο υποψήφιος γράφτηκε σε σχολή την οποίαν ο ίδιος δεν επέλεξε και δεν επιθυμούσε. Το αποτέλεσμα ήταν να αναγκάστηκε να διακόψει, να ξαναϋποβάλει Μηχανογραφικό τη δεύτερη χρονιά και να επιλέξει τη σχολή που επιθυμούσε. Ιδιαίτερα αυτό συμβαίνει σε μαθητές-υποψηφίους οι οποίοι πετυχαίνουν υψηλές βαθμολογίες και …παρασύρονται να δηλώσουν υψηλόβαθμες σχολές -π.χ. ιατρικές, νομικές- χωρίς οι ίδιοι να το επιθυμούν, μόνο και μόνο για να ικανοποιήσουν τις …επιθυμίες των γονέων ή των φροντιστών τους. Και αυτό, με τους δεύτερους, συμβαίνει διότι ανεβάζει το … image τους και άρα την πελατεία. Ενώ οι γονείς τους, ικανοποιούν δικές τους ανεκπλήρωτες επιθυμίες και όνειρα. Ο υποψήφιος και για τους δύο είναι το μέσον…
Καθήκον όλων μας είναι, θαρρώ, να βοηθήσουμε τους υποψήφιους υπολογίζοντας τα μόριά τους, δίνοντάς τους ή παραπέμποντάς τους σε σχετικό υλικό –βάσεις, σχολές, δ/νσεις ιστοσελίδων- αλλά να τους αφήσουμε να κάνουν τις δικές τους επιλογές. Δεν είναι άβουλα όντα, δεν είναι …πρόβατα, έχουν επιθυμίες και προτιμήσεις. Ας τις σεβαστούμε.