Τρίτη, 27 Μαΐου 2008

3η Ημέρα Εξετάσεων

Κάνοντας την πρωινή μου …βόλτα στο διαδίκτυο, σε εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος διευθύνσεις, διάβασα το διπλανό τίτλο:
«Πρόβλημα με το 4ο ζήτημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης
Και τρόμαξα. Ωχ, πάλι τα θαλάσσωσε η Επιτροπή Εξετάσεων, πάλι θα αναζητηθούν οι υπεύθυνοι, πάλι ο Υπουργός θα διατάξει ΕΔΕ για να καταλογίσει ευθύνες.
Προχώρησα στην ανάγνωση του σχετικού ρεπορτάζ:
"Το «έλα να δεις» γίνεται με τους υποψηφίους Θεωρητικής Κατεύθυνσης που διαγωνίστηκαν το Σάββατο στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Στο 4ο ζήτημα με έκπληξη διαπιστώνεται ότι προτεινόμενες απαντήσεις από διάφορους φορείς - κυρίως φροντιστήρια έχουν σημαντικότατες αποκλίσεις που φτάνουν έως το τραγικό σημείο των αντίθετων γνωμών!"
Εμ, εδώ είναι η ουσία του ρεπορτάζ. Οι διάφοροι …φορείς Παρά τη Παιδεία «διαπίστωσαν» το πρόβλημα και διαφώνησαν στις απαντήσεις με …τραγικά αντίθετες γνώμες.
Και στο ρεπορτάζ, προτείνεται στη «…σεβαστή Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων να δώσει τις απαιτούμενες οδηγίες προς τους βαθμολογητές…».

Να κάνω κι εγώ μια πρόταση; Τη διαδικασία των Εξετάσεων να την αναλάβουν οι …διάφοροι φορείς και τα θέματα να τα επιλέγουν οι ίδιοι -γιατί δηλ. τα θέματα της ομοσπονδίας
των ...φορέων, είναι χειρότερου επιπέδου;

ΥΓ. Προς τους διαγωνιζόμενους Υποψήφιους: Εσείς κλείστε τ’ αυτιά σας και συνεχίστε να δίνετε τις μάχες σας. Εξάλλου, άλλες δύο (ή το πολύ) τρεις μάχες σας έμειναν. Λίγη υπομονή και ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ!

Καταστροφή σχολικών βιβλίων

Σε πρόσφατη εγκύκλιό του το ΥΠΕΠΘ, με θέμα: «Επιστροφή βιβλίων», αναφέρεται στη …συνήθεια των μαθητών να καταστρέφουν τα σχολικά τους βιβλία (σκίσιμο, διασκορπισμός σελίδων, κάψιμο) την οποία χαρακτηρίζει …αντιδημοκρατική, …ασεβή, …αντιοικονομική, …αντικοικολογική, …αντιαισθητική κ.ά. Καλεί δε τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές, για την ανάγκη επιστροφής των βιβλίων στα σχολεία, στο τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς 2007-08 για ανακύκλωση ή για επαναδιανομή τους (όλη η εγκύκλιος ΕΔΩ).
Απορίαν
έχω. Γιατί δεν κάνει κάτι πιο απλό και σίγουρο. Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς και με την παραλαβή των βιβλίων, κάθε μαθητής να προκαταβάλλει 50€ τα οποία να του επιστρέφονται άμα τη λήξει του έτους και εφόσον επιστρέψει τα βιβλία που το χορηγήθηκαν. Και αν ο Δ/ντής κρίνει ότι κάποιοι μαθητές δεν έχουν τη δυνατότητα της προκαταβολής των 50€, να δίνουν 30€ ή 20€. Να συνειδητοποιήσουν την αξία των βιβλίων που τους παρέχονται και να έχουν την έγνοια του να τα επιστρέψουν. Ετσι κι αλλιώς τα διάφορα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιούνται στα σχολεία, δε φαίνεται να έχουν και ιδιαίτερα αποτελέσματα στις αλλαγές στάσης και τρόπου ζωής των μαθητών -και των καθηγητών τους. Ενώ με την καταβολή χρημάτων,ανάγκα και θεοί πείθονται!

