Ξαναγυρνάμε στα ...ειδικά μαθήματα. Η λύση γι' αυτά είναι μία: το σχολείο ΘΑ πρέπει να διδάσκει σε όσους το επιθυμούν, ΟΛΑ τα μαθήματα στα οποία οι μαθητές καλούνται να εξεταστούν πανελλαδικά, μαθήματα που τους ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ προς τούτο το υπουργείο. Αυτά θα πρέπει να διδάσκονται στα σχολεία, σε απογευματινά ή βραδινά ωράρια, πιο οργανωμένα απ’ ότι διδάσκονται τα μαθήματα στην Ενισχυτική Διδασκαλία και στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη. Έτσι απλά. Αν δεν μπορεί να το κάνει, τότε να πάψει να έχει ως κριτήριο εισαγωγής σε κάποιες σχολές, αυτά τα Ειδικά μαθήματα. Ο μαθητής του Γενικού Λυκείου στο Λιβάδι Ελασσόνας, για παράδειγμα, ο οποίος ενδιαφέρεται να σπουδάσει στο Πολυτεχνείο, πού θα διδαχθεί το Σχέδιο; Θα πρέπει να …κατέβει από τα 1.200 μ. υψόμετρο στη Ελασσόνα που απέχει 37 χλμ. για να βρει φροντιστήριο ή να πάει στην Κατερίνη, που απέχει ακόμη περισσότερο; Το ΥΠΕΠΘ και η Πολιτεία γενικότερα, θα πρέπει να πάψει να έχει τη λογική πως ο μαθητής πρέπει να τρέξει προς την γνώση, αλλά η γνώση θα πάει να βρει το μαθητή. Θα πρέπει να πάψει να έχει τη λογική του περιορισμού των δαπανών για την παιδεία, αλλά της αντίστοιχης αύξησης. Γιατί το όφελος, στο τέλος θα είναι ανταποδοτικό.
Πέμπτη 10 Ιουλίου 2008
Ειδικά μαθήματα για ...ειδικές ανάγκες
Ξαναγυρνάμε στα ...ειδικά μαθήματα. Η λύση γι' αυτά είναι μία: το σχολείο ΘΑ πρέπει να διδάσκει σε όσους το επιθυμούν, ΟΛΑ τα μαθήματα στα οποία οι μαθητές καλούνται να εξεταστούν πανελλαδικά, μαθήματα που τους ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ προς τούτο το υπουργείο. Αυτά θα πρέπει να διδάσκονται στα σχολεία, σε απογευματινά ή βραδινά ωράρια, πιο οργανωμένα απ’ ότι διδάσκονται τα μαθήματα στην Ενισχυτική Διδασκαλία και στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη. Έτσι απλά. Αν δεν μπορεί να το κάνει, τότε να πάψει να έχει ως κριτήριο εισαγωγής σε κάποιες σχολές, αυτά τα Ειδικά μαθήματα. Ο μαθητής του Γενικού Λυκείου στο Λιβάδι Ελασσόνας, για παράδειγμα, ο οποίος ενδιαφέρεται να σπουδάσει στο Πολυτεχνείο, πού θα διδαχθεί το Σχέδιο; Θα πρέπει να …κατέβει από τα 1.200 μ. υψόμετρο στη Ελασσόνα που απέχει 37 χλμ. για να βρει φροντιστήριο ή να πάει στην Κατερίνη, που απέχει ακόμη περισσότερο; Το ΥΠΕΠΘ και η Πολιτεία γενικότερα, θα πρέπει να πάψει να έχει τη λογική πως ο μαθητής πρέπει να τρέξει προς την γνώση, αλλά η γνώση θα πάει να βρει το μαθητή. Θα πρέπει να πάψει να έχει τη λογική του περιορισμού των δαπανών για την παιδεία, αλλά της αντίστοιχης αύξησης. Γιατί το όφελος, στο τέλος θα είναι ανταποδοτικό.