Πέμπτη, 22 Μαΐου 2008

"Η τελειωμένη ιστορία" και η "μπούρδα"

Όλοι, ή σχεδόν όλοι, με τη στάση τους απαξιώνουν το Δημόσιο Πανεπιστήμιο. 'Αλλοι διότι δεν πιστεύουν σ' αυτό και άλλοι λόγω προσωπικών συμφερόντων και αφέλειας. 'Ετσι κι αλλιώς είναι και οι δυο ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ.
Η κυβέρνηση, δια του αρμόδιου Υπουργού Παιδείας δηλώνει ότι τα δημόσια ΑΕΙ είναι μια «τελειωμένη ιστορία», αν δεν βρεθούν κάτω από την «πίεση» του ανταγωνισμού των... ιδιωτικών ΑΕΙ! Ένα τμήμα της πανεπιστημιακής κοινότητας απεργεί και ολιγομελείς ομάδες των φοιτητών -που πρόσκεινται σε συγκεκριμένες παρατάξεις- με αιχμή το νόμο-πλαίσιο, προχωρούν σε καταλήψεις, «απαγορεύοντας» τις Πρυτανικές εκλογές. Τα κόμματα αλληλοτρώγονται και η κοινωνία μάλλον παρακολουθεί αμέτοχη, ως εάν να μην την αφορά.

Εύλογο λοιπόν το ερώτημα. Ρε μπας και όλοι τους …δουλεύουν για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια; Τα οποία, ο Θάνος Βερέμης χαρακτήρισε ως «μια μπούρδα για να περνάει η ώρα, για να πετάμε την μπάλα έξω από το γήπεδο» και συμπλήρωσε πως «η ουσία είναι να φτιάξουμε τα δημόσια».

Τετάρτη, 21 Μαΐου 2008

Πώς να μεταφράσετε Νέα Ελληνικά

Επτά διευκρινίσεις αυτοβούλως έδωσε η ΚΕΓΕ στους υποψηφίους στο θέμα της Νεοελληνικής, έγραφε μία εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος ιστοσελίδα. Φυσικά το δημοσίευμα αφορούσε στις …διευκρινίσεις-επεξηγήσεις λέξεων, στο κείμενο. Πρόκειται για τις εξής λέξεις:
«ψεγάδι», «παρωχημένος», «εξοβελιστεί», «ροπές», «υπόδικη», «ανδροειδούς» και «περασμένων»;

Και εδώ τίθεται η απορία. Ποιος ο λόγος να γίνονται εξετάσεις στα Νέα Ελληνικά όταν μαζί με το κείμενο δίνεται και η μετάφρασή του; Μήπως η μετάφραση της Νεοελληνικής για τους διαγωνιζόμενους και υποψήφιους φοιτητές κρύβει πίσω της ...φόβο (της ΚΕΓΕ) και μια απίστευτη προχειρότητα; Μήπως η ΚΕΓΕ -και άρα η κυβέρνηση- έπεσε θύμα του προεκλογικού λαϊκισμού της; Μήπως για να γεμίσουν οι κενές θέσεις στα ΑΕΙ και ΤΕΙ μεταφράζονται τα Νέα Ελληνικά σε Νέα Ελληνικά;
ΥΓ. Να δώσω κι εγώ μια διευκρίνηση; ΚΕΓΕ είναι, η Κεντρική Επιτροπή Γενικών Εξετάσεων!

Σχολικά κυλικεία ή φορέας χρηματοδότησης;

1. Έλεγχος από τους γονείς για τις τροφές στα κυλικεία
Υπουργική απόφαση καθορίζει, μεταξύ άλλων πως …αρμόδιοι να ελέγχουν το είδος των προϊόντων που διατίθενται στην καντίνα του κάθε σχολείου θα είναι και οι γονείς, αφού στο εξής θα μπορούν να συστήνουν «επιτροπή ελέγχου». Πολύ καλό το μέτρο και το επικροτούμαι.

2. Τα έσοδα θα διατίθενται στα σχολεία
Επίσης, στην ίδια υπουργική απόφαση αναφέρεται πως …οι εισπράξεις από τη λειτουργία των κυλικείων θα αποτελούν έσοδο της αρμόδιας σχολικής επιτροπής και θα διατίθενται για την κάλυψη ή τη συμπλήρωση των δαπανών λειτουργίας του σχολείου.. Μα νομίζω πως αυτό ισχύει και σήμερα. Αλλά εδώ υπάρχει μία …παγίδα. Το κράτος μεταθέτει την …επιχορήγηση των σχολικών μονάδων στα παιδιά και τους γονείς τους μέσα από τα κυλικεία των σχολείων.
ΥΓ. Στο σχολείο που υπηρετώ και στις καταλήψεις του Οκτωβρίου, ένα από τα αιτήματα των μαθητών ήταν η μείωση των τιμών του κυλικείου.

1η μέρα των πανελλαδικών

Διαβάζω πως «…το υπουργείο δεν έκρυψε χθες, κατά την πρώτη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων, τη διάθεσή του τα θέματα να είναι τέτοιας... δυσκολίας, ώστε να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όσο το δυνατόν περισσότεροι υποψήφιοι. ..επειδή το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας κρίθηκε εύκολο -θέμα της Έκθεσης ήταν « οι αιτίες για τις οποίες έχουμε απομακρυνθεί από την παράδοση και πώς θα επανασυνδεθούμε με αυτήν». Περισσότερα ΕΔΩ

Μπορεί να είναι έτσι όπως λεν, αλλά μπορεί να είναι και αλλιώς. Θέλω λοιπόν να πω στα παιδιά, στους υποψηφίους: μη δίνετε σημασία στα γραφόμενά τους. Ενδείξεις και ...διαπιστώσεις είναι· όχι …μπούσουλας. Συνεχίστε με τους ίδιους ρυθμούς την προσπάθειά σας και αν είστε διαβασμένοι και έτοιμοι, δε θα σας φοβίσουν τα δύσκολα θέματα, μάλλον τα εύκολα θα μπορούσαν να σας …δυσκολέψουν. Μην ασχολείστε αυτή τη στιγμή με βάσεις και μόρια. Αξιοποιείστε τις δυνατότητές σας, βάλτε στο φουλ τις ...μηχανές σας και κυνηγείστε το ...μέγιστο. 'Ολα τα άλλα θα ρθουν από ...μόνα τους.
Εξάλλου, άλλα πέντε (5) μείνανε (ή 6 για αρκετούς από εσάς). ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ!

Δευτέρα, 19 Μαΐου 2008

Εξετάσεις 2008: η αρχή (των διακοπών) του τέλους (της σχολ. χρονιάς)

Παιδιά, μαθητές της τρίτης τάξης των Εσπερινών και Ημερήσιων Λυκείων, υποψήφιοι για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ:
καλή τύχη και όλα θα πάνε καλά

Γονείς και κηδεμόνες:
ψυχραιμία, κρατείστε το άγχος για τον εαυτό σας.
Μετά τις εξετάσεις αρχίζει ο ρόλος σας


Φροντιστηριάρχες
και ιδιαιτεράκηδες:
ευχαριστούμε για τις ...υπηρεσίες σας. Από σήμερα ...τέλος


Υπόλοιπη κοινωνία (ΜΜΕδες και λοιπές ...δυνάμεις):
αφήστε τα παιδιά και τους γονείς τους ήσυχους και ήρεμους


Επιτηρητές
:
δείξτε τον απαιτούμενο σεβασμό στους διαγωνιζόμενους


Βαθμολογητές
:
κρίνετε και βαθμολογείστε αντικειμενικά


Πολιτεία
:
θυμηθείτε, αργότερα, και επιβραβεύστε τους ικανότερους

Τετάρτη, 14 Μαΐου 2008

Υπάρχουν καθηγητές φαντάσματα; Ναί, υπάρχουν!

Βλέπετε αυτή την εικόνα. Τι σκέφτεστε; Τι σας έρχεται στο μυαλό; Πού πάει ο νούς σας;

  1. Εικαστική παρέμβαση;
  2. Θεατρική ομάδα;
  3. Έκθεση σύγχρονων καλλιτεχνών;
  4. Διαμαρτυρία κάποιων ατόμων;
  5. Άνθρωποι στο εκτελεστικό απόσπασμα;
  6. Τουρίστες με φόντο γλυπτά αγάλματα;
  7. Αναμνηστική φωτογραφία παλιών συμμαθητών;
  8. Τίποτε από αυτά;
  9. Δε γνωρίζω/δεν απαντώ;