Τετάρτη 9 Ιουλίου 2008
Πώς συμπληρώνουμε το εισόδημα, sorry, το Μηχανογραφικό
Διάβασα, Είδα, 'Ακουσα και 'Εγραψα: από τον Τοπικό Τύπο
Αἰέν Άριστεύειν
Πέμπτη 3 Ιουλίου 2008
Το καλό να λέγεται, μα και το κακό επίσης…
Κάθε αρχή του σχολικού έτους, γκρινιάζουμε όλοι –και η ΟΛΜΕ μαζί- γιατί καθυστερεί η στελέχωση των σχολείων με καθηγητές ειδικότητας, γιατί αργούν οι αποσπάσεις, γιατί αργούν να φτάσουν τα βιβλία στα σχολεία, γιατί αργούν να αρχίσουν τα μαθήματα, γιατί...
Φέτος, το ΥΠΕΠΘ, καλώς κατά τη γνώμη μου, …προέβλεψε, ή έστω σχεδίασε, έτσι ώστε όλ’ αυτά να γίνουν έγκαιρα και αν είναι δυνατόν να λειτουργήσουν τα σχολεία από την 12η Σεπτεμβρίου. Και έρχεται ένα ψήφισμα της ΟΛΜΕ να χαρακτηρίσει αυτήν απόφαση-εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ ως απαράδεκτη, σχεδιασμένη και επιθετική ενέργεια, που στοχεύει να κάνει ένα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός φθηνού, πειθαρχημένου σχολείου που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ενάντια σε εκπαιδευτικούς και μαθητές…και καλούν τους Συλλόγους διδασκόντων να …απειθαρχήσουν.
Ο .Λ .Μ .Ε .
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ : 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338
www.olme.gr
e-mail: olme@otenet.gr Αθήνα , 28/6/08
ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ Τ .Ν ΠΡΟΕΔΡ .Ν Τ .Ν ΕΛΜΕ
Η εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ για τον προγραμματισμό της επόμενης σχολικής χρονιάς είναι μια
απαράδεκτη , σχεδιασμένη και επιθετική ενέργεια , που στοχεύει να κάνει ένα ακόμη βήμα
στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός φθηνού , πειθαρχημένου σχολείου που θα λειτουργεί με
ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ενάντια σε εκπαιδευτικούς και μαθητές .
Το συνδικαλιστικό κίνημα θα αντιταχθεί οργανωμένα στις προσπάθειες επιβολής της
πειθάρχησης – αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών , ως βασικού μοχλού προώθησης
του «σχολείου της αγοράς ».
Απαιτούμε την άμεση ανάκληση της εγκυκλίου .
Η ΟΛΜΕ θα πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα και θα οργανώσει τις απαραίτητες
κινητοποιήσεις για να ανακληθεί η εγκύκλιος
Απαιτούμε από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να μην προχωρήσουν
σε καμιά εφαρμογή της εγκυκλίου
Καλούμε τους Συλλόγους διδασκόντων να λειτουργήσουν με την καθιερωμένη
εκπαιδευτική και παιδαγωγική πρακτική , με την ευαισθησία και υπευθυνότητα που
έχουν επιδείξει μέχρι τώρα . Να μην ενδώσουν σε άμεσες ή έμμεσες παρεμβάσεις που
πλήττουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο και αμφισβητούν τις εργασιακές τους σχέσεις .
Να απαιτήσουν να διασφαλιστούν οι όροι και οι συνθήκες για την ομαλή λειτουργία των σχολείων .
Απαιτούμε από το ΥΠΕΠΘ να νομοθετήσει τώρα τις προτάσεις της ΟΛΜΕ για τη
λειτουργία των σχολείων (μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα κ .λπ .) και για το
εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών (κατάργηση της εργασιακής σχέσης του
ωρομισθίου , προσλήψεις για την ΠΔΣ , μέτρα αντιμετώπισης της εργασιακής
περιπλάνησης των εκπαιδευτικών και κατοχύρωσης της παιδαγωγικής τους ελευθερίας ).
εφαρμόζει την εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ .
Το προεδρείο της Γενικής Συνέλευσης των ΕΛΜΕ