Τίποτε απ’ όλα αυτά. Απλά είναι οι ...40 καθηγητές του Γυμνασίου του Αγίου Ευστρατίου στη Λήμνο. Οι 9 (μπροστά) που υπηρετούν κανονικά στο νησί και οι υπόλοιποι 31 "καθηγητές φαντάσματα" (πίσω) που είναι, είτε αποσπασμένοι είτε σε άδεια λοχείας ή ανατροφής αλλά εμφανίζονται να έχουν εκεί την οργανική τους θέση και να μοριοδοτούνται κανονικά. Ένα από τα πολλά κουφά στο χώρο της εκπαίδευσης, στο χώρο του Υπουργείου Παιδείας.

Οι 9 "πραγματικοί" καθηγητές του δυσπρόσιτου νησιού, ένα αίτημα έχουν και το διατυπώνουν: να αρθεί το καθεστώς μοριοδότησης αποσπασμένων εκπαιδευτικών με τις ίδιες μονάδες για δυσμενείς συνθήκες που δικαιούνται όσοι εργάζονται πραγματικά στο νησί.... Και αναρωτώνται για ποιο λόγο ένας αποσπασμένος εκπαιδευτικός σε Διεύθυνση, Γραφείο Εκπαίδευσης, Κεντρικές Υπηρεσίες του ΥΠ.Ε.Π.Θ. ή οργανισμό δικαιούται τις ίδιες μονάδες για δυσμενείς συνθήκες με εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε δυσμενείς συνθήκες στον Άγιο Ευστράτιο ή άλλα δυσπρόσιτα νησιά, τη στιγμή μάλιστα που ένας εκπαιδευτικός που ανήκει οργανικά στον Άγιο Ευστράτιο και είναι αποσπασμένος σε σχολείο δε τις δικαιούται; Θεωρούν ότι το άρθρο 14 του ν. 3149/2003 (ΦΕΚ 141 Α΄) που καθορίζει τα παραπάνω είναι άδικο. ...

Περισσότερα ΕΔΩ, στις σελίδες του alfavita.gr

Τρίτη, 13 Μαΐου 2008

Το ΥΠΕΠΘ βρήκε τη λύση του ...αδιάβλητου των εξετάσεων

Διάβασα, Είδα, 'Ακουσα και Αντέγραψα: από τον ημερήσιο Τύπο, χωρίς δικά μου σχόλια

Πανεπιστημιακός θα προεδρεύει φέτος στο Βαθμολογικό Κέντρο Ειδικών Μαθημάτων Θεσσαλονίκης, όπου κατά τη διάρκεια των περσινών πανελλαδικών εξετάσεων έλαβε χώρα το σκάνδαλο της νόθευσης των βαθμολογιών στα αγγλικά, που έπληξε καίρια την αξιοπιστία των πανελλαδικών εξετάσεων. Τα τελευταία χρόνια στη θέση του προέδρου διοριζόταν σχολικός σύμβουλος ή καθηγητής. Όμως, φέτος το υπ. Παιδείας ζήτησε τη θέση να καταλάβει πανεπιστημιακός - όπως συνέβη επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ - σε μία προσπάθεια να διασφαλισθεί το αδιάβλητο της βαθμολόγησης. Η απόφαση αυτή όμως προκάλεσε την αντίδραση των καθηγητών της Θεσσαλονίκης, οι Τοπικές Ενώσεις των οποίων τόνισαν χθες ότι «το γεγονός αυτό υποτιμά τους συναδέλφους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι ως γνωστόν θα επωμισθούν την ευθύνη της διεξαγωγής των εξετάσεων και βαθμολόγησης των γραπτών». Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι η απόφαση δηλώνει έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους εκπαιδευτικούς. «Η κίνηση έχει συμβολική σημασία. Δηλαδή, ο πανεπιστημιακός είναι αδιάβλητος και οι καθηγητές αναξιόπιστοι;» ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος της Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης κ. Τριαντάφυλλος Μηταφίδης.

Κυριακή, 11 Μαΐου 2008

Γι αυτούς που αμφισβητούν το δημόσιο σχολείο

«Γίνεται δουλειά στο Μουσικό Σχολείο της Λάρισας», διαβάζω στον τοπικό Τύπο. "Τη Δευτέρα θα μετέχει στα «Αχίλλια» (σ.σ. με την ευκαιρία της γιορτής του πολιούχου της Λάρισας, Αγ. Αχιλλίου), με Μουσική Γιορτή στο Ωδείο. Και την Τετάρτη θα κάνει εκδήλωση στο σχολείο, με θέμα «Ρομαντισμός στη Μουσική», στο σχολείο..."
Ο θεσμός του μουσικού σχολείου είναι επιτυχής. Επιτυχής θεωρείται και ο θεσμός του αθλητικού σχολείου. Αν λοιπόν οι αρμόδιοι, «σοφοί», σκεφτόντουσαν τη δημιουργία τέτοιου είδους σχολείων και τα στελέχωναν επιμελώς με έμψυχο και άψυχο υλικό, όπως π.χ. θα έπρεπε να ήταν τα ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και ΤΕΣ και τα υπόλοιπα παρόμοια «εξειδικευμένα» σχολεία, τότε το δημόσιο σχολείο θα εκπληρούσε το ρόλο και το σκοπό του. Θα ξέφευγε από την καταφρόνηση και τη μιζέρια στην οποία έχει περιέλθει (ή το οδηγούν;) Αλλά όπως είναι έτσι σήμερα παρατημένα, τι να σου κάνουν; Τα τεχνικά λύκεια, για παράδειγμα, λειτουργούν χωρίς εργαστήρια. Δηλαδή προσπαθούν να δημιουργήσουν εξειδικευμένους τεχνίτες μέσω του …μαυροπίνακα.

Δευτέρα, 5 Μαΐου 2008

'Ηλθε η 'Ανοιξη• ωχ, πλησιάζουν και οι εξετάσεις


Η άνοιξη ήλθε αλλά μαζί της πλησιάζει «απειλητικά» και καιρός των εξετάσεων. Εδώ και αρκετό καιρό, λίγο πριν το Πάσχα, οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης των Λυκείων της χώρας μας -που το μόνο που ξέρει είναι να …τρώει τα παιδιά της- «λειώνουν» στη μελέτη. Φαντάζομαι πως δεν έχουν καταλάβει ότι… η Άνοιξη μπήκε για τα καλά, πως …πέρασε το Πάσχα και Ανέστη ο Κύριος, πως …ξανάνοιξαν τα σχολεία! Έχουν καιρό που έπαυσαν να ανασαίνουν, να τρώνε και να κοιμούνταιας είναι καλά η μανούλα που φροντίζει γι’ αυτά, αλίμονο σ’ αυτούς που τη στερούνται προσωρινά ή την στερήθηκαν για πάντα. Έχουν καιρό που σταμάτησαν να ρωτάνε, να μιλάνε, να ακούνε μουσική, να ερωτεύονται. Μόνη έννοια τους είναι να …αρχίσουν οι εξετάσεις και να τελειώσουν. Έχουν βαρεθεί, έχουν κουραστεί, έχουν σιχαθεί. Βαρέθηκαν την απομόνωση στο σπίτι, το κλείσιμο στο δωμάτιό τους, το γραφείο τους. Έχουν κουραστεί –κυρίως πνευματικά- με το μονότονο διάβασμα· Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία… Έχουν σιχαθεί εμάς τους καθηγητές τους, τους μεγάλους γενικότερα γιατί σ’ αυτή την τρυφερή ηλικία τους πιέζουμε, τους «βασανίζουμε». Τους έχουμε κλείσει σε «φυλακές» και τους βάλαμε να εκτελούν «καταναγκαστικά έργα». Τους «βιάζουμε» το πνεύμα, «ασελγούμε» στα αισθήματά τους και στις ψυχές τους. Τους στερούμε τον αέρα της ελευθερίας.
Πόσο αλλιώτικα θα ήταν τα πράγματα αν δεν είχαμε αυτές τις ψυχοφθόρες εισαγωγικές πανελλαδικές εξετάσεις. Πόσο αλλιώτικα θα ήταν τα πράγματα αν η επιλογή για την εισαγωγή στα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα γινόταν με διαφορετικό τρόπο (πολλοί και ειδικοί έχουν γράψει γι’ αυτά). Πόσο αλλιώτικα θα ήταν τα πράγματα αν ο καθένας τους επέλεγε τη Σχολή που ήθελε συμπληρώνοντας απλά μία αίτηση. Πόσο αλλιώτικα θα ήταν τα πράγματα αν το Σχολείο προσφερόταν για την απόκτηση ευρύτερων εγκυκλοπαιδικών γνώσεων για την καλλιέργεια του πνεύματος και της σκέψης, την απόκτηση δεξιοτήτων και όχι τη μετατροπή του σε …θάλαμο εξετάσεων.
Οι γονείς προσμένουμε να περάσουν …κάπου τα παιδιά μας για να κάνουμε απόσβεση των όσων ξοδέψαμε όλα αυτά τα χρόνια σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα. Οι μαθητές περιμένουν να δοκιμάσουν την τύχη τους σε όποια σχολή καταφέρουν να περάσουν. Και γύρω από το θεσμό αυτό καλλιεργείται ένα κλίμα. Ένα κλίμα που παρουσιάζει τις εξετάσεις αυτές ως τη συντέλεια τους κόσμου και την ώρα της κρίσεως, ως τη μοναδική επιλογή των μαθητών, ως το μεγάλο σταυροδρόμι της ζωής τους. Η τάν ή επί τας. Και δε λαμβάνουν υπόψη πολλές φορές τους αστάθμητους παράγοντες (τύχη-ατυχία, ασθένεια ή απλά κακή μέρα). Δεν πρέπει λοιπόν να βιαστούμε να καταδικάσουμε μια ενδεχόμενη αποτυχία, καθώς υπάρχει και δεύτερη ευκαιρία. Και το …κλίμα συνεχίζεται. Ειδικοί επιστήμονες, Κλινικοί Διαιτολόγοι-Διατροφολόγοι, Παιδοψυχολόγοι και βάλε, δίνουν οδηγίες για το «Τι πρέπει να προσέχει στην διατροφή του ο μαθητής στις πανελλήνιες εξετάσεις». Και ξεκινάνε ένα κατεβατό … «Καθ’ όλη την περίοδο της προετοιμασίας του μαθητή για τις πανελλήνιες εξετάσεις, η διατροφή έχει το δικό της εξέχοντα ρόλο. Μια πλήρης και ισορροπημένη διατροφή βοηθά το μαθητή να είναι πιο υγιής και ισχυρός, για να έχει καλύτερη απόδοση στο διάβασμά του. Το διαιτολόγιο πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων, στις κατάλληλες για τον μαθητή ποσότητες, δίνοντας έμφαση στα ψάρια και θαλασσινά, στα γαλακτοκομικά, στα φρούτα και τα λαχανικά, τροφές που συχνά παραλείπονται ή δεν καταναλώνονται σε επαρκείς ποσότητες…». Καλά ρε, ρωτήσατε τα παιδιά αν έχουν χρόνο για ισορροπημένη διατροφή όταν η ψυχοσωματική τους ισορροπία δεν είναι η καλύτερη; Το διαιτολόγιο και τις ομάδες τροφίμων θα ψάχνουν τώρα;

Δεν έχω σκοπό να αναλύσω το θέμα των …πανελληνίων εξετάσεων, ούτε να δώσω οδηγίες προς …εξεταζομένους, ούτε να προτείνω τρόπους εισαγωγής σε …ώτα μη ακουόντων. Απλώς σήμερα που ξανάνοιξαν τα σχολεία και ξαναείδα τις άδειeς αίθουσες της Γ’ τάξης, σκέφτηκα να στείλω τις ΘΕΡΜΟΤΕΡΕΣ των ευχών μου στα παιδιά αυτά και να τους ευχηθώ ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ και να έχουν ΠΙΣΤΗ στους εαυτούς τους. Επίσης στους γονείς τους, κουράγιο και υπομονή και να δείχνουν την εμπιστοσύνη τους προς τα παιδιά τους. Τη βοήθειά τους τη χρειάζονται περισσότερο ΜΕΤΑ τις εξετάσεις, όταν τα αποτελέσματα μπορεί να μην είναι τα επιθυμητά. Στο κάτω κάτω …Εξετάσεις είναι θα περάσουν!!

Στη δ/νση ΑΥΤΗ, διαβάστε για τις πανελλήνιες εξετάσεις από μια άλλη άποψη, χιουμοριστική ίσως, κοντά όμως στην πραγματικότητα